Veganer... Er I alle sammen sådan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Roselil skriver:

Der findes også den omvendte version. I min 10 årige periode som vegetar har jeg flere gange oplevet, at folk er blevet negative og nærmest verbalt aggressive når de hørte, at jeg var vegetar. Har aldrig forstået, hvorfor det skulle være noget at hidse sig op over.

Det kender jeg godt. 

Jeg har aldrig brudt mig om kød, og spiste det kun for at være høflig. Jeg hadede smagen af det. Men har oplevet folk bliver stødt af man ikke har lyst til kød. 

Idag er jeg Dog blevet bedre til det, men kunne sagtens leve uden..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2015

snuskesmor

Det var godt nok mange meninger om veganere, uden at en eneste en har sagt et pip?

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Isabella_mor

Sprit25 skriver:

En bekendt er veganer. Og når jeg ser hendes opslag om veganer handler det mest om at håne og nedgøre kødspisere. Jeg er sågar blevet kaldt et følelseskoldt røvhul tillige morder! Er I alle sådan eller er der ikke lidt nuancer

Jeg er selv vegetar. Jeg føler mig dog ikke hellig. Det er ikke noget jeg har valgt fordi jeg tror jeg er bedre end alle andre. Derfor fører jeg heller ikke propaganda da jeg ved at det kun provokerer. Men kommer det på tale vil jeg da fortælle mine grunde hvis jeg bliver spurgt. Jeg synes ikke om at nedgøre folk der spiser kød. Det er jo deres valg. Ofte oplever jeg dog, at folk bliver ramt af dårlig samvittighed over at de så spiser kød, typisk fordi de sjældent kan komme med et godt argument for hvorfor de spiser kød.

og når det kommer dertil, så har jeg oplevet at jeg bliver drillet eller gjort nar af fordi at 'jeg tror jeg reder verden ved at lade være med at spise dyr.'

og det er jo ikke derfor jeg har valgt at blive vegetar. Jeg har ikke lyst til at støtte den industri som kødproduktion er blevet til. Jeg synes det er grusomt og jeg synes det er forfærdeligt. Det vil jeg ikke kaste penge efter 

de veganere/vegetarer som bliver ondskabsfulde når de diskuterer med en kødspiser, er typisk fanatisk og kan ikke forstå hvorfor andre ikke er som dem. 

Jeg kan godt forstå at de fleste stadig spiser kød. For det smager godt og det kræver virkelig noget for at kunne sige at de ikke vil spise kød længere. Så er det bare lettere at fortsætte.

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Sandratoft

Sprit25 skriver:

En bekendt er veganer. Og når jeg ser hendes opslag om veganer handler det mest om at håne og nedgøre kødspisere. Jeg er sågar blevet kaldt et følelseskoldt røvhul tillige morder! Er I alle sådan eller er der ikke lidt nuancer

Min kæreste har en kammerat der er veganer, og har aldrig hørt ham ytre et ondt ord om at vi spiser kød. Det er kun hvis vi direkte spørger ind til det, at han fortæller noget. 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

ninibadini

SandraXOXO skriver:

Nu er jeg ikke selv hverken veganer eller vegetar, og jeg synes generelt ikke jagt er synd for nogen, hverken når en løve eller en mand nedlægger en Hjort. Det er er bare sådan det er. Men at sige vi mennesker har brug for kød, i så overdrevne mængder som vi æder, er ikke sandt. Faktisk har vi slet ikke brug for kød. Og den måde vi æder så meget kød, fra mishandlede syge dyr. Det er hverken sundt for os, for dyrene eller for miljøet. 

Helt enig i, at vi ikke har brug for kød i de mængder, vi (nogle) spiser. Mener at have læst at DK er det land, hvor der spises allermest kød i hele verden. Hos os spiser vi ikke så meget kød, har grønne dage uden at det gør noget, og bruger mange grøntsager som 'fyld'. Vi gør det mest fordi jeg synes kød er så dyrt, og som sagt køber vi kun økologisk. Hvis der skal være økonomi til det, er det ikke i så store mængder. Og det bliver ofte retter med hakket kød, da udbuddet ikke er så stort af økologisk kød

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Selvfølgelig er veganere ikke allesammen sådan. Men i og med, at de fleste er det af idealistiske årsager, ligger det jo lige for at opfatte andre som grundlæggende forkert på den, og når man brænder for en sag, kan det være svært at rumme, at andre finder den ligegyldig eller ligefrem besynderlig. 

Det får mig til at tænke på, lidt off topic, men alligevel, hvad det er for en sag/idé, du selv brænder så stærkt for, at du er parat til at dø for den og lever efter/med den bevidsthed? Det er et meget stærkt udsagn, som jeg tit har spekuleret over, hvad der ligger i. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

Selvfølgelig er veganere ikke allesammen sådan. Men i og med, at de fleste er det af idealistiske årsager, ligger det jo lige for at opfatte andre som grundlæggende forkert på den, og når man brænder for en sag, kan det være svært at rumme, at andre finder den ligegyldig eller ligefrem besynderlig. 

Det får mig til at tænke på, lidt off topic, men alligevel, hvad det er for en sag/idé, du selv brænder så stærkt for, at du er parat til at dø for den og lever efter/med den bevidsthed? Det er et meget stærkt udsagn, som jeg tit har spekuleret over, hvad der ligger i. 

Det er et citat fra en afrikansk frihedskæmper. Steven Biko blev tæsket ihjel efter hans blev fængslet, i hans kamp mod arpartheit  Biko var modsat Mandela, en voldlig frihedskæmper/terrorist (kald ham hvad du vil)

Jeg har ikke nogen bestemt sag, men handler for mig om at man skal kæmpe for det man tror på det kan man jo sagtens uden at være ond, nedladende eller arrogant. Jeg synes det er smukt sagt

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Sprit25

Isabella_mor skriver:

Jeg er selv vegetar. Jeg føler mig dog ikke hellig. Det er ikke noget jeg har valgt fordi jeg tror jeg er bedre end alle andre. Derfor fører jeg heller ikke propaganda da jeg ved at det kun provokerer. Men kommer det på tale vil jeg da fortælle mine grunde hvis jeg bliver spurgt. Jeg synes ikke om at nedgøre folk der spiser kød. Det er jo deres valg. Ofte oplever jeg dog, at folk bliver ramt af dårlig samvittighed over at de så spiser kød, typisk fordi de sjældent kan komme med et godt argument for hvorfor de spiser kød.

og når det kommer dertil, så har jeg oplevet at jeg bliver drillet eller gjort nar af fordi at 'jeg tror jeg reder verden ved at lade være med at spise dyr.'

og det er jo ikke derfor jeg har valgt at blive vegetar. Jeg har ikke lyst til at støtte den industri som kødproduktion er blevet til. Jeg synes det er grusomt og jeg synes det er forfærdeligt. Det vil jeg ikke kaste penge efter 

de veganere/vegetarer som bliver ondskabsfulde når de diskuterer med en kødspiser, er typisk fanatisk og kan ikke forstå hvorfor andre ikke er som dem. 

Jeg kan godt forstå at de fleste stadig spiser kød. For det smager godt og det kræver virkelig noget for at kunne sige at de ikke vil spise kød længere. Så er det bare lettere at fortsætte.

Og i min optik er fanatisme virkelig skidt. Tusind tak for dit svar. Må jeg så spørge hvorfor du "kun" er vegetar? 

At du bliver latterliggjort er naturligvis heller ikke okay og vi skal jo alle være her

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Skouboe

SandraXOXO skriver:

Det er sundere for os, for dyrene og for planeten hvis vi alle var vegetarer og veganere. 

Hvor har du fra at det skulle være sundere for mennesker? Jeg vil gerne se noget dokumentation her...

Anmeld Citér

19. oktober 2015

MomInTheMaking

Sprit25 skriver:

Er udemærket klar over det. Ville bare gerne bekræftes

Det vil jeg da mene du er blevet så .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.