Anonym skriver:
Det var hvad X fortalte min søster, at kæresten havde slået elskerinden, da hun kom hjem, men hvad der kommer fra hans mund skal man nok tage med et gran salat. Tæsk var måske et voldsomt ord. I realiteten aner jeg ikke hvad der er foregået derover, og ønsker heller ikke at vide hvad der foregår. Det må de finde ud af. Som jeg skrev, så ville jeg ikke blive overrasket over i så fald jeg havde gjort det samme mod min mand at han reagerede lige så voldsomt, forråelse og chok uanset hvor blid, nænsom og kontrolleret han er ellers. Ingen kan umuligt forudse hvordan situationen er, hvis ikke man har stået der. Man kan da kun ønske at det ikke sker. Men nej jeg havde ikke ondt af hende da jeg skrev updaten. Jeg kan godt sætte mig ind i andres reaktionsmønstre uanset hvor grimme og ubehagelige de er for andre og min empati er yderst veludviklet, det kan der ikke sættes spørgsmålstegn ved og at jeg er dagplejer, hold nu hvordan skulle det nogensinde kunne komme på tale at de børn jeg værner om i hverdagen har noget som helst med hans reaktionsmønster derover at gøre som intet har med mig at gøre. Der er godt nok fokus på det helt forkerte i den her tråd. Den bliver hermed lukket.
Så, lad mig forstå det rigtigt ... Det, du skriver er, at nu hvor det ikke længere er en, der står dig nær, så vil du slet ikke blande dig mere (efter både du, og din familie tydeligvis har forsøgt at blande jer grænseoverskridende meget gennem hele forløbet!), og din sympati for en kvinde, der måske, måske ikke har fået tæsk, således er ikke-eksisterende?
Jeg må nok stemme i med koret. Du mener måske, din empati er veludviklet, men empati er altså ikke det samme som sympati - den melder også sin tilstedeværelse ved folk, man overhovedet ikke kender. Og din lader umiddelbart til at ligge på et ret lille sted, når du først skriver, at kvinden "vist forresten har fået tæsk" i en fuldstændig ligegyldig bemærkning, og efterfølgende slår det op som om, det er ingenting, da du ikke engang ved om det er sket - dvs, det -kan- være sket, men du er bedøvende ligeglad?
Mht emnet: Al kærlighed og styrke til din søster, hun får desværre brug for det. Men jeg synes godt nok, både du og din familie er slemme til at bringe meget mere drama ind i en situation, som hun faktisk selv reagerer meget konstruktivt og fornuftigt på, uden nogen tanke for, om I gør mere skade end gavn.