Den nye kontanthjælpsloft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2015

esioul

Anonym skriver:

Så det vil sige - jeg er enlig med et barn. Pt r den sats på 13000 et eller andet inden skat, og jeg får 3400 i bolig støtte.. ( and tager vi)

Og vi siger loftet er 14000 for kh og bolig støtte tilsammen..

så får jeg 1000kr i boligstøtte, så ska jeg til at finde/tage 2600kr ud af de 25-3000 der r tilbage når skat r taget ca af min kh, Til det jeg mistede i boligstøtte.. Det r et par 100kr til mad og div 

please sig jeg r helt fra den?

Jeg forstår det som om at kontanthjælp + boligstøtte max kan være 15.319 når du er enlig med et barn. 

Børnepenge og friplads er ikke berørt. Det er "kun" boligstøtten så vidt jeg forstår

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2015

Fremad

Anonym skriver:

Så det vil sige - jeg er enlig med et barn. Pt r den sats på 13000 et eller andet inden skat, og jeg får 3400 i bolig støtte.. ( and tager vi)

Og vi siger loftet er 14000 for kh og bolig støtte tilsammen..

så får jeg 1000kr i boligstøtte, så ska jeg til at finde/tage 2600kr ud af de 25-3000 der r tilbage når skat r taget ca af min kh, Til det jeg mistede i boligstøtte.. Det r et par 100kr til mad og div 

please sig jeg r helt fra den?

Som jeg hurtigt har forstået det, så er du ikke helt fra den.. det er nemlig sådan jeg forstår det.... 

fra div aviser 

Enlig med 1 barn

For en enlig på kontanthjælp med et barn vil kontanthjælpsloftet ligge på 15.319 kroner om måneden før skat. Kontanthjælpssatsen ligger på 14.416 kroner.

Det betyder ifølge regeringen, at gevinsten ved at tage et job stiger fra 1.400 kroner om måneden før skat til 3.700 kroner.

så ud over kh vil du kunne få ca 900 kr i boligstøtte, friplads eller andet i alt.. 

Anmeld Citér

18. november 2015

Fremad

esioul skriver:

Jeg forstår det som om at kontanthjælp + boligstøtte max kan være 15.319 når du er enlig med et barn. 

Børnepenge og friplads er ikke berørt. Det er "kun" boligstøtten så vidt jeg forstår

Ja du har ret friplads bliver ikke ramt...

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Som jeg hurtigt har forstået det, så er du ikke helt fra den.. det er nemlig sådan jeg forstår det.... 

fra div aviser 

Enlig med 1 barn

For en enlig på kontanthjælp med et barn vil kontanthjælpsloftet ligge på 15.319 kroner om måneden før skat. Kontanthjælpssatsen ligger på 14.416 kroner.

Det betyder ifølge regeringen, at gevinsten ved at tage et job stiger fra 1.400 kroner om måneden før skat til 3.700 kroner.

så ud over kh vil du kunne få ca 900 kr i boligstøtte, friplads eller andet i alt.. 

Omg!!!!!!  .. 

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

fra div aviser 

Enlig med 1 barn

Jamen alle vil sku da tage et job "bare" for 1400kr mere. JEG VIL..

så hvorfor så vild ren plan .. Er målløs 

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det da vildt ! 

Så har man et par 100kr at leve for. I mit tilfælde 

jeg er målløs. 

Måske de sku tage og pille ved grænsen for hvor mange de må ha i praktik/løntilskud - det vil helt sikkert gi flere arbejde, hvis der blev sat en stopper for det .. 

Jeg har lige været ude og vi sad 5 praktikanter og når den ene sluttede kom der bare en ny .. 

Anmeld Citér

18. november 2015

Anpau

Anonym skriver:

Det da vildt ! 

Så har man et par 100kr at leve for. I mit tilfælde 

jeg er målløs. 

Måske de sku tage og pille ved grænsen for hvor mange de må ha i praktik/løntilskud - det vil helt sikkert gi flere arbejde, hvis der blev sat en stopper for det .. 

Jeg har lige været ude og vi sad 5 praktikanter og når den ene sluttede kom der bare en ny .. 

Det er også bare fuldstændigt latterligt grotesk - det med løntilskud.

Min arbejdsplads har de seneste 3-4 år benytte sig af dette, og når året er gået (man får kun tilskud i et år pr. person på løntilskud) så er det bare ud af vagten og ind med en ny, gratis, arbejdskraft. 

Jeg synes det er direkte KLAMT. Flere af dem v har haft i løntilskud, har været utrolig dygtige til deres arbejde. Men når arbejdspladsen ikke længere får penge for at have dem, så er de ikke gode nok længere. Og så står de der med håret i postkassen og skal enten have nyt løntilskud eller tilbage i kontanthjælpsystemet (mener nemlig kun man må komme i løntilskud x antal gange). 

Anmeld Citér

18. november 2015

Elgaard73

Hvis du får 14416 kr i kontanthjælp (før skat), vil du kun kunne få omkring 900 kr i boligstøtte og/eller paragraf 34 (særlig støtte til høje boligudgifter), førend at du rammer loftet. Så får du f.eks 3600 kr nu, så vil du, når det træder i kraft, miste de 2500 kr af dem.

Friplads i institution tæller ikke med, så den vil der ikke blive rørt ved.

Anmeld Citér

18. november 2015

Fremad

Anonym skriver:

Jamen alle vil sku da tage et job "bare" for 1400kr mere. JEG VIL..

så hvorfor så vild ren plan .. Er målløs 

Problemet er at de få der ikke vil, laver de konsekvenser for dem der gerne vil....

Men jeg undre mig over hvorfor man får mere på kh end på dagpenge.... Men det er så en anden snak....

Men ja der er nogle der bliver ramt, og bliver ramt hård og må skære en del fra i deres budget mm...som tv pakker, mindre bolig osv osv for at skaffe det fornødne hvis det er muligt....mange bække små... Problemet er så bare dem der ikke kan spare....pga evt gæld mm....der er det desværre børnene der må lide under det...

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

Problemet er at de få der ikke vil, laver de konsekvenser for dem der gerne vil....

Men jeg undre mig over hvorfor man får mere på kh end på dagpenge.... Men det er så en anden snak....

Men ja der er nogle der bliver ramt, og bliver ramt hård og må skære en del fra i deres budget mm...som tv pakker, mindre bolig osv osv for at skaffe det fornødne hvis det er muligt....mange bække små... Problemet er så bare dem der ikke kan spare....pga evt gæld mm....der er det desværre børnene der må lide under det...

Ja det ka jeg godt forstå - men jeg fik hvertfald ikke mere på dp, jo lidt mere hvis jeg var ude i løntilskud offentlig, hvilket jeg synes er okey da man arbejder for dem.

Synes man sku sætte en regl for ar man ikke kan sige nej med mindre der r en go grund eller derefter en straf, det vel derfor jobcenteret r der, eller de fiser måske os bare husleje af og gnider sig i hænderne at de har et job..

ja, og jeg tænker man hurtig som barn ser "fattig og rige mennesker" da sort , hygge oplevelser ikke bliver på tale

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.