Den nye kontanthjælpsloft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Mettefpigen skriver:

Der er ikk hjælp at hente for min mor, det er derfor jeg hjælper hende.... Det eneste hun kan få er at få vasket gulv... 

Det er ikk så meget med rejsen mht min eks, det er fordi han ikk ser ham fast og derfor er det tit hverdage og det fungerer ikk hvis man skal rejse eks flere timer om dagen for at hente og bringe sit barn i f.eks. institution... 

Jeg kan fuldt ud forstå, at du ikke vil flytte for langt væk fra din mor. Du udfylder en vigtig samfundsopgave ved at passe hende. Det samme gør du for din søn som vokser op som et mentalt sundere barn end en der skal undvære sin far. Vi skal ikke have et samfund hvor man skal rykkes op med rode fra alt. Desuden er nedskæringerne i kontanthjælp mv. En måde at få lønningerne ned på. Det har intet at gøre med om hvor vidt nogen snyder osv. Det er bare politisk røgslør. Vi skal have lønningerne ned på "konkurrencedygtige" vilkår, så vi matcher f.eks. Tyskland bedre. Det kan man ikke når kontanthjælpen er så høj som nu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2015

anna111

Profilbillede for anna111
SandraXOXO skriver:

Det med de syge bliver placeret på kh er jo en helt anden problemstilling. For syge burde jo ikke være på kh. De burde få en anden ydelse kun til syge mennesker. Denne nye lov er jo meget god til alle der ikke er syge. 

Ja men det hjælper jo bare ikke noget når de syge stadig bliver ramt af det. 

De har ikke tænkt sig at lave andre ydelser til syge for det kan de ikke spare penge ved. 

Anmeld Citér

19. november 2015

Augustmama

Mettefpigen skriver:

Hvordan  skulle man have råd til at flytte?.. 

Der er mange syge, så de kan ikk tage et job.. 

Mig personligt ville ikk kunne flytte da jeg hjælper min mor i dagligdagen og mht til min søns far ville han miste alt for meget tid med ham...

Din mor kan vel få hjemmehjælp? 

Og tage hensyn til faren fremfor et arbejde så du kan give dit barn mad på bordet er da helt hen i vejret. 

Tænk på hvor mange der pendler med børnene fra Jylland til Sjælland  

Anmeld Citér

19. november 2015

alenemor42

Man kan ikke "bare" få hjemmehjælp mere!

En stor del af de opgaver hjemme hjælp har haft er sparet væk og de pårørende må tage over. Det er konsekvensen af besparelser.

Sjovt som tingene kan tage en drejning alt efter hvilket emne der bliver debatteret herinde. Vil en mor flytte sit barn væk fra sin far så der bliver længere imellem dem og samvær måske må sættes ned er der en råben og en skrigen herinde. Men når det drejer sig om kontanthjælp så er lyden pludselig en anden. Som jeg læser det vil mor gøre hvad hun kan for at bevare den lille? Relation der er til barnets far og det får hun på puklen over ?!

Moral er godt dobbelt moral bedre eller ?!!

Anmeld Citér

19. november 2015

Augustmama

Mettefpigen skriver:

Jamen hvis jeg ikk hjælper hvem skulle så?... Hun kan ikk gøre alt selv....  Hvad andre gør omhandler ikk mig, da vi er forskellige og jeg aldrig ville sige nej til et job så længe at det fungerede med mit privatliv... Jeg synes faktisk at 125 kr i timen er meget da jeg har arbejdet til 100 kr hvor det både var aften og weekend....

Det er ikk at være kritisk når min søn mister tid med hans far så han ender med måske at kunne se ham en gang om måneden.... Så måtte jeg leve som jeg gør, uden at han skal miste hans far...

Det er bekymrende at der er mange der siger nej til Jobs fordi det er skod job, men jeg synes ikk at man kan forvente at folk skal flytte til den anden af landet for et job... det er stadig en hel familie der skal flytte, både børn der skal på andre skoler/miste venner og en mand/kone der (måske) har et arbejde som skal passes ind... evt flytning som der ikk er råd til...

Det er vidst bare dem ene undskyldning efter den  anden ....

Anmeld Citér

19. november 2015

SandraXOXO

Navele skriver:

Ej vil du da godt lige stoppe! Her har vi en ung kvinder der tager sig af sin syge mor og altid sætter sin søns behov før sine egne. Så skal du ikke sidde der og tro du kan nedgøre eller fortælle hvordan hun burde leve sit liv. At flytte for et arbejde er ikke en mulighed har hun fortalt. Basta. Så bland dig dog uden om. 

Anmeld Citér

19. november 2015

Anpau

Roselil skriver:

Ja, hader også det løntilskudssystem. Det er bare virksomhedernes snabel direkte i statskassen. Der kommer jo ikke mere arbejde ud af det! Min egen mand fik betalt buschaufførkursus + løntilskud *3 af kommunen inden Arriva endelig fastansatte ham. Og nu er han stavnsbundet. For der er ingen selskaber der ansætter "gamle" chauffører uden løntilskud. Så lige meget hvor elendige hans arb. Forhold er, kan han ikke skifte. 

Ej det lyder sgu ret vildt.. Og det ER nemlig virksomhedernes vej direkte i statskassen. 

Anmeld Citér

19. november 2015

alenemor42

Anpau skriver:

Ej det lyder sgu ret vildt.. Og det ER nemlig virksomhedernes vej direkte i statskassen. 

Kommunerne selv bruger det på den måde ! Så usmageligt! !

Anmeld Citér

19. november 2015

Mettefpigen

Navele skriver:

Du kan kalde det Hvad du vil, men det er mit liv. Jeg hjælper min mor næsten hver dag med nogle ting og det hjemmehjælp hun kan få er gulv vasket. ..

Min søn får fint mad på bordet og mangler ikk noget 

Anmeld Citér

19. november 2015

Mettefpigen

Navele skriver:

Din mor kan vel få hjemmehjælp? 

Og tage hensyn til faren fremfor et arbejde så du kan give dit barn mad på bordet er da helt hen i vejret. 

Tænk på hvor mange der pendler med børnene fra Jylland til Sjælland  

Også tager jeg ikk hensyn til farens arbejde men min søn... Jaa, det er vigtigere for mig at min søn kan se sin far jævnligt end at se ham mindre... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.