Den nye kontanthjælpsloft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2015

Anonym trådstarter

Anpau skriver:

Det er også bare fuldstændigt latterligt grotesk - det med løntilskud.

Min arbejdsplads har de seneste 3-4 år benytte sig af dette, og når året er gået (man får kun tilskud i et år pr. person på løntilskud) så er det bare ud af vagten og ind med en ny, gratis, arbejdskraft. 

Jeg synes det er direkte KLAMT. Flere af dem v har haft i løntilskud, har været utrolig dygtige til deres arbejde. Men når arbejdspladsen ikke længere får penge for at have dem, så er de ikke gode nok længere. Og så står de der med håret i postkassen og skal enten have nyt løntilskud eller tilbage i kontanthjælpsystemet (mener nemlig kun man må komme i løntilskud x antal gange). 

Er så enig med dig !! 

Jeg er en af dem, der får sparket når jeg begynder at koste penge .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2015

Anpau

Anonym skriver:

Er så enig med dig !! 

Jeg er en af dem, der får sparket når jeg begynder at koste penge .

Det er så dumt. I stedet for så at lade dig blive i det job, som er lige der foran dig. Nej nej, så er det for dyrt. Og gu er det da ej, de fleste virksomheder er bare skide nærrige.. Der bliver jo ikke sparet når det er cheferne der mangler nyt et-eller-andet. 

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

Anpau skriver:

Det er så dumt. I stedet for så at lade dig blive i det job, som er lige der foran dig. Nej nej, så er det for dyrt. Og gu er det da ej, de fleste virksomheder er bare skide nærrige.. Der bliver jo ikke sparet når det er cheferne der mangler nyt et-eller-andet. 

Nej lige præcis !!! 

Når det her tænder i kræft har jeg 600kr til ALT 

hvad helved ska der ske? Hvad tænker de på? 

Jeg har i forvejen ikke tv pakker, bil, osv - har mobil. 

Anmeld Citér

19. november 2015

Leneur

19. november 2015

SandraXOXO

Anonym skriver:

Nej lige præcis !!! 

Kan du ikke få et arbejde? Eller flytte i noget billigere? synes altid folk siger de ikke kan få arbejde, men feks butikkerne søger konstant folk, og rengøringsfirmaer også. Eller ta en ekstra uddannelse og få su. Der er jo mange andre muligheder end kh. 

Anmeld Citér

19. november 2015

anna111

Profilbillede for anna111
SandraXOXO skriver:

Kan du ikke få et arbejde? Eller flytte i noget billigere? synes altid folk siger de ikke kan få arbejde, men feks butikkerne søger konstant folk, og rengøringsfirmaer også. Eller ta en ekstra uddannelse og få su. Der er jo mange andre muligheder end kh. 

Jeg er glad for vi har klaret os uden boligstøtte og særlige tilskud 

Da jeg er syg og plaseret på kontanthjælp og ikke ville kunne tage et arbejde. 

Vis ydelserne som børnetilskud man får hver 3mdr var beregnet med ind i det ville vi ikke kunne klare os da det betaler dagplejen. 

Vi har ikke meget at gøre med men vi klare os. Syntes det er synd man sparker til dem der allerede ligger ned. 

Der er rigtig mange syge på kontanthjælp som ikke ville kunne tage et job. Og dem bliver der ikke taget hensyn til der er mange nu der ikke vil kunne få råd til deres midercin  

Anmeld Citér

19. november 2015

alenemor42

Det er fuldstændig rystende at det her bliver gennemført!  Med en forventning om at 700 kommer i job af det.... 700 det er jo intet grundlag.

Den myte om at det ikke kan betale sig at arbejde er så gammel og urigtig at man får kvalme af det!!

Børnene kommer til at betale prisen føj siger jeg bare !

Anmeld Citér

19. november 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Nej lige præcis !!! 

Håber, at det er ok med et par spørgsmål....

Jeg kender ikke til kontanthjælpssystemet, og derfor er det så nemt at sidde med sin fede hyre hver måned og sige "de kan bare finde sig et job!".

Hvordan opleves det fra din side?

Har du uddannelse, og hvorfor får du ikke dagpenge? Har du modtaget KH længe? Er du villig til at flytte for et job?

Jeg spørger, fordi jeg bor i det såkaldte vandkantsDanmark, hvor det skulle være svært at få arbejde, realiteten er dog, at de få større produktionsvirksomheder, vi har her i området, hungrer efter arbejdskraft (og er nødsaget til at bruge polakkere og tyskere uden de store danskkundskaber). Min opfattelse er så (og det er her, du måske kunne gøre mig klogere), at der sidder rigtig mange fast i storbyerne, der ikke er interesserede i at flytte sig 100 meter hverken fysisk eller psykisk for at gøre livssituationen bedre, de sidder i vanvittig dyre lejligheder, hvor de kunne leje et nyere hus i vores område for de samme penge og så ovenikøbet have bil og penge til opsparing.

Vil også gerne have svar fra andre end trådstarter, hvis de også kender til systemet.

Anmeld Citér

19. november 2015

SandraXOXO

Rockertand skriver:

Håber, at det er ok med et par spørgsmål....

Jeg kender ikke til kontanthjælpssystemet, og derfor er det så nemt at sidde med sin fede hyre hver måned og sige "de kan bare finde sig et job!".

Hvordan opleves det fra din side?

Har du uddannelse, og hvorfor får du ikke dagpenge? Har du modtaget KH længe? Er du villig til at flytte for et job?

Jeg spørger, fordi jeg bor i det såkaldte vandkantsDanmark, hvor det skulle være svært at få arbejde, realiteten er dog, at de få større produktionsvirksomheder, vi har her i området, hungrer efter arbejdskraft (og er nødsaget til at bruge polakkere og tyskere uden de store danskkundskaber). Min opfattelse er så (og det er her, du måske kunne gøre mig klogere), at der sidder rigtig mange fast i storbyerne, der ikke er interesserede i at flytte sig 100 meter hverken fysisk eller psykisk for at gøre livssituationen bedre, de sidder i vanvittig dyre lejligheder, hvor de kunne leje et nyere hus i vores område for de samme penge og så ovenikøbet have bil og penge til opsparing.

Vil også gerne have svar fra andre end trådstarter, hvis de også kender til systemet.

Sådan er det også her. Så det undre mig at folk siger der ikke er nogle job. Måske er der ikke i de store byer. Men så må man jo flytte til et knap så fansy sted, der er boligerne også meget billigere så det er vel win win. Feks bor min søster og jeg i lige store lejede huse, hendes i Kbh og mit i en lille by to timer fra Kbh, mit koster det halve af hendes. Det betyder altså en del hvis man nu var arbejdsløs. 

Anmeld Citér

19. november 2015

SandraXOXO

anna111 skriver:

Jeg er glad for vi har klaret os uden boligstøtte og særlige tilskud 

Da jeg er syg og plaseret på kontanthjælp og ikke ville kunne tage et arbejde. 

Vis ydelserne som børnetilskud man får hver 3mdr var beregnet med ind i det ville vi ikke kunne klare os da det betaler dagplejen. 

Vi har ikke meget at gøre med men vi klare os. Syntes det er synd man sparker til dem der allerede ligger ned. 

Der er rigtig mange syge på kontanthjælp som ikke ville kunne tage et job. Og dem bliver der ikke taget hensyn til der er mange nu der ikke vil kunne få råd til deres midercin  

Det med de syge bliver placeret på kh er jo en helt anden problemstilling. For syge burde jo ikke være på kh. De burde få en anden ydelse kun til syge mennesker. Denne nye lov er jo meget god til alle der ikke er syge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.