Anonym skriver:
Det var hvad X fortalte min søster, at kæresten havde slået elskerinden, da hun kom hjem, men hvad der kommer fra hans mund skal man nok tage med et gran salat. Tæsk var måske et voldsomt ord. I realiteten aner jeg ikke hvad der er foregået derover, og ønsker heller ikke at vide hvad der foregår. Det må de finde ud af. Som jeg skrev, så ville jeg ikke blive overrasket over i så fald jeg havde gjort det samme mod min mand at han reagerede lige så voldsomt, forråelse og chok uanset hvor blid, nænsom og kontrolleret han er ellers. Ingen kan umuligt forudse hvordan situationen er, hvis ikke man har stået der. Man kan da kun ønske at det ikke sker. Men nej jeg havde ikke ondt af hende da jeg skrev updaten. Jeg kan godt sætte mig ind i andres reaktionsmønstre uanset hvor grimme og ubehagelige de er for andre og min empati er yderst veludviklet, det kan der ikke sættes spørgsmålstegn ved og at jeg er dagplejer, hold nu hvordan skulle det nogensinde kunne komme på tale at de børn jeg værner om i hverdagen har noget som helst med hans reaktionsmønster derover at gøre som intet har med mig at gøre. Der er godt nok fokus på det helt forkerte i den her tråd. Den bliver hermed lukket.
Enig i, at fokus er på det helt forkerte i denne tråd - men læs dine indlæg igennem lige fra starten og fortæl så, hvad dit fokus egentlig er. Set udefra handler det uendeligt lidt om søster, men om: Dit behov for at forestille dig, hvordan man kunne hævne sig på hendes eks. Din harme over, at jeres mor har gjort noget, der ikke ligger langt fra dine egne hævnfantasier. Din ligegyldighed over for en kvinde, som har fået tæsk.
Jeg har ingen anelse om, hvorfor du havde brug for at videregive sladder om, at kvinden havde fået tæsk - hvad tænker du, vi andre skulle vide dét for, når du så efterfølgende fortæller, at du ikke aner, hvad der er sket? I det hele taget: Hvad vil du med tråden, hvor er dit fokus, og hvor er søster henne i dette? Handler det overhovedet om hende? Jeg ser mest en masse ord om dig og om det drama, utroskaben har sat i gang.
Anmeld