Update.
Gal et par uger.
Søndag morgen snakkede jeg med min søster og de havde fået det ordnet på min søsters måde. De var stadigvæk på talefod, og klar til at afslutte forholdet på en stille og rolig måde, ligesom min søster ønskede det.
X tog afsted tidligt søndag morgen og det var jo selvf. hårdt for min søster så det meste af dagen var hun ked af det, hen mod aften var hun faldet til ro, stadigvæk ked af det men tænkte nu fremad på hvordan hun skulle blive stærk og bare tage en dag af gangen. Bare det at komme i bad ville på daværende tidspunkt være et mål, dernæst spise noget og handle. Så hun gik efter en god snak med mig og flere af hendes søskende samt mine forældre i seng med en umiddelbar ro i kroppen og en tanke om at alt nok skulle løse sig.
Mandag morgen/formiddag ringer min tlf. Jeg sidder med 3 børn (er dagplejer) og jeg får den mest hysteriske søster i røret, som jeg beskrev det for hende på et senere tidspunkt var det på det tidspunkt kun hunde der kunne høre hende. Den var helt gal det var tydeligt og hun får skreget et eller andet i tlf men det gav ikke mening så jeg svarede mmm og ja for at forsøge at lade hende vide at jeg lyttede med på hvad hun sagde og så smed hun på
Jeg tænkte hvad i alverden, svarede jeg på et eller andet der siden det var hendes reaktion og skyndte mig at ringe tilbage - lagde to og to sammen og fik lige kort meget kort sagt til hende at hun skulle stoppe med det skrigeri for jeg forstod simpelthen ikke hvad hun sagde og jeg ville gerne høre hvad hun havde på hjertet, men jeg forstod simpelthen ingenting... Det viste sig så at hun var blevet ringet op af hendes X som fortalte at der var een der havde ringet til hende der var del af affærens kæreste. Og da jeg så svarede ja i første samtale, troede hun det var mig. Og ja det kan godt være jeg havde talt og nævnt det, at det var det jeg ville gøre når han var taget tilbage og forladt lejligheden, MEN.. da vi havde talt sammen søndag aften og min søster lød rolig og ved mere klarhed så jeg ingen grund til at ringe til vedkommendes kæreste. Det måtte de selv rode med derover og så længe de stadigvæk er forbundet igennem lejligheden var min søster som sådan ikke i sikkerhed. Så med alt det taget i betragtning og at min dp åbner 6.30 og jeg står op kl. 6, og ordner alt det praktiske hjemme op til åbningen, så havde jeg jo ikke engang haft mulighed for det og havde ikke hans nummer, kun hans navn. Så det havde jeg slet ikke kunne nå. Så jeg undrede mig jo noget hvem der så kunne have gjort det, jeg forsøgte at ringe til min mor men den meldte optaget så min søster var nok igang med at tale med hende, så ringede jeg til min lillebror men han tog den ikke og derefter min far, han kendte så ikke noget til det (vidste jeg altså godt) men udelukkelsesmetoden.. Og han havde også talt med hende om søndagen og kunne fornemme at de havde fundet en måde at komme bedst muligt igennem det. havde nævnt for min søster at hun måtte jo checke op på familien, men at det jo sagtens kunne være en kollega til min søsters X og pigen eller en veninde til pigen og hendes kæreste som måske havde set dem på banegården eller et eller andet sted derover. Det håbede jeg jo lidt på det var, så min søster ikke pludselig kom i søgelyset igen og mål for had. Min søster ringede så igen og råbte og skreg, det viste sig så at det var vores egen mor der havde ringet til ham og de skærmbilleder min søster havde taget af deres samtale og delt med vores mor, fordi hun er i udlandet pt og ikke forstod alt hvad min søster sagde da hun græd meget, havde hun set til pigens kæreste via SMS. Vores egen mor?! Hvad giver I? Efter at have snakket med min søster om at hun ikke ønskede krig og drama så sent som søndag aften og havde snakket hende efter munden, så står hun op og ringer til pigens kæreste. Det overraskede og chokerede mig meget lige da min søster fortalte det men efter lidt tid knap så overrasket. Hun gør alt efter SINE behov og ikke sine børns. Det har hun aldrig gjort og jeg har set det mere end mine søskende da jeg er storesøsteren. Så vores egen mor brød min søsters tillid. Havde dog aldrig troet hun ville sende de billeder min søster havde lovet X at hun ikke havde taget billeder af. Så alt det hun trods alt havde opnået fra sidste onsdag og var begyndt at tænke positivt og fremadrettet, babysteps men langt bedre end slet ikke, så blev hun som en ludobrik slået tilbage til start. Jeg blev simpelthen så ked af det at jeg græd helt vildt fordi jeg slet ikke kunne se nogen måde på hvordan jeg skulle hjælpe nu hvor dét var sket. Hun var utrøstelig og lamslået og bange og alt hendes sikkerhedsnet vi havde linet op over weekenden var der jo pludseligt ikke fordi der jo var ro søndag aften, alle var på arbejde og kunne ikke komme op til hende. Det var bare ikke en rar situation. Jeg tog så op til hende da jeg fik fri og lagde aftensmad til hende, hun har ikke rigtig spist siden onsdag i sidste uge og har tabt sig radikalt. Hun er ikke ret fyldig i forvejen, så det var tydeligt på hendes hofteben og det viste hun mig. Jeg checkede så op på ulovligheden i det der var sket fordi det nu var blevet aktuelt med en familiemedlem som er xpolitimand og han kunne heldigvis berolige os med at der ikke ville komme nogen konsekvenser af det der var sket for som han beskrev det var det som at læse et postkort. Så den vej kunne X ikke ramme min søster eller min mor. Altid noget. Inden jeg nåede derop havde hun talt med hendes X igen og de havde fundet endnu en måde at komme videre på uden drama. Min mor har ikke engang undskyldt for hvad hun gjorde selvom det var stik imod hvad hun både sagde og hørte min søster sige. Ubegribeligt hun gjorde det. Det lader til at pigen og hendes kæreste netop havde købt hus, så hun fik vist tæsk da hun kom hjem fra hvorfra hun nu har været. Mon ikke det også bliver X tur på et tidspunkt så? Alle handlinger har konsekvenser og jeg har ikke ondt af hende. Kan godt forstå hendes xkæreste reaktion når det bliver smidt som en bombe fra en fremmeds side. Kunne ikke sige mig fra hvorend jeg måske gerne ville lyde hellig og voksen, at jeg ikke kunne finde på det samme hvis det skete for mig. Så nu er der gang i den derover. Men min søster har fået forholdsvis ro i sindet så hun kan komme videre og deres trekantsdrama må de selv rode med. Har mest af alt efter min søster ondt af pigens kæreste.
Så updaten er kort og godt at min søster nok skal kæmpe sig op og komme videre og det er det vigtigste! 
Anmeld