Tja, altså generelt synes jeg ikke der skal gøres forskel, men jeg kan da give en lille historie fra mit eget liv da jeg stor røg.
Jeg er astmatiker og mine lunger blev dårligere og dårligere over vinteren sidste år, de væsede og pev, og selv den mildeste forkølelse udviklede sig til fuldbyrdede lungebetændelser der varede i evigheder, der fik jeg at vide af min læge, at stoppede jeg ikke med at ryge kunne de ikke hjælpe mig, fik allerede stærk dosis astmamedicin, men dette kunne ikke gøre sin virkning når jeg gik der og røg...
Og i sådan et tilfælde synes jeg det er helt OK at sætte en fod for døren, for hvis ikke jeg kunne se realiteterne i øjnene og hjælpe mig selv lidt, hvordan skulle andre så kunne?
-----
Det var så min historie :

Nu til min mening om resten, generelt synes jeg bestemt ikke der skal gøres forskel på mennesker, for som en også skriver, hvor skelner man så? er det ved en øl/cigaret/mcD menu, eller hvornår bestemmer man hvem der skal stå bagerst?
Som mange er inde på, er disse afhængigheder absolut nogen man som regel skal have hjælp til at komme ud af igen, og man skal da ikke straffes fordi man ikke kan klare det selv? Skal man?
Jeg synes at når man bidrager til samfundet, så er alle lige, vi betaler alle vores del til sygehusvæsenet, og nogen af os har så mere brug for det end andre, men dog ikke mere RET end andre
Anmeld