Sprit25 skriver:
Og i min optik er fanatisme virkelig skidt. Tusind tak for dit svar. Må jeg så spørge hvorfor du "kun" er vegetar?
At du bliver latterliggjort er naturligvis heller ikke okay og vi skal jo alle være her
Jamen jeg spiser og drikker stadig mælkeprodukter. Men det er utrolig begrænset. Jeg bruger lidt mælk i kaffen og lidt smør og ost på brødet. Og Så jeg har ikke rigtig haft overskudet til at blive veganer. Det kommer nok. Det kræver rigtig meget forarbejde i form af at skulle sætte sig ind i hvordan man får dækket de behov for kalk og fedt osv som jeg jo får fra mælk osv nu.
Faktisk er jeg egentlig det man kalder pescetar da jeg ind imellem spiser fisk. Men det er der ikke nogen grund til eftersom jeg ikke ammer længere.
da jeg var gravid og ammede kunne jeg slet ikke få dækket mit protein og fedt behov. Så jeg begyndte at spise fisk for babys skyld.
Omega 3 kan jeg bla købe i matas hvor det er udtræk af planter osv. Hvis man ved lidt om diæt og indhold i maden så kan man sagtens finde både protein og omega 3 fedtsyrer uden at skulle sætte tænderne i en kotelet eller en laksefilet.
og jeg bliver mæt hver dag og jeg får den energi jeg skal bruge til at overleve. Så det fungerer rigtig fint for mig.
Men med tiden regner jeg med at prøve at droppe komælk osv. Det har vi jo ikke rigtig brug for.
mennesker er faktisk de eneste pattedyr som drikker mælk efter ammestadiet. Så naturligt er det jo ikke engang.
Anmeld
Citér