Er jeg uretfærdig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2015

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Hvis du ikke har overskud er det fair at sige fra! 

Efter min 2. fødsel og tiden efter er jeg begyndt at lære at passe på mig selv, og det er blandt andet at sige fra når jeg ikke har overskud til det

en anden ting er, har du prøvet at havde den lille med til kiropraktor? Vores den ældste skreg også og sov nærmest ikke og det var så pisse hårdt!  Men efter 4 besøg hos en kiropraktor der havde stor erfaring med babyer vendte det hele og vi fik en glad pige der sov igennem om natten og 2 lure af 3 timer pr styk 

Jeg tager heller ikke med. Var i zoo med kæresten og hans mor Idag hvor jeg også fortalte at jeg ikk orkede det og hans mor sagde med det samme at "så skulle jeg heller ikke. De skulle nok nå at få ham at se. Om ikk andet så til barnedåben." Hun støttede meget op om mig. 

Nej det har jeg ikke prøvet. Hvad var der galt med din lille siden en kiropraktor kunne hjælpe?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2015

Kay

Anonym skriver:

Jeg tager heller ikke med. Var i zoo med kæresten og hans mor Idag hvor jeg også fortalte at jeg ikk orkede det og hans mor sagde med det samme at "så skulle jeg heller ikke. De skulle nok nå at få ham at se. Om ikk andet så til barnedåben." Hun støttede meget op om mig. 

Nej det har jeg ikke prøvet. Hvad var der galt med din lille siden en kiropraktor kunne hjælpe?

Der sad en lille smule fast i nakken, ikke noget sundhedsplejersken kunne mærke men det gjorde en verden til forskel 

det lyder så voldsomt med kiropraktor, da det jo med voksne er med knæk og alt muligt, men han lagde bare den lille på briksen og to hæderen om i nakken på hende og hun lå og smilede til ham og man kunne dårligt se at han trykkede 

Anmeld Citér

3. oktober 2015

loop

Nu må du ikke tage det her ilde op. Jeg kender dig ikke, jeg undres bare lige over det du her skriver.

Hvordan kan du finde overskud til at tage i zoo, men ikke tage til fødselsdag? Det kan være jeg husker forkert men skrev du ikke osse, at det var svært, at have jeres dreng med nogen steder, fordi han græder meget og ik sov ret lang tid, så hvordan kunne i tage ham med i zoo? Det er måske også bare fordi jeg ville prioritere fødselsdagen over en tur i zoo. Du kan jo sagtens have det modsat

Super at du har støtte fra kærestens mor.

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Nu må du ikke tage det her ilde op. Jeg kender dig ikke, jeg undres bare lige over det du her skriver.

Hvordan kan du finde overskud til at tage i zoo, men ikke tage til fødselsdag? Det kan være jeg husker forkert men skrev du ikke osse, at det var svært, at have jeres dreng med nogen steder, fordi han græder meget og ik sov ret lang tid, så hvordan kunne i tage ham med i zoo? Det er måske også bare fordi jeg ville prioritere fødselsdagen over en tur i zoo. Du kan jo sagtens have det modsat

Super at du har støtte fra kærestens mor.

Jeg tager ingenting ilde op. 

Jeg havde en nogenlunde dag igår og da det kun var min svigermor og kæresten der var der var det til at overskue. Jeg bor 15 min fra zoo hvilket betyder at hvis drengen var for ked og jeg ikk magtede mere så kunne jeg komme hurtigt hjem. 

Fødselsdagen derimod er over en times transport væk og jeg kan ikke bare smutte når det bliver for meget. 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

loop

Anonym skriver:

Jeg tager ingenting ilde op. 

Jeg havde en nogenlunde dag igår og da det kun var min svigermor og kæresten der var der var det til at overskue. Jeg bor 15 min fra zoo hvilket betyder at hvis drengen var for ked og jeg ikk magtede mere så kunne jeg komme hurtigt hjem. 

Fødselsdagen derimod er over en times transport væk og jeg kan ikke bare smutte når det bliver for meget. 

Super. Det er også forståeligt. Når nu kæresten mor er forstående, ændrer det så kærestens tilgang til at støtte dig?

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Super. Det er også forståeligt. Når nu kæresten mor er forstående, ændrer det så kærestens tilgang til at støtte dig?

Næh det gør det desværre ikke engang. men han kan heldigvis ikke tvinge mig til noget. 

Hans mor sagde endda at han skal til at lærer og forstå hvor udkørt man er som mor til sådan en lille en. 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

moaren

Anonym skriver:

Sagen er den at min kæreste og jeg har været sammen i 3 år ca. Igennem de 3 år har han aldrig været med til familie fødselsdage hos min familie fordi han ikke gider. Han mødte derfor først min familie til min 30 års fødselsdag i foråret.

Nu har vi fået barn sammen og derfor selv en familie. Da min farmor så fyldte 85 i september var vi alle 3 inviterede. Men endnu engang gad han ikk med.

nu holder hans onkel så fødselsdag her i oktober og vi er inviterede. Jeg har sagt nej til at komme med. For ærligt jeg orker det ikke. Orker dårlig min egen families fødselsdage pga søvnløse nætter og konstant amning. 

Det er han så nu blevet rigtig sur og skuffet over. For hans familie vil jo gerne se vores nye baby og han kan jo ikk bare tage ham med uden mig.

kan det virkelig have sin rigtighed at jeg skal føje ham bare fordi jeg ammer når han ikk engang gider tage med ved min familie?

er jeg uretfærdig?

Jeg har svaret nej 

Min mor plejet at sige, at nogle ting, det skal man bare og det her er én af de ting. Syntes du skal tage med, for det gør voksne mennesker, og så meddeler du din kæreste, at sådan skal det være for fremtiden. Der er sgu ikke noget der hedder "det gider jeg ikke". 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Anonym trådstarter

Nu har jeg lovet ham at hvis sønnen har sovet godt om natten og været forholdsvis nem om dagen så tager jeg med. Hvis ikke så bliver vi hjemme. Det var helt okay med ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.