Anonym skriver:
Jeg har jo netop kommet med et kompromis til ham. Vil utrolig gerne tage hjem og besøge dem hver især hvor der er mere ro på tilværelsen og der ikk er så mange mennesker omkring mig. For selvfølgelig skal han vises frem. Men det vil han ikke.
Det er netop der jeg er. Han er en dreng der sover meget lidt af gangen og spiser eller græder i næsten alle vågne timer. Når han endelig er faldet i søvn og jeg lægger mig for at få sovet lidt så vågner han i løbet af lort tid så jeg får ikke sovet. Jeg aflyste mødregruppe sidste gang (første gang vi skulle mødes) fordi jeg slet ikke kunne overskue det. Tog så afsted igår på kærestens opfordring. Der er ingen cafe besøg og lignende fordi jeg ikk orker det. Jeg går ikke engang ned og handler selvom fakta ligger 5 min fra mig.
Vi bor ikke sammen af personlige årsager jeg ikke vil ind på og jeg er derfor alene med ham meget af tiden. Han er her selvfølgelig så tit som muligt men når han er her så er det stadig mig der har ham alene om natten fordi han ikk mener han behøver stå op "for han kan jo ikke amme".
Men han forstår ikk udmattelsen. Har overvejet om han skulle have "lov" (skal ikk forstås negativt) til at tage vores søn med til fødselsdag og jeg så bare pumper en masse mælk ud han kan give ham i en flaske. Så får jeg nogle timer for mig selv til at koble af i. Men så igen. Så det smadder svært at give slip på ham så tidligt.
Jeg ved ikke om du har overset mit tidligere indlæg, eller du bare ikke ville svare på det. Det er også helt op til dig, der er jo ikke svarforpligtigelse
. Det kan bare være lidt nemmere at komme med gode råd, jo mere man ved om en situation.
Jeg svarede også mest angående fremtiden, glemte helt at svare på den konkrete situation. Hvor længe er der til i skal til festen? For det afhænger mit svar lidt af.
Hvis der er noget tid til f.eks 14 dage, kan meget jo nå at ske, og det kan være du har overskud til at tage med.
Uanset hvornår det er, kan din kæreste natten inden være den der står op med barnet, så det "eneste" du skal er at amme, og han så skifter ble, trøster, bøvser baby af osv., så du kan få hvilet. Allerede nu kan i fortælle familien, at du gerne vil med, men at du ikke ved om du har overskud til det. Spørg dem om det vil være ok, hvis i evt kun kan magte et par timer.
Hvis du tager med, kan det jo igen være aftalen, at du kun ammer, og din kæreste klarer resten. Hans familie vil sikkert også gerne sidde lidt med baby, så du kan få lidt luft. Eller det kan være der er et par stykker, der gerne lige vil trille en tur med barnevognen, efter amning, så du og din kæreste kan snakke med de andre imens. Jeg synes der er mange muligheder for at det kan lykkes. Måske kan det ligefrem være en befrielse, at tage med, fordi du så kan blive aflastet lidt.
Hvis du på selve dagen, kan mærke, at det her magter du ikke. -Ja, så ringer du selvfølgelig bare og siger det. Så kan din kæreste evt tage alene afsted, eller hvis det er nødvendigt blive hjemme, og være sammen om barnet med dig.
Det jeg prøver at sige, er, at man jo ikke på forhånd kan vide, hvordan man har det på dagen for festen, men du kan forberede værterne og dig/din kæreste allerede nu. Jeg kan ikke forestille mig, at nogen vil mangle den forståelse.