sne190810 skriver:
Jeg kan godt forstå din mand - jeg er kvinde og har det på præcis samme måde!
Jeg har bare rigtig svært ved at forene tanken om graviditet/baby/kropsforandringerne/spark fra baby osv. med sex og intim berøring. Det passer bare ikke sammen IMO! Jeg er også et andet sted inde i mit hoved/mindset, end hvor jeg normalt ville være ift sex, hvilket også spiller en stor rolle. Jeg har overhoved heller ikke de samme behov, som før graviditeten.
Det har intet at gøre med, at jeg er bange for babyen bliver beskadiget under sex, eller noget i din stil. Du kunne give mig tonsvis af blade, bede mig læse dem, og jeg ville stadig have samme følelse.
En ting er at han melder det ud, respekt for det - tænk hvis han bare undgik dig og/eller havde decideret pligtsex med dig?
tænker jeg da.
Selvfølgelig er det en barsk udmelding, men som andre skriver så skal han måske lige sluge den (høhø.. Ej plat, sorry!) og vende sig til tanken om hvad det er som sker med din krop, og hvad der kommer ud af den om knap 7-9 måneder.
Pligtsex er da udmærket.
Prøv at finde din indre sexgudinde frem med slaskemave og mælkebryster efter fødslen... Der kommer pligtsex virkelig til sin ret.
Sex er mange, mange ting - men det er også limen i et parforhold. Så nogle gange må man tage sig sammen og selv finde lysten frem.
Hvis det så er helt umuligt (hvilket det jo kan være for begge parter!), så må man tænke sig om: Kan man være bekendt at sige "Nej, jeg har ikke lyst til sex med dig, men du må gerne give mig oralsex"? (I de næste 8 måneder i øvrigt.)
Jeg vil vove at påstå, at det bliver svært at vende tilbage til et velfungerende sexliv efter knapt 1 år uden sex (for de færreste springer på hinanden lige efter fødslen, der går jo typisk et par uger eller lidt længere).
Selvfølgelig skal man respektere sin partners manglende lyst. Men så må partneren også respektere, at sexlivet forsvinder. Og dermed noget af dét, der er forskellen på kærester og venner. Sidstnævnte er jo mange parforholds store problem: At gnisten forsvinder, og man bliver kollegaer i småbørnsfamiliens trummerum.
Min mand udtrykte i øvrigt nogle af de samme tanker under begge mine graviditeter - det var "underligt" for ham, når der voksede noget derinde. Fair nok, så var det pligtsex for ham - ligesom det var for mig lige efter fødslen. Men hvis man helt aflyser sit sexliv i knapt 1 år, får parforholdet nogle gange problemer.