Burde fede, rygere, alkoholikere og andre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.701 visninger
56 svar
0 synes godt om
18. september 2009

Honningblomst

som selv ødelægger deres krop, komme bagerst i køen til behandling på sygehuse, så alle dem der passer på dem selv kan komme først til, det er jo alligevel dem der lever længst og er mindst syge..Hvad mener I?
Knus Eva...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

oo

nej, så absolut ikke. det ville virkelig være sygt!

Anmeld

18. september 2009

Englebisse

Nej hvorfor skulle de dog det!??

Anmeld

18. september 2009

Kloster

Hej Eva.

Nej jeg synes ikke, folk skal bag i køen pga de ikke lever som man "burde" her i landet.
Jeg tænker, at det er jo et velfærdssamfund, som respekterede fleste livsstile.
Jeg tror, man skal passe på med ikke at gøre samfundet så egoistisk, at man slet ikke må have nogle afvigelser.
Læger har svoret på, at de ville rede liv, fremfor alt.
Og i dette her tilfælde er det ligemeget om det er fede, alkoholikere, rygere osv.
Tænk hvis det kom til, at folk også kom bag i køre med at få ordnet fødder på sygehuset pga kvinden havde gået i stilettet hele livet. Hun kunne da bare have gået i ECCO

Jeg tror det er en ballancegang. Men tror bestemt at dem der tænker disse tanker, mener selv, at de lever så sundt så sundt.

Vi har alle behov i livet. Disse behov er forskellige og det er de ting der gør os unikke.

Om det er sundt ell særlig smart at fx en alkoholiker bliver ved med at drikke, er jo ikke op til os. Men det er op til os, at se dette menneske, som et menneske med et andet behov end det jeg selv fx har...

Håber det gav lidt mening.

Knus
Kloster

Anmeld

18. september 2009

oo

Kloster skriver:

Hej Eva.

Nej jeg synes ikke, folk skal bag i køen pga de ikke lever som man "burde" her i landet.
Jeg tænker, at det er jo et velfærdssamfund, som respekterede fleste livsstile.
Jeg tror, man skal passe på med ikke at gøre samfundet så egoistisk, at man slet ikke må have nogle afvigelser.
Læger har svoret på, at de ville rede liv, fremfor alt.
Og i dette her tilfælde er det ligemeget om det er fede, alkoholikere, rygere osv.
Tænk hvis det kom til, at folk også kom bag i køre med at få ordnet fødder på sygehuset pga kvinden havde gået i stilettet hele livet. Hun kunne da bare have gået i ECCO

Jeg tror det er en ballancegang. Men tror bestemt at dem der tænker disse tanker, mener selv, at de lever så sundt så sundt.

Vi har alle behov i livet. Disse behov er forskellige og det er de ting der gør os unikke.

Om det er sundt ell særlig smart at fx en alkoholiker bliver ved med at drikke, er jo ikke op til os. Men det er op til os, at se dette menneske, som et menneske med et andet behov end det jeg selv fx har...

Håber det gav lidt mening.

Knus
Kloster

Anmeld

18. september 2009

SHERO

Selvfølgelig ikke....!! Vi bidrager alle sammen til det samfund vi lever i (mere eller mindre) så selvfølgelig skal vi have de samme rettigheder....

Anmeld

18. september 2009

Honningblomst

Englebisse skriver:

Nej hvorfor skulle de dog det!??

Argumentet kunne være at de selv har valgt at æde og ryge sig til alle mulige sygdomme som de vidste der var stor risiko for at få...feks..

Anmeld

18. september 2009

qp

Det er samfundets opgave, at hjælpe mennesker der ikke selv kan magte et normalt liv/ er kommet ud på et sidespor osv - derfor har man b.la rygeafvæningsklinikker, alkoholafvænning og fedmeoperationer i offentligt regi.
Men igen, en ting er hvordan vores samfund er skruet sammen og en anden ting er hvordan det ifølge andre bør være skruet sammen - så jeg kan sagtens forstå din tankegang, men jeg vil give de andre ret i, at det ALDRIG vil komme til, at ske da det simpelthen aldrig vil kunne gå op i en højere enhed med sådan en tankegang i et velfærdssamfund som det danske....

Anmeld

18. september 2009

finkedinke

Som udgangspunkt kan jeg godt blive fristet til at tænke at man selv skal betale i større eller mindre grad. Men når jeg tænker mig bedre om så syntes jeg det ikke alligevel, for hvor går så grænsen...
Man kunne jo starte med de direkte selvforskyldte, men hvad så med de arvelige skavanker, dem der er blevet påført skavanker af andre f.eks. overfald, skader ved fødslen osv osv osv
I bund og grund er det vel de færreste der kan sige sig helt fri fra nogen sinde at skulle til lægen el.lign.  Det værste jeg kan forestile mig er at man får et barn der er skadet og man ingen hjælp kan få hvis man ikke selv har midlerne til selv at betale.

Jeg er meget glad for vores sundhedssystem i Danmark. Men jeg ville ønske at tandlægebehandling også var gratis.

Anmeld

18. september 2009

Mor.sander

Så længe vi alle og en hver uanset indkomst, betaler skat... Så er det underordnet hvilken livsstil man føre... Hvis vi skal til at dele samfundet op på den måde, ja så ved jeg sgu ikke... Syntes ærligt talt at alt efterhånden er blevet så helligt.. Og man skal fremføre sin status som perfekt, for at være noget.. Og i sidste ende, ja så kommer det vel så langt ud engang... At folk med handicap såsom autiske, ADHD eller såvel de psykisksuge også skal bagerst på liste fordi at de ikke kan bidrage til samfundet på samme måde som de sunde og raske kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.