Den nye kontanthjælpsloft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2015

Mettefpigen

SandraXOXO skriver:

Ej vil du da godt lige stoppe! Her har vi en ung kvinder der tager sig af sin syge mor og altid sætter sin søns behov før sine egne. Så skal du ikke sidde der og tro du kan nedgøre eller fortælle hvordan hun burde leve sit liv. At flytte for et arbejde er ikke en mulighed har hun fortalt. Basta. Så bland dig dog uden om. 

Tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2015

Morjanne76

Det må være op til hver enkelt hvor fleksibel man er/ ønsker at være. De valg man træffer har en konsekvens, og det må man så tage med. 

Anmeld Citér

19. november 2015

MorTil3+

Rockertand skriver:

Håber, at det er ok med et par spørgsmål....

Jeg kender ikke til kontanthjælpssystemet, og derfor er det så nemt at sidde med sin fede hyre hver måned og sige "de kan bare finde sig et job!".

Hvordan opleves det fra din side?

Har du uddannelse, og hvorfor får du ikke dagpenge? Har du modtaget KH længe? Er du villig til at flytte for et job?

Jeg spørger, fordi jeg bor i det såkaldte vandkantsDanmark, hvor det skulle være svært at få arbejde, realiteten er dog, at de få større produktionsvirksomheder, vi har her i området, hungrer efter arbejdskraft (og er nødsaget til at bruge polakkere og tyskere uden de store danskkundskaber). Min opfattelse er så (og det er her, du måske kunne gøre mig klogere), at der sidder rigtig mange fast i storbyerne, der ikke er interesserede i at flytte sig 100 meter hverken fysisk eller psykisk for at gøre livssituationen bedre, de sidder i vanvittig dyre lejligheder, hvor de kunne leje et nyere hus i vores område for de samme penge og så ovenikøbet have bil og penge til opsparing.

Vil også gerne have svar fra andre end trådstarter, hvis de også kender til systemet.

Jeg var på kh i mange mange år pga psykiske og fysiske problemer og kæmpede med kommunen altid. Sygehuse, læger osv osv indtil de får nogle år siden besluttede sig for at jeg skulle på førtidspension men hold nu op en kamp som overhovedet ikke har gjort det bedre for mig psykisk. Nu har jeg endelig ro på mit liv. Og tænker at der er rigtig mange som mig der virkelig har problemer, selvfølgelig sidder der nogle på kh der ikke gider at arbejde, men der er også nogle der ikke kan. Og de bliver total overfuset med de nye regler her. For det tager mange år før kommunen indrømmer at man skal videre i systemet når man er syg.

Anmeld Citér

19. november 2015

EnGodMor

Ring til din kommune og få det forklaret, så slipper du os for tyve forskellige svar du skal ligge søvnløs over

Anmeld Citér

19. november 2015

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg synes faktisk det største problem pt, er at arbejdspladserne kalkulerer med løntilskud, fordi regeringen har gjort det mulig og ikke sat noget loft på... Folk afløser den ene efter den anden og jeg kender rigtig mange, som knokler for at komme i arbejde, men bliver konstant mødt med at arbejdspladserne ikke har råd til flere lønninger med mindre folk har en pose penge med i hånden... Så kan man skærer så meget man vel i folks kontanthjælp, men når de ikke kan blive ordentlig ansat, så er det sku lige vidt....

nej, hvis de skal gøre noget, for at få folk i arbejde, så burde regeringen sætte loft på, hvor mange løntilskudsfolk man må have, før man reelt siger, at så er der en stilling til folk... For som det ser ud nu, så knokler de på lige fod med de andre ansætte, men bliver ikke lønnet ordentlig og det er jo slave arbejde... Det er dæleme en trist udvikling.... Især fordi de arbejdsløse for på puklen konstant i pressen og andre over at de er dovne eller ikke gider arbejde... Men arbejdsgiveren vil jo heller ikke betale.... 

Så det nye, som regeringen har gjort er til at lukke op og skide i...  Man tramper bare endnu mere på en befolkningsgruppe, som i forvejen kæmper.....

Anmeld Citér

19. november 2015

tribk

Navele skriver:

Din mor kan vel få hjemmehjælp? 

Og tage hensyn til faren fremfor et arbejde så du kan give dit barn mad på bordet er da helt hen i vejret. 

Tænk på hvor mange der pendler med børnene fra Jylland til Sjælland  

Du mener vel "tage hensyn til barnet"? Det er barnet der tages hensyn til...

Anmeld Citér

19. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
alenemor42 skriver:

Kommunerne selv bruger det på den måde ! Så usmageligt! !

Det ser jo fint ud på papiret. Så kan de sige til staten, at de har fået så og så mange i "arbejde"

Anmeld Citér

19. november 2015

Christine

Leneur skriver:

Kan ikke se hvordan de kan være det bekendt.

Jeg kommer da under det rådighedsbeløb, de har sat for mig og min datter, så det vil sige at især min datter bliver ramt, for det kommer da til at betyde vi må sløjfe hendes elskede fodbold, der koster 500 kr pr halve år + diverse udgifter på udstyr som omhandler alt fra fodboldstrømper,- støvler, indesko, benskinner og spilletrøje. Vores vinterferie som lige pt egentlig er billig nok, da vi splejser med noget familie om udgifterne, får vi heller ikke råd til, da jeg ikke ville kunne finde de penge, som jeg i forvejen spinker og sparer for, for at få råd til men et valg jeg har taget for at min datter får nogle andre oplevelser end bare at blive hjemme.

Jeg har både psykiske og fysiske skavanker, har ikke haft et regulært job i minium 6 år, følger de kurser jeg får stukket i næsen, for det kan jo være jeg ved et mirakel bliver rask men knækker kun halsen gang på gang og skal kæmpe mig tilbage. Jeg vil da også blive ramt på 225 timers-reglen og da jeg i systemets øjne er for rask til en førtidspension, ja så bliver jeg ramt igen og min datter er jo uden skyld men hovedsagligt hende det går ud over. Jeg har tudet over det og kommer da til det igen. 2300 kr eller derover er da mange penge at undvære, når man i forvejen skal tænke sig godt om for at det hele kan løbe rundt...

Kæmpe kram! Det er bare ikke spor sjovt at frygte for om man har råd til sit barns behov.

Håber det lysner for dig snart 

Anmeld Citér

19. november 2015

Leneur

Christine skriver:

Kæmpe kram! Det er bare ikke spor sjovt at frygte for om man har råd til sit barns behov.

Håber det lysner for dig snart 

Tusind tak og ja det håber jeg også.... 

Anmeld Citér

20. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Har du overvejet at tage en anden udd.? 

Men ja det er et kæmpe problem at der er lavet reformer så man ryger ud af dagpenge systemet og af sygedagpenge  og over på kontanthjælp. Det giver ingen mening at man laver reformer der giver flere på kontanthjælp for så at ramme dem på kontanthjælp. 

Jamen gælder den samme regl ikk os der? 

Så hva sku det hjælpe ?

alt handler om erfaring, derefter tror jeg det ligemeget hvilket, uddannelse man har, hvis de alligevel ikk lukker en ind.

men jo det har jeg, men lige nu handler det om at overleve

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.