Sprit25 skriver:
En bekendt er veganer. Og når jeg ser hendes opslag om veganer handler det mest om at håne og nedgøre kødspisere. Jeg er sågar blevet kaldt et følelseskoldt røvhul tillige morder! Er I alle sådan eller er der ikke lidt nuancer
Jeg er selv vegetar. Jeg føler mig dog ikke hellig. Det er ikke noget jeg har valgt fordi jeg tror jeg er bedre end alle andre. Derfor fører jeg heller ikke propaganda da jeg ved at det kun provokerer. Men kommer det på tale vil jeg da fortælle mine grunde hvis jeg bliver spurgt. Jeg synes ikke om at nedgøre folk der spiser kød. Det er jo deres valg. Ofte oplever jeg dog, at folk bliver ramt af dårlig samvittighed over at de så spiser kød, typisk fordi de sjældent kan komme med et godt argument for hvorfor de spiser kød.
og når det kommer dertil, så har jeg oplevet at jeg bliver drillet eller gjort nar af fordi at 'jeg tror jeg reder verden ved at lade være med at spise dyr.'
og det er jo ikke derfor jeg har valgt at blive vegetar. Jeg har ikke lyst til at støtte den industri som kødproduktion er blevet til. Jeg synes det er grusomt og jeg synes det er forfærdeligt. Det vil jeg ikke kaste penge efter
de veganere/vegetarer som bliver ondskabsfulde når de diskuterer med en kødspiser, er typisk fanatisk og kan ikke forstå hvorfor andre ikke er som dem.
Jeg kan godt forstå at de fleste stadig spiser kød. For det smager godt og det kræver virkelig noget for at kunne sige at de ikke vil spise kød længere. Så er det bare lettere at fortsætte.
Anmeld
Citér