Anonym skriver:
Jo og det siger han vi nok godt kan se på den dag han ikke skal ud. Men det gør det bare stadig ikke okay at gå ud og lege "ung single" hver eneste weekend synes jeg. At drikke hver uge er bare ikke acceptabelt synes jeg
Der er mange delte meninger om mænds byvaner og alkoholforbrug under en graviditet herinde.
Jeg selv er af den mening at min kæreste skulle drosle en del ned mens jeg var gravid, simpelthen fordi jeg ikke gad være den eneste der sad derhjemme og gloede bare fordi det var mig der var gravid, og alt for træt til at være ude. Min kæreste var heldigvis ikke en der gik meget i byen i forvejen, og forstod fuldt ud mine tanker om det.
Mange siger også at man jo bare kan tage med sin kæreste i byen uden at drikke, eller tage afsted selv, men det er bare de færreste gravide der orker det, enten pga kvalme, træthed eller smerter i bækkenet.
Hvis den gravide synes det er ærgerligt at sidde derhjemme så synes jeg det er kærestens/mandens ansvar og forpligtelse at støtte hende så godt man kan.
Vi har alle forskellige forventninger under en graviditet, nogen synes manden bare skal give den gas inden barnet kommer og andre synes manden skal være der mere for hende. Så du kan reelt ikke bruge svarene fra den ene gruppe kvinder til ret meget, da de ikke har samme ståsted som dig.
Snak med din kæreste én gang til. Du kan jo ikke tvinge ham til noget, men fortæl ham hvordan du har det og at du gerne så at han var mere hjemme. I kunne eventuelt aftale at han tjekkede med dig inden han aftalte en bytur, det er det man gør når man er en familie, så i kan lige så godt starte nu
Man kan downloade kalendere man kan dele med hinanden, så man kan se hvilke aftaler man har og man kan på den måde undgå at lave dobbeltaftaler 
Held og lykke med det hele 
Anmeld
Citér