Jeg sidder lidt og tænker: hvad ville du gøre med et fuldtidsjob?
her er børn ikke kommet til endnu, jeg har en 37 timers arbejdsuge - ind imellem mere.
vi har frokostordning på job, men her er hvad jeg får lavet når jeg kommer hjem: smøre madpakke til kæresten, rulle cigaretter til os begge (ja vi ryger så) liftet hunden og lavet aftensmad, skal der støvsuges gør jeg også det. I mellemtiden ordner kæresten hvad dercskal laves på huset som jeg ikke kan. Har han ikke noget at lave træder han til med de daglige opgaver.
Decideret rengøring ordnes i weekenden, det samme med tøjvask, med mindre der er noget der akut skal vaskes.
i dag har jeg været afsted fra 06.45 i morges til 17.45 her til aften. Kæresten havde sørget for madpakken og cigaretterne, jeh ordnede aftensmad, ryddede væk og luftede hunden.
når der forhåbentligt kommer børn til ved vi at vi må hjælpes mere end vi gør nu. Sådan er det med to fuldtidsjob og børn.
Jeg kan godt harselere over at du med et fjernstudie normeret til 18 timer plus lidt ekstra til lektier (det kommer nok næppe op på 37 timer) ikke kan afse tiden til at ordne huslige ting. Hvis man holder rent frem for at gøre rent, så tager det ikke lang tid. Det tager ikke to minutter at sætte en vask over. Og jeg tror ikke på at der ikke holdes pauser i løbet af dagen fra tudiet.
din kæreste skal også tage sin tørn, ingen tvivl om det, og jeg tvivler på at han forventer klinisk rengøring hver dag. Men en hurtig svingom med en støvsuger eller en enkelt vask eller 2 i løbet af dagen synes jeg ikke er forkert at stille som krav, det skal alle andre forældre også lave selv om de har fuldtidsjob.
Og helt ærligt, at "hænge" på at lave aftensmad? De forventer nok ikke 3 retters gourmet? Og vil du have ham til at lave mad, så lav en maddag eller flere til ham hvor det er hans ansvar.
men jeg må indrømme at jeg, lige som din kæreste, ville blive lidt træt i hovedet efter en arbejdsdag, hvis jeg kom hjem, vel vidende at min partner er "på nedsat tid" og vedkommende ikke havde rørt en finger. For jo, den der er på nedsat tid har bare mere tid til st ordne de ting hjemme.
Men det er så min holdning.