Anonym skriver:
Jeg har forklaret og fortalt ham utallige gange hvor ked af det jeg bliver over han ikk tager med og hvor kede af det min familie bliver fordi de gerne vil lærer ham at kende.
Men det hjælper intet. Var egentlig begyndt at være ligeglad for gider ikk tvinge ham til noget han ikke vil. Men efter vi har fået barn så synes jeg det er latterligt at han ikke vil være en del af en fælles familie.
Når han ikke har villet besøge din familie i 3 år, hvorfor troede du så at han ville, fordi i fik et barn?
Hvis familibesøg betyder meget for dig, så kunne du have prioriteret det hos en partner, men nu har i fået et barn og det forpligter. Det er lidt den omvendte rækkefølge. 3 år er lang tid, havde han aldrig mødt dine forældre, før i fik et barn? Det lyder underligt.
Jeg kunne forstå, hvis han hverken gad din familie eller hans egen, men du skriver, at han gerne besøger egen familie. I må jo finde ud af, hvad det handler om, føler han sig ikke velkommen? Er din familie meget larmende og han rolig? Kritiserer de ham direkte/indirekte? I må finde grunden.
Derefter må i finde et kompromis: Hvis du eks har brug for at se din familie hver uge, kunne han eks komme med 1 gang om måneden.
ja, som jeg startede med at skrive, så forstår jeg ikke hvorfor i har stiftet familie sammen, med sådan et spøgelse imellem jer. Men i må jo finde en løsning.
Hvor ofte ville du have lyst til at besøge hans familie, hvis han ikke havde et issue med at besøge din familie? For, for mig er det svaret på hvor ofte du skal besøge hans familie uanset hvad.
Det blev lidt rodet, men jeg kan ikke lige få formuleret det jeg gerne vil.