Babyklar87 skriver:
Kære dig
Jeg synes der er mange forskellige faktorer der spiller ind.
Den ene ting er, at jeg synes det er urimeligt at din kæreste ikke GIDER at deltage i familiesammenkomster. Dette vil jeg mene at I skal have talt sammen om og finde et kompromis. Find ud af hvad der kan virke for jer.
Den anden ting er, at du skriver at han først har genoptaget kontakten til sin egen familie igen, efter flere års afskrivelse fra dem. Ved du hvordan hans relation til hans familie har været før han afskrev dem? Måske har han ikke kendt til det med at bruge sin familie som støtte, at have hyggelige stunder med sin familie og deltage aktivt til fødselsdage, højtider m.m. - Dette synes jeg nemlig også kan fortælle noget om, om han i virkeligheden slet ikke kender til de følelser der kan være omkring det, at have en god familie, som man bruger tid sammen med?
Du skriver at du har været væk fra din søn 1 gang, i forbindelse med at du var dårlig, både fysisk og psykisk. Jeg tænker lidt om du får noget hjælp? Altså nogle der kan hjælpe med at aflaste dig lidt, da det ud fra hvad du skriver, lyder til at dit overskud er = 0. Det lyder til at du synes det er en stor mundfuld og en hård start at blive mor og det er det hele sikkert også. Men du hænger dig meget i amningen, trætheden og overskuddet. Har du talt med din sundhedsplejerske om hvordan du har det? - Måske du er ved at udvikle en efterfødselsreaktion, hvilket rigtig mange får. Jeg har aldrig selv prøvet det, men har haft veninder og bekendte der har og de havde i første omgang svært ved at erkende at de var på dybt vand, men de fik lukket op for det og fik hjælp. Hjælp til at finde overskud og få hvilet noget mere. 
Hvad med din familie? - Kunne din mor ikke aflaste dig lidt, hvor hun måske kom et par timer en gang i mellem og gik en tur med den lille, så du kunne lægge dig og sove lidt, tage et bad i ro og fred, få en omgang massage, drikke en kop kaffe med en veninde eller noget i den dur, så du kommer lidt ud, får lidt alenetid, hvor du ikke skal tænke på baby, amning, bleskift m.m.?
Det sidste jeg vil sige er, at jeg synes at I skal få talt igennem, hvilke forventninger I har til hinanden, det at have en familie og hvordan jeres fælles fremtid skal se ud.
Held og lykke
Han har aldrig rigtig gidet familie tam tam. Han blev endda væk fra sin fars bryllup. Men brød kontakten fordi hans fætter havde været sammen med hans eks eller sådan noget. Så blev han væk fordi han ikk ville se ham. Men tror aldrig han har haft familie relation til den forståelse du siger. Har prøvet at forklare ham flere gange "når man er i forhold får man hinandens familier med i købet" og sammenlignet med hans egen familie og venner der tager med til hinandens. Det har han Intet modargument til.
Det har du misforstået. Var ikke væk fra min søn fordi jeg havde det dårligt. Jeg havde det dårligt fordi jeg var væk fra min søn. Stor forskel
jeg bliver aflastet om aftenen. Jeg bor hos min mor til jeg får min egen lejlighed og hun er super god til at hjælpe når kæresten ikke er her så jeg kan lave mad og komme i bad osv.