En bekendt er veganer. Og når jeg ser hendes opslag om veganer handler det mest om at håne og nedgøre kødspisere. Jeg er sågar blevet kaldt et følelseskoldt røvhul tillige morder! Er I alle sådan eller er der ikke lidt nuancer
Jeg har en kammerat der er veganer og har været det i 3 års tid nu. Han vil rigtig gerne snakke om det, men det er egentlig mest fordi han selv synes det er super spændene og ikke en "overtalelses-ting".
Han er så heldig at jeg er meget interesseret i madlavning og ernæring, jeg tror på at mennesket ikke har godt af eller brug for et dagligt indtag af animalsk protein, da vores krop slet ikke er skruet sammen til at skulle have så meget kød, som vi spiser i dag. Men jeg mener dog man skal have kød flere gange i ugen, for at være "sund" og derfor kan vi udveksle erfaringer og ideer inden for kødfrit mad.
Jeg synes ikke hverken jeg eller han er dømmende på nogen måde, vi har bare taget et valg om noget vi tror på er rigtigt for os. Vi tror selvfølgelig også på at det ville være det "rigtige" for andre, rent helbreds mæssig, men derfra og så til at trække det ned over hovedet på andre eller dømme dem for ikke at tro på, eller gøre det samme, ej.. der er langt.
SÅ.. nej. Alle veganere er ikke sådan som du har oplevet. Veganere er vel lige så forskellige som alle andre mennesker, ud over det med kødet.
haha..
Anmeld
Citér