Veganer... Er I alle sammen sådan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.591 visninger
53 svar
105 synes godt om
18. oktober 2015

Sprit25

En bekendt er veganer. Og når jeg ser hendes opslag om veganer handler det mest om at håne og nedgøre kødspisere. Jeg er sågar blevet kaldt et følelseskoldt røvhul tillige morder! Er I alle sådan eller er der ikke lidt nuancer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2015

SandraXOXO

Well. Der er vel noget overlegent ved at være veganer i og med det egentlig er det eneste rigtige. Jeg er ikke selv veganer, er ikke engang vegetar. Men de har jo ret? 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Babilooo

SandraXOXO skriver:

Well. Der er vel noget overlegent ved at være veganer i og med det egentlig er det eneste rigtige. Jeg er ikke selv veganer, er ikke engang vegetar. Men de har jo ret? 

Øh ret i hvad??

ja vi slagter dyr men det gør rigtig mange dyr. 

Viner vel ikke skruer sammen sådan at vi skal holdes os fra proteiner fra kød..?

Hvis man gør en stor indsats kan man undgå det - men hvorfor. Det er da naturligt og jeg kan ikke se hvorfor veganere skulle være "det eneste rigtigt".

mærkelig tanke i mit hoved men vi er jo forskellige 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Sophie90

Jeg synes det er noget værre pjat at nedgøre andre mennesker fordi man selv har en opfattelse af hvad der er rigtigt og forkert. 
Jeg er selv landmand, passer, plejer og spiser de dyr jeg selv passer Sådan foretrækker jeg det! Jeg spiser selvfølgelig også kød fra supermarkeder.. Fordi jeg har tillid til at landmænd passer deres dyr ordentligt. 
Vi er et led i fødekæden, og selvfølgelig spiser vi dyr, ligesom andre dyr spiser mindre dyr  

That being said.. Min bedste veninde er vegetar og går meget op i dyrevelfærd, men hun "spiller ikke hellig" og nedgør andre for deres valg, ligesom jeg ikke gør det mod hende, fordi vi begge er respektfulde mennesker  

Blev lidt langt, men det var min mening  

Anmeld Citér

18. oktober 2015

alenemor42

SandraXOXO skriver:

Det eneste rigtige? Overlegent? 

Det forstår jeg ikke en dyt fis af! 

Ehm hele føde kæden fra dyr til mennesker går ud på at spise hinanden. ... ville det ikke være sådan ville jorden slet ikke fungere.

Underlig tilgang.....  alt hvad er fundet fra forgangen tid viser vi har spist kød 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

SandraXOXO

Smølfine123 skriver:

Øh ret i hvad??

ja vi slagter dyr men det gør rigtig mange dyr. 

Viner vel ikke skruer sammen sådan at vi skal holdes os fra proteiner fra kød..?

Hvis man gør en stor indsats kan man undgå det - men hvorfor. Det er da naturligt og jeg kan ikke se hvorfor veganere skulle være "det eneste rigtigt".

mærkelig tanke i mit hoved men vi er jo forskellige 

Det er sundere for os, for dyrene og for planeten hvis vi alle var vegetarer og veganere. 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

SandraXOXO

alenemor42 skriver:

Det eneste rigtige? Overlegent? 

Det forstår jeg ikke en dyt fis af! 

Ehm hele føde kæden fra dyr til mennesker går ud på at spise hinanden. ... ville det ikke være sådan ville jorden slet ikke fungere.

Underlig tilgang.....  alt hvad er fundet fra forgangen tid viser vi har spist kød 

Som jeg før var inde på så er det sundere for os mennesker, og dyrene og planeten hvis vi var vegetarer og veganere. Der er meget info om det på nettet. 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

alenemor42

Så ville vi jo bare nå ud i at der skulle skydes langt flere dyr eftersom de ikke ville have naturlige fjender .... igen er vi tilbage til den naturlige cyklus som endnu engang er skabt helt af sig selv.

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Sprit25

Jeg søger ikke nogle endegyldige sandheder. Jeg søger svar på alle veganer er som det jeg har mødt! 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

1977

Profilbillede for 1977
Sprit25 skriver:

Jeg søger ikke nogle endegyldige sandheder. Jeg søger svar på alle veganer er som det jeg har mødt! 

Nej det er de ikke. Har mødt flere vegatarer og veganere som er ganske venlige mennesker, og ikke nedgør mine kostvaner 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.