Veganer... Er I alle sammen sådan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2015

Skouboe

Sunny skriver:

Prøv at se Forks over Knives 

Det hjælper mig ikke. Forks over knives er et kommercielt koncept og de eneste referencer jeg kan finde er til Campbells egen bog, "The China Study", men jeg kan ikke finde nogle reelle videnskabelige artikler, publiceret i anerkendte videnskabelige magasiner, der anvender peer-review, hvilket er de almindeligt anerkendte kriterier for offentliggørelse af videnskabelig forskning.

Jeg er enig i at vi spiser for få grøntsager, og jeg mener generelt at vi spiser for meget forarbejdet mad, med for mange tilsætningsstoffer,  men det er min personlige holdning.

Jeg kan sagtens forstå at man vælger at blive vegetar/veganer af ideologiske årsager, men derfra og så til at hævde at det er den sundeste måde at leve på, er altså et stykke vej.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2015

Skouboe

alenemor42 skriver:

Jeg tror der menes videnskabelig dokumentation

Ja, det var hvad jeg mente 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

alenemor42

Skouboe skriver:

Ja, det var hvad jeg mente 

Det regnede jeg også med. Meninger af alle slags kan man jo finde i hobetal af, men er jo ikke noget evidensbaseret 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Ciss

Det kræver indsats at lægge om til at være veganer. Man er nødt til virkelig at gå ind for det.

Så bliver det vel let ligesom med folk, som er meget optaget af sin religion, eller af sin måde at opdrage sine dyr på, eller hvad det nu måtte være. De snakker gerne meget stærkt for sit eget syn og har ikke så stor forståelse for, at andre har et andet synspunkt.

Alle veganere er ikke nødvendigvis sådan, men folk som går stærkt ind for en ting kan ofte få lidt skyklapper på og ikke helt klare at se andre perspektiver end sit eget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.