Burde fede, rygere, alkoholikere og andre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2009

FrkT

Så absolut ikke, og kan virkelig ikke forstå de mennesker der synes det, synes det er en meget kold og kynisk tankegang at have.

Går generelt ikke ind for forskelsbehandling, og heller ikke i dette tilfælde, men vil da sige, at HVIS man skulle gøre en forskel, så synes jeg nærmere det skulle være den gruppe du nævner, som skulle FORREST i køen, netop fordi man i forvejen er meget udsat - og højst sandsynligt ikke har det specielt godt hverken fysisk eller psykisk. Desuden tror jeg absolut ikke at det nødvendigvis er selv valgt, at folk ikke lever super sundt mht. kost, rygning, stoffer osv., nogle er bare mere udsatte for det ene, andet eller tredje end andre, enten via arv eller via psykisk tilstand og/eller opvækst.

Alle fortjener at blive behandlet ens og få den hjælp de har brug for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

ønskebørn74

Eva skriver:

Men det er det...altså bare et spørgsmål...jeg kunne have skrevet, mange mener at-......osv...men det valgte jeg ikke, netop for at høre hvad I mener?

Jeg har skam min mening, men ville høre om der var nogen herinde der støtter den fjerdedel af regionspolitikerne.
At der er en der tror det er min mening, det skriver jeg jo så bare det ikke er...men det læste du måske slet ikke, for så tager vi den en gang til.

Knus Eva...

Må vi få din menig og synspunk også???

Da du jo startede tråden

Anmeld

18. september 2009

Honningblomst

Må vi få din menig og synspunk også???

Da du jo startede tråden

Jeg mener ikke man skal straffe mennesker på den måde...jeg tror ikke på at der er mennesker der vælger at æde, drikke eller ryge sig ihjel..men jeg mener det er et problem og koster samfundet mange penge og man bør have fokus og gøre noget aktivt og præventivt og ikke straffe og ramme mennesket ved at nægte dem behandling.
Vi må behandle/hjælpe/handle præventivt. Billigere sund mad, dyrere usundt, gratis sport måske, dyrere cigaretter eller fjerne det der puttes i for at gøre mennesker mere afhængige (forbyde dem helt, men det er nok naivt at tro at det kan ske..) Være bedre til og priotere at børn i udsatte familer hjælpes før de er ødelagte osv osv..
Nå, men det var min mening....mener det var KU der støttede op om denne tankegang med dobbeltstraf til en gruppe mennesker...det er kvalmende i min verden og hører ikke hjemme i det danske samfund, eller det burde det ikke.
KNus Eva...

Anmeld

18. september 2009

FrkT

Eva skriver:

Jeg mener ikke man skal straffe mennesker på den måde...jeg tror ikke på at der er mennesker der vælger at æde, drikke eller ryge sig ihjel..men jeg mener det er et problem og koster samfundet mange penge og man bør have fokus og gøre noget aktivt og præventivt og ikke straffe og ramme mennesket ved at nægte dem behandling.
Vi må behandle/hjælpe/handle præventivt. Billigere sund mad, dyrere usundt, gratis sport måske, dyrere cigaretter eller fjerne det der puttes i for at gøre mennesker mere afhængige (forbyde dem helt, men det er nok naivt at tro at det kan ske..) Være bedre til og priotere at børn i udsatte familer hjælpes før de er ødelagte osv osv..
Nå, men det var min mening....mener det var KU der støttede op om denne tankegang med dobbeltstraf til en gruppe mennesker...det er kvalmende i min verden og hører ikke hjemme i det danske samfund, eller det burde det.
KNus Eva...

Godt sagt!
Og er meget enig i at forebyggende er bedre over for alle disse ting, samt mange andre risikofaktorer!

Anmeld

18. september 2009

dorthemus

Eva skriver:

Nå, men det var min mening....mener det var KU der støttede op om denne tankegang med dobbeltstraf til en gruppe mennesker...det er kvalmende i min verden og hører ikke hjemme i det danske samfund, eller det burde det.
KNus Eva...

Enig

Anmeld

18. september 2009

Vingummien

Eva skriver:

som selv ødelægger deres krop, komme bagerst i køen til behandling på sygehuse, så alle dem der passer på dem selv kan komme først til, det er jo alligevel dem der lever længst og er mindst syge..Hvad mener I?
Knus Eva...

Hmm den er faktisk svær syntes jeg, håber ikke jeg bliver slagtet nu, men

Jeg vil lige tage et eksempel ud i det blå. Der står en alkoholiker og skal have en ny nyre, da hans egen ikke fungere længere. Så vil jeg faktisk mene at han/hun skulle have lidt hjælp til at komme lidt på rette vej inden at en person skal give sin til personen, også for at være sikker på de bedre kan klare den, så ja hvis der stod en helt rask og en alkoholiker i den situation vil jeg nok lade den der drikker kom bag ved den raske.

Men mange der er fede kommer jo faktisk bag i køen fordi de vejer for meget og får bud på at hvis de vil sådan og sådan så skal de tabe sig.

Men er ikke min mening til alle tilfælde, ser helst at der ikke bliver gjort forskel i sådannoget og burde der ikke, men er bare nogen jeg syntes skal have lidt hjælp inden for at de kan klare den. Håber det gav mening.

Anmeld

18. september 2009

Honningblomst

suanne85 skriver:

Hmm den er faktisk svær syntes jeg, håber ikke jeg bliver slagtet nu, men

Jeg vil lige tage et eksempel ud i det blå. Der står en alkoholiker og skal have en ny nyre, da hans egen ikke fungere længere. Så vil jeg faktisk mene at han/hun skulle have lidt hjælp til at komme lidt på rette vej inden at en person skal give sin til personen, også for at være sikker på de bedre kan klare den, så ja hvis der stod en helt rask og en alkoholiker i den situation vil jeg nok lade den der drikker kom bag ved den raske.

Men mange der er fede kommer jo faktisk bag i køen fordi de vejer for meget og får bud på at hvis de vil sådan og sådan så skal de tabe sig.

Men er ikke min mening til alle tilfælde, ser helst at der ikke bliver gjort forskel i sådannoget og burde der ikke, men er bare nogen jeg syntes skal have lidt hjælp inden for at de kan klare den. Håber det gav mening.

Som en anden skrev så tages der individuelle hensyn og en alkoholiker ville ikke få en ny nyre hvis en der ikke var manglede....

Knus..

Anmeld

18. september 2009

Vingummien

Eva skriver:

Som en anden skrev så tages der individuelle hensyn og en alkoholiker ville ikke få en ny nyre hvis en der ikke var manglede....

Knus..

Jeps var også for at gøre mit eksempel og mening lidt tydelig så det ikke vil blive misforstået mega negativt, orker det ikke hehe

Anmeld

18. september 2009

Honningblomst

suanne85 skriver:

Jeps var også for at gøre mit eksempel og mening lidt tydelig så det ikke vil blive misforstået mega negativt, orker det ikke hehe

alle meninger er vel lige gode eller dårlige...og jeg spurgte ikke for at slagte, men fordi jeg var nysgerrig for at høre hvordan der ses på disse grupper mennesker..
Knus til dig smukke..

Anmeld

18. september 2009

Vingummien

Eva skriver:

alle meninger er vel lige gode eller dårlige...og jeg spurgte ikke for at slagte, men fordi jeg var nysgerrig for at høre hvordan der ses på disse grupper mennesker..
Knus til dig smukke..

Kunne da godt være du var i slagte humør (joke)

Ej det er i orden, var nu heller ikke dig jeg var nervøs for ville misforstå og rase ud hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.