Burde fede, rygere, alkoholikere og andre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2009

Honningblomst

suanne85 skriver:

Kunne da godt være du var i slagte humør (joke)

Ej det er i orden, var nu heller ikke dig jeg var nervøs for ville misforstå og rase ud hehe

Hæhæ...skøre skønne dig...
Knus...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

Sweet1978

Jeg kan sagtens følge din tankegang, men kan se du står i strid modvind så ved ikke hvor højt jeg vil råbe op om det.

Vi snakker faktisk tit om det herhjemme, men det vil blive betragtet som diskrimination (staves) så det går ikke i DK, og slet ikke så længe de betaler skat som os andre.

Nej vi snakker med om at nedsætte skatten og indføre mere brugerbetaling (i vist og rimeligt omfang) også for at lette presset på læger/vagtlæger mm. folk tænker altså mere over hvad de render for/med hvis de skal have pungen op af lommen også vil folk måske mere automatisk passe på sig selv fordi de selv skal betale hvis det går galt... Og så kan os raske som måske og har job og penge til at betale på den måde få lidt fortrinsret...

Anmeld

18. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det er faktisk noget jeg har tænkt meget over. Man kan jo også sige, at de har betalt mere til statskassen, fordi deres addictions har masser af afgifter på.

Såååee, måske er det sådan en slags forsikring?

For som vores samfund er skruet sammen, så er det jo sådan at vi alle er på ligefod.

Noget jeg syntes er MØGTRÆLS, er at sådan en som jeg, der har allergi og har haft kronisk hovedpine i 15 år (som dog er slut nu) og har en skæv ryg, kan ikke blive medlem af sygeforsikringen danmark, selvom jeg gerne ville betale for det... DET ER MEGA træls...

Principielt, må man ikke tage en hovedpinepille engang imellem, hvis man vil være medlem af danmark og ikke have haft halsbetændelse i et halvt år... Du må ikke have taget nogen former for medicin i et halvt år... HVEM kan svare ja til det?..

Men altså - de fleste er jo 'selv' udenom deres dårligdom, hvis de kører galt i en bil, så kunne de jo have ladet være med at sætte sig ind i bilen osv.
Hvor skal vi så stoppe?

Anmeld

19. september 2009

mariamiss6

Sweet1978 skriver:

Jeg kan sagtens følge din tankegang, men kan se du står i strid modvind så ved ikke hvor højt jeg vil råbe op om det.

Vi snakker faktisk tit om det herhjemme, men det vil blive betragtet som diskrimination (staves) så det går ikke i DK, og slet ikke så længe de betaler skat som os andre.

Nej vi snakker med om at nedsætte skatten og indføre mere brugerbetaling (i vist og rimeligt omfang) også for at lette presset på læger/vagtlæger mm. folk tænker altså mere over hvad de render for/med hvis de skal have pungen op af lommen også vil folk måske mere automatisk passe på sig selv fordi de selv skal betale hvis det går galt... Og så kan os raske som måske og har job og penge til at betale på den måde få lidt fortrinsret...

hvad så hvis man ikke kan tjene nok penge.... så bliver man måske rigtig syg, men kan ikke betale medicin og lægehjælp, og så dør man, eller ender som hjemløs........

Anmeld

19. september 2009

Bondepigen

Eva skriver:

Jeg skriver: Et argument KUNNE være.....osv osv
Men jeg skriver da intet sted hvad min mening om emnet er. jeg spørger ind til hvad I mener, fordi det har min interesse.
Kan fortælle dig at hver fjerde regionspolitiker går ind for at disse grupper af mennesker ryger bagerst..
Og nej, du gik da ikke over en grænse, jeg kan bare ikke se hvad jeg som person skal ind i sådan en debat for?? Kan du?

Jeg synes faktisk det kunne være dejligt, hvis du gav din egen mening til kende i dine debatter, inden du spørger andre.... Jeg sidder tit og føler sådan lidt, "jamen, hvad mener hun mon selv?"...sådan lidt en tom   fornemmelse...

Det er ikke fordi jeg synes du er dum, fordi du ikke gør det, synes bare det kunne være dejligt, hvis du gjorde....

Anmeld

19. september 2009

Sweet1978

mariamiss6 skriver:

hvad så hvis man ikke kan tjene nok penge.... så bliver man måske rigtig syg, men kan ikke betale medicin og lægehjælp, og så dør man, eller ender som hjemløs........

Det er jo derfor jeg skriver i vist omfang mm. der skal selvfølgelig være et sikkerhedsnet, hjælp man kan søge om el. lign. ligesom vi nu har brillehjælp, medicinhjælp mm. via kommunen... Danmark bliver aldrig helt som USA herhjemme vil der altid være et sikkerhedsnet

Anmeld

19. september 2009

Honningblomst

bondepigen skriver:

Jeg synes faktisk det kunne være dejligt, hvis du gav din egen mening til kende i dine debatter, inden du spørger andre.... Jeg sidder tit og føler sådan lidt, "jamen, hvad mener hun mon selv?"...sådan lidt en tom   fornemmelse...

Det er ikke fordi jeg synes du er dum, fordi du ikke gør det, synes bare det kunne være dejligt, hvis du gjorde....

Det er helt bevidst jeg ikke gør det....så synes jeg nemlig tit det bliver sådan en enig enig enig tråd...det var jo for at høre andres mening og uden I ved min....
Måske jeg nogæe gange heller ikke har en mening.
Men det er jo frit valg om man ønsker at svare på mit spørgsmål..
Knus Eva..

Anmeld

19. september 2009

LotteGabriella

Kloster skriver:

Hej Eva.

Nej jeg synes ikke, folk skal bag i køen pga de ikke lever som man "burde" her i landet.
Jeg tænker, at det er jo et velfærdssamfund, som respekterede fleste livsstile.
Jeg tror, man skal passe på med ikke at gøre samfundet så egoistisk, at man slet ikke må have nogle afvigelser.
Læger har svoret på, at de ville rede liv, fremfor alt.
Og i dette her tilfælde er det ligemeget om det er fede, alkoholikere, rygere osv.
Tænk hvis det kom til, at folk også kom bag i køre med at få ordnet fødder på sygehuset pga kvinden havde gået i stilettet hele livet. Hun kunne da bare have gået i ECCO

Jeg tror det er en ballancegang. Men tror bestemt at dem der tænker disse tanker, mener selv, at de lever så sundt så sundt.

Vi har alle behov i livet. Disse behov er forskellige og det er de ting der gør os unikke.

Om det er sundt ell særlig smart at fx en alkoholiker bliver ved med at drikke, er jo ikke op til os. Men det er op til os, at se dette menneske, som et menneske med et andet behov end det jeg selv fx har...

Håber det gav lidt mening.

Knus
Kloster

så enig

Anmeld

19. september 2009

LotteGabriella

Eva skriver:

Jeg mener ikke man skal straffe mennesker på den måde...jeg tror ikke på at der er mennesker der vælger at æde, drikke eller ryge sig ihjel..men jeg mener det er et problem og koster samfundet mange penge og man bør have fokus og gøre noget aktivt og præventivt og ikke straffe og ramme mennesket ved at nægte dem behandling.
Vi må behandle/hjælpe/handle præventivt. Billigere sund mad, dyrere usundt, gratis sport måske, dyrere cigaretter eller fjerne det der puttes i for at gøre mennesker mere afhængige (forbyde dem helt, men det er nok naivt at tro at det kan ske..) Være bedre til og priotere at børn i udsatte familer hjælpes før de er ødelagte osv osv..
Nå, men det var min mening....mener det var KU der støttede op om denne tankegang med dobbeltstraf til en gruppe mennesker...det er kvalmende i min verden og hører ikke hjemme i det danske samfund, eller det burde det ikke.
KNus Eva...

Enig

Anmeld

19. september 2009

LineD

Tja, altså generelt synes jeg ikke der skal gøres forskel, men jeg kan da give en lille historie fra mit eget liv da jeg stor røg.

Jeg er astmatiker og mine lunger blev dårligere og dårligere over vinteren sidste år, de væsede og pev, og selv den mildeste forkølelse udviklede sig til fuldbyrdede lungebetændelser der varede i evigheder, der fik jeg at vide af min læge, at stoppede jeg ikke med at ryge kunne de ikke hjælpe mig, fik allerede stærk dosis astmamedicin, men dette kunne ikke gøre sin virkning når jeg gik der og røg...

Og i sådan et tilfælde synes jeg det er helt OK at sætte en fod for døren, for hvis ikke jeg kunne se realiteterne i øjnene og hjælpe mig selv lidt, hvordan skulle andre så kunne?

-----
Det var så min historie :

Nu til min mening om resten, generelt synes jeg bestemt ikke der skal gøres forskel på mennesker, for som en også skriver, hvor skelner man så? er det ved en øl/cigaret/mcD menu, eller hvornår bestemmer man hvem der skal stå bagerst?

Som mange er inde på, er disse afhængigheder absolut nogen man som regel skal have hjælp til at komme ud af igen, og man skal da ikke straffes fordi man ikke kan klare det selv? Skal man?

Jeg synes at når man bidrager til samfundet, så er alle lige, vi betaler alle vores del til sygehusvæsenet, og nogen af os har så mere brug for det end andre, men dog ikke mere RET end andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.