Veganer... Er I alle sammen sådan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2015

Aagaard

alenemor42 skriver:

Så ville vi jo bare nå ud i at der skulle skydes langt flere dyr eftersom de ikke ville have naturlige fjender .... igen er vi tilbage til den naturlige cyklus som endnu engang er skabt helt af sig selv.

Hvilke dyr er det som ingen naturlige fjender har?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2015

Isabella_mor

Sprit25 skriver:

Og i min optik er fanatisme virkelig skidt. Tusind tak for dit svar. Må jeg så spørge hvorfor du "kun" er vegetar? 

At du bliver latterliggjort er naturligvis heller ikke okay og vi skal jo alle være her

Jamen jeg spiser og drikker stadig mælkeprodukter. Men det er utrolig begrænset. Jeg bruger lidt mælk i kaffen og lidt smør og ost på brødet. Og Så jeg har ikke rigtig haft overskudet til at blive veganer. Det kommer nok. Det kræver rigtig meget forarbejde i form af at skulle sætte sig ind i hvordan man får dækket de behov for kalk og fedt osv som jeg jo får fra mælk osv nu. 

Faktisk er jeg egentlig det man kalder pescetar da jeg ind imellem spiser fisk. Men det er der ikke nogen grund til eftersom jeg ikke ammer længere.

da jeg var gravid og ammede kunne jeg slet ikke få dækket mit protein og fedt behov. Så jeg begyndte at spise fisk for babys skyld.

Omega 3 kan jeg bla købe i matas hvor det er  udtræk af planter osv. Hvis man ved lidt om diæt og indhold i maden så kan man sagtens finde både protein og omega 3 fedtsyrer uden at skulle sætte tænderne i en kotelet eller en laksefilet. 

og jeg bliver mæt hver dag og jeg får den energi jeg skal bruge til at overleve. Så det fungerer rigtig fint for mig.

Men med tiden regner jeg med at prøve at droppe komælk osv. Det har vi jo ikke rigtig brug for. mennesker er faktisk de eneste pattedyr som drikker mælk efter ammestadiet. Så naturligt er det jo ikke engang.  

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer
Isabella_mor skriver:

Jamen jeg spiser og drikker stadig mælkeprodukter. Men det er utrolig begrænset. Jeg bruger lidt mælk i kaffen og lidt smør og ost på brødet. Og Så jeg har ikke rigtig haft overskudet til at blive veganer. Det kommer nok. Det kræver rigtig meget forarbejde i form af at skulle sætte sig ind i hvordan man får dækket de behov for kalk og fedt osv som jeg jo får fra mælk osv nu. 

Faktisk er jeg egentlig det man kalder pescetar da jeg ind imellem spiser fisk. Men det er der ikke nogen grund til eftersom jeg ikke ammer længere.

da jeg var gravid og ammede kunne jeg slet ikke få dækket mit protein og fedt behov. Så jeg begyndte at spise fisk for babys skyld.

Omega 3 kan jeg bla købe i matas hvor det er  udtræk af planter osv. Hvis man ved lidt om diæt og indhold i maden så kan man sagtens finde både protein og omega 3 fedtsyrer uden at skulle sætte tænderne i en kotelet eller en laksefilet. 

og jeg bliver mæt hver dag og jeg får den energi jeg skal bruge til at overleve. Så det fungerer rigtig fint for mig.

Men med tiden regner jeg med at prøve at droppe komælk osv. Det har vi jo ikke rigtig brug for. mennesker er faktisk de eneste pattedyr som drikker mælk efter ammestadiet. Så naturligt er det jo ikke engang.  

Den Omega 3 der kommer fra planter og den der kommer fra fisk er ikke det samme, og den gode er den der kommer fra fisk.

Anmeld Citér

19. oktober 2015

LOL

Jeg er selv vegetar og nej, ikke alle er sådan - men der findes irriterende mennesker alle vegne 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

SandraXOXO

Skouboe skriver:

Hvor har du fra at det skulle være sundere for mennesker? Jeg vil gerne se noget dokumentation her...

Det har læst i forskellige artikler rundt om på nettet og i blade fordi det interessere mig utrolig meget, men jeg har ikke noget konkret på mig at henvise til. Men hvis du lige googler og læser lidt om emnet veganere og vegetarer vil jeg tro du hurtigt finder noget. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Det er et citat fra en afrikansk frihedskæmper. Steven Biko blev tæsket ihjel efter hans blev fængslet, i hans kamp mod arpartheit  Biko var modsat Mandela, en voldlig frihedskæmper/terrorist (kald ham hvad du vil)

Jeg har ikke nogen bestemt sag, men handler for mig om at man skal kæmpe for det man tror på det kan man jo sagtens uden at være ond, nedladende eller arrogant. Jeg synes det er smukt sagt

Ah, sådan. Jeg "kender" skam godt Biko og hans historie - vil lige tilføje, at Mandela allerede fra 1960 pga. Sharpeville-massakren opgav antivolds-princippet og etablerede en væbnet hær under ANC, så på det område var han og Biko ikke hinandens modsætninger. 

Jeg kan vældigt godt lide citatet - har nok taget det ret bogstaveligt, at du skriver, du lever efter det, og det lød jo ret dramatisk 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

Ah, sådan. Jeg "kender" skam godt Biko og hans historie - vil lige tilføje, at Mandela allerede fra 1960 pga. Sharpeville-massakren opgav antivolds-princippet og etablerede en væbnet hær under ANC, så på det område var han og Biko ikke hinandens modsætninger. 

Jeg kan vældigt godt lide citatet - har nok taget det ret bogstaveligt, at du skriver, du lever efter det, og det lød jo ret dramatisk 

Det er rigtigt ja undskyld. Har lever ikke efter det bogstaveligt men mere en filosofi 

og dejligt en anden kender apartheid. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Det er rigtigt ja undskyld. Har lever ikke efter det bogstaveligt men mere en filosofi 

Jeg tror, Apartheid er på top 3 over de mest brugte temaer i engelskundervisningen i 9. klasse, jeg støder i hvert fald ALTID på det som censor og bruger det selv, så det går ikke i den "kollektive glemmebog" lige foreløbig. Heldigvis. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

alenemor42

Sprit25 skriver:

Jeg boede i Syd Afrika i nogle måneder i 1984 .... der gik flere år før jeg blev klar over hvad det var jeg havde oplevet (jeg var ikke så gammel) og det var jo Apartheid.

Jeg fik altid skæld ud fordi jeg altid rendte rundt på hotellet (min far var hoteldirektør ) og talte med alt personalet som var farvede. Jeg græd for jeg forstod simpelthen ikke hvorfor jeg ikke måtte hænge ud hos kokken osv.  Et kulturchok når man var vokset op uden nogensinde at have lært om farver iblandt mennesker. .. det var slet ikke i min bevidsthed.

Sorry det var lige et side spor 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Sprit25

alenemor42 skriver:

Jeg boede i Syd Afrika i nogle måneder i 1984 .... der gik flere år før jeg blev klar over hvad det var jeg havde oplevet (jeg var ikke så gammel) og det var jo Apartheid.

Jeg fik altid skæld ud fordi jeg altid rendte rundt på hotellet (min far var hoteldirektør ) og talte med alt personalet som var farvede. Jeg græd for jeg forstod simpelthen ikke hvorfor jeg ikke måtte hænge ud hos kokken osv.  Et kulturchok når man var vokset op uden nogensinde at have lært om farver iblandt mennesker. .. det var slet ikke i min bevidsthed.

Sorry det var lige et side spor 

Ej hvor spændende! Det må være mega mærkeligt at leve i

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.