Anonym skriver:
Sagen er den at min kæreste og jeg har været sammen i 3 år ca. Igennem de 3 år har han aldrig været med til familie fødselsdage hos min familie fordi han ikke gider. Han mødte derfor først min familie til min 30 års fødselsdag i foråret.
Nu har vi fået barn sammen og derfor selv en familie. Da min farmor så fyldte 85 i september var vi alle 3 inviterede. Men endnu engang gad han ikk med.
nu holder hans onkel så fødselsdag her i oktober og vi er inviterede. Jeg har sagt nej til at komme med. For ærligt jeg orker det ikke. Orker dårlig min egen families fødselsdage pga søvnløse nætter og konstant amning.
Det er han så nu blevet rigtig sur og skuffet over. For hans familie vil jo gerne se vores nye baby og han kan jo ikk bare tage ham med uden mig.
kan det virkelig have sin rigtighed at jeg skal føje ham bare fordi jeg ammer når han ikk engang gider tage med ved min familie?
er jeg uretfærdig?
Egentlig bryder jeg mig ikke om noget-for-noget-principper blandt voksne, der må formodes at kunne tale sammen og finde løsninger på uenigheder, men ærligt talt: Jeg så for mig, da jeg læste dit indlæg, en 85-årig farmor, der blev vraget af sit barnebarns kæreste og sit oldebarns far på sin halvrunde dag - og en hel familie, der må undre sig over og måske bekymre sig for, hvad det er for en type, du er sammen med og har barn med, når han ikke GIDER gøre dig den glæde at være ved din side og lære dem, du holder af, at kende.
Hvis du HAR forsøgt at fortælle ham, hvad det betyder for dig, og hvilke sårende signaler, han sender din familie - så synes jeg i den grad, du skal blive væk, ikke bare denne gang, men indtil budskabet er sevet ind hos ham.
Anmeld
Citér