Mettefpigen skriver:
Jamen hvis jeg ikk hjælper hvem skulle så?... Hun kan ikk gøre alt selv.... Hvad andre gør omhandler ikk mig, da vi er forskellige og jeg aldrig ville sige nej til et job så længe at det fungerede med mit privatliv... Jeg synes faktisk at 125 kr i timen er meget da jeg har arbejdet til 100 kr hvor det både var aften og weekend....
Det er ikk at være kritisk når min søn mister tid med hans far så han ender med måske at kunne se ham en gang om måneden.... Så måtte jeg leve som jeg gør, uden at han skal miste hans far...
Det er bekymrende at der er mange der siger nej til Jobs fordi det er skod job, men jeg synes ikk at man kan forvente at folk skal flytte til den anden af landet for et job... det er stadig en hel familie der skal flytte, både børn der skal på andre skoler/miste venner og en mand/kone der (måske) har et arbejde som skal passes ind... evt flytning som der ikk er råd til...
Må erklære mig enig med Carina.
Det er beundringsværdigt, at du hjælper din mor og prioriterer dit barns far, men det betyder også, at du fastholder dig selv på kontanthjælp, det er et aktivt valg, du tager i modsætning til at være selvforsørgende.
Du tager et ansvar, der ikke er dit. Hvis dit barns far virkelig ville, kunne han se sit barn lige så ofte, selvom han skulle rejse efter det, det er et spørgsmål om prioritering. Vi har flere eksempler på mænd, hvor ekskonen er rejst til København, men de pendler troligt tværs over landet for at fastholde kontakten til deres børn. Et alternativ kunne være Skype.
Der er dog ingen, der siger, at du behøver flytte til den anden ende af landet, men der er arbejde at få ved at flytte sig.
Jeg er klar over, at din mor har været igennem en forfærdelig periode, og at din beskyttertrang derfor er veludviklet, men vores samfund er heldigvis (fordi vi bidrager til statskassen) skruet sådan sammen, at din mor ville få hjælp, hvis du ikke var til stede hele tiden, alternativt kunne hun jo flytte med dig.
Der er naturligvis flere aspekter i dit liv, end det er muligt at dække her - men prøv at tænke over, hvor mange undskyldninger du prioriterer i stedet for at komme videre og vise dit barn og ikke mindst dig selv stoltheden over at tjene sine egne penge.