er det helt forkert af mig?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg synes den er lidt svær og kan se det lidt fra begge sider.

Nu ved jeg ikke om du har mange lektier, du skal lave ved siden af de 18 timer ?, men hvis du ikke har det havde jeg nok også som modpart forventet at du lige brugt måske 10 min på at få sat en tøjvask over, eller noget i den stil. Jeg siger på ingen måde at du skal stå for alt det huslige, men bare at der måske var nået et par småting i løbet af dagen, du har vel også brug for at få et par pauser fra skærmen engang imellem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2015

jenny4

loop skriver:

Er hun så hjemme hver dag? Eller er hun på arbejde? Hvorfor bor hun hos jer? Hun skal i hvert fald ikke blande sig i jeres indbydes fordeling. Det kan kun gå galt. Det er også helt skævt, at du skal sidde og forklare og forsvare dig. De burde begge være stolte af, at du tager dit studie seriøst. Jeg synes faktisk, at du besidder en rigtig god egenskab. -Og det er, at du ikke laver overspringshandlinger, men arbejder seriøst med dit studie. Så klap dig selv på skulderen.

Min mening: du skal prioritere dit studie. Hvis du har overskud til noget husligt, så gør det. Hvis du ikke har, så skal du ikke have dårlig samvittighed over det. Jeg mener lige som dig, at din kæreste skal betragte det som at du er på arbejde fra du har afleveret børn, og hentet børn. Og se, det hjælper han heller ikke med, så også der er han priviligeret. Det kan jo være du for overskud til huslige ting, når du er kommet godt ind i tingene med studiet, men indtil da skal han bakke op om at du uddanner dig. Det kommer jo jer begge til gode.

I må jo have lavet en arbejdsfordeling, hvor der ikke er tvivl om, hvem der gør hvad, når nu det skal være så krakilskt.

Jeg synes det er ærgeligt, hvis du bliver nødt til, at fjerne dig fysisk fra hjemmet, og således eks sidde på biblioteket. Det kunne være en god løsning, hvis nu du var slem til at lave overspringshandlinger. Men det er jo slet ikke tilfældet, tværtimod.

Når du er kommet godt ind i dit studie, er det stadig i orden, hvis du ikke laver huslige ting. Det er bare ikke alle der har evnen til at multitaske, og det er helt ok. Så du må ikke stresse dig selv ved at tænke, når nu jeg er kommet godt ind i tingene så.. ..

Jeg er delvist enig, men alligevel tænker jeg om Ts selv er med til at gøre, at det bliver krakilsk når hun putter "tage mad op af fryseren" på listen over en af de ting hun ikke kan gøre..

Anmeld Citér

1. september 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Er hun så hjemme hver dag? Eller er hun på arbejde? Hvorfor bor hun hos jer? Hun skal i hvert fald ikke blande sig i jeres indbydes fordeling. Det kan kun gå galt. Det er også helt skævt, at du skal sidde og forklare og forsvare dig. De burde begge være stolte af, at du tager dit studie seriøst. Jeg synes faktisk, at du besidder en rigtig god egenskab. -Og det er, at du ikke laver overspringshandlinger, men arbejder seriøst med dit studie. Så klap dig selv på skulderen.

Min mening: du skal prioritere dit studie. Hvis du har overskud til noget husligt, så gør det. Hvis du ikke har, så skal du ikke have dårlig samvittighed over det. Jeg mener lige som dig, at din kæreste skal betragte det som at du er på arbejde fra du har afleveret børn, og hentet børn. Og se, det hjælper han heller ikke med, så også der er han priviligeret. Det kan jo være du for overskud til huslige ting, når du er kommet godt ind i tingene med studiet, men indtil da skal han bakke op om at du uddanner dig. Det kommer jo jer begge til gode.

I må jo have lavet en arbejdsfordeling, hvor der ikke er tvivl om, hvem der gør hvad, når nu det skal være så krakilskt.

Jeg synes det er ærgeligt, hvis du bliver nødt til, at fjerne dig fysisk fra hjemmet, og således eks sidde på biblioteket. Det kunne være en god løsning, hvis nu du var slem til at lave overspringshandlinger. Men det er jo slet ikke tilfældet, tværtimod.

Når du er kommet godt ind i dit studie, er det stadig i orden, hvis du ikke laver huslige ting. Det er bare ikke alle der har evnen til at multitaske, og det er helt ok. Så du må ikke stresse dig selv ved at tænke, når nu jeg er kommet godt ind i tingene så.. ..

faktisk er det os der bor hos hende. 

men ja, hun arbejder 37 timer om ugen + hun tager sig af min kærestes bedsteforældre.

de dage hvor det passer med hans arbejdstider, så afleverer og/eller henter min kæreste vores barn.

Anmeld Citér

1. september 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Jeg er delvist enig, men alligevel tænker jeg om Ts selv er med til at gøre, at det bliver krakilsk når hun putter "tage mad op af fryseren" på listen over en af de ting hun ikke kan gøre..

jeg har puttet "tage mad op af fryseren" på fordi jeg har prøvet at tage noget op af fryseren og så få at vide at jeg skal lave aftensmad, for jeg må jo have en ide med det jeg nu har taget op.

jeg gider ikke at madlavning skal hænge på mig hver eneste aften. Især ikke de dage hvor min kæreste er hjemme midt på eftermiddagen.

Anmeld Citér

1. september 2015

betski

Anonym skriver:

jeg studerer pt. på fjernundervisning. Det vil sige jeg sidder derhjemme og læser for mig selv.

da jeg stadig bare gik herhjemme kunne jeg jo selvfølgelig godt vaske tøj, gøre rent og handle ind, men nu er vi blevet uenige om hvor meget jeg kan ordne herhjemme.

Jeg sætter mig ved computeren når jeg kommer hjem efter at have afleveret vores barn i institution og arbejder så med skoleopgaverne indtil jeg igen skal køre for at hente vores barn. Min mand blev sur/skuffet/trist flere gange når han kom hjem og så at jeg ikke havde ordnet noget, eller i hvert fald ikke meget. Vi tog en snak hvor jeg spurgte om han så ikke kunne sige til sig selv at jeg ikke var hjemme fra jeg tog afsted for at aflevere til at jeg havde hentet.

min sviger mor sagde så til mig at jeg jo skal have nogle pauser fra skoleopgaverne ind i mellem og der kunne jeg jo sagtens sætte vasketøj over eller hænge det ud. Jeg skal jo ikke tro at jeg kan ligge alt over på min kæreste, for han arbejder jo 37 timer om ugen mens mit kun er 18 timer. 

Jeg prøvede at bruge argumentet at hvis han nu sagde til sig selv at jeg ikke var hjemme så der ikke var ordnet noget, så ville han jo blive glædeligt overrasket - men det var som om de begge havde lukket af.

Er jeg helt forkert på den? og hvad kan jeg gøre for at det ikke skal blive et stressende punkt at jeg skal ordne de huslige pligter samtidig med at passe skolen?

Når jeg arbejder hjemme, vasker jeg stort set altid tøj. Det er en af bonuserne ved at arbejde hjemme Jeg kan også godt finde på at forberede aftensmaden. Så jeg synes det for mit vedkommende, gør det mindre stressende at kunne tage det lidt af gangen når jeg arbejder hjemme og så hygge når mand og barn kommer hjem

Anmeld Citér

1. september 2015

GrønStjerne

Jeg er selv meget slem til overspringshandlinger, og synes det er så fint at du kan prioritere dit studie og arbejde fra du afleverer unger til du skal hente igen.
Det ville jeg selv ikke have klaret, jeg ville have fundet på alt muligt andet der skulle ordnes og være NØDT til at flytte mig fra hjemmet for at få studeret.

Din svigermor skal ikke blande sig i jeres fordeling af det huslige, og du må nok hellere tage en snak med din mand om hvorfor du gør som du gør...

Anmeld Citér

1. september 2015

A.n.onym.

Anonym skriver:

jeg kan da også godt få presset lidt af det huslige ind, men jeg er på et intenst forløb hvor vi stort set dagligt har afleveringer og når de fleste af dem er i et system jeg ikke er bekendt med, så er det svært at få det til at hænge sammen og jeg føler mig nogle dage stresset, for så har jeg en opgave der skal afleveres men samtidig kører tankerne omkring "åh nej, nu har jeg ikke fået ordnet noget herhjemme - og de dage frygter jeg faktisk når manden kommer hjem.

de gange jeg har sagt at jeg ikke føler der er tid til at jeg kan have egotid, så får jeg kommentaren at det kan man ikke som småbørnsforælder - men hvis det er sådan jeg skal leve de næste mange år, så er jeg ikke sikker på at jeg kommer hel igennem. 

Jeg tror at jeg ville sige til ham, at hvis han kunne love at han ville undgå at blive irriteret de dage der ikke var lavet noget, og selvfølgelig mene det, så ville du selvfølgelig gøre alt hvad du kunne for at nå lidt, de dage du reelt havde tid. Der er ikke noget værre end at være stresset, især derhjemme hvor man helst skal kunne slappe af 

Anmeld Citér

1. september 2015

lineog4

Anonym skriver:

jeg har puttet "tage mad op af fryseren" på fordi jeg har prøvet at tage noget op af fryseren og så få at vide at jeg skal lave aftensmad, for jeg må jo have en ide med det jeg nu har taget op.

jeg gider ikke at madlavning skal hænge på mig hver eneste aften. Især ikke de dage hvor min kæreste er hjemme midt på eftermiddagen.

Tror I 3 skal forventningsafstemme og også smide lidt der den, jeg gider ikke den hænger på mig tanke væk. Hvis I ikke kan finde ud af det ved bare at tage det hen af vejen, så lav et skema. Hvad er det en husholdning kræver og så sæt navne på. Og der ville jeg nok også som din partner forvente du, med 18 timers studie og jeg med 37 timers arbejde, så kunne tage en ekstra tørn hjemme. 

Og så drop alt den snak om egotid, og lær at have egotid sammen med jeres barn, lær st nyd egotiden i transportmidlet, når man laver mad, når man hænger vasketøj op osv. For det er en del af det at være en familie, at man mp nedprioriterer sin egotid forstået som den tid hvor jeg er helt alene og bestemmer 100% over mig selv. 

Få støvsugning til at blive en hyggeting I gør sammen, lav indkøbene sjove hvad ved jeg. Vi er et hav af familier ude i det danske land med ro fuldtidsarbejde og børn og vi får det også til st hænge sammen og vi hænger på aftensmaden aften efter aften 

Og for dig selv, lær at strukturere din studietid, sæt timer på hvis nødvendigt: nu skal jeg læse det her kapitel, jeg har 30 minutter til det. Når det er færdigt skal jeg rejse mig fra bordet og hænge vasketøj op mens jeg tænker over hvad jeg har læst. Bagefter går jeg ind og skriver opgaven, sætter æggeuret til 45 minutter, når det ringer rejser jeg mig op også selvom det er midt i en sætning, sætter æggeuret på 5 minutter og lukker øjnene. Går i gang igen i 45 min osv. Jeg må ikke rejse mig i de 45 min med mindre jeg så tisser i bukserne og jeg må ikke kigge rundt andre steder på nettet. 

Anmeld Citér

1. september 2015

TNBC

Anonym skriver:

jeg studerer pt. på fjernundervisning. Det vil sige jeg sidder derhjemme og læser for mig selv.

da jeg stadig bare gik herhjemme kunne jeg jo selvfølgelig godt vaske tøj, gøre rent og handle ind, men nu er vi blevet uenige om hvor meget jeg kan ordne herhjemme.

Jeg sætter mig ved computeren når jeg kommer hjem efter at have afleveret vores barn i institution og arbejder så med skoleopgaverne indtil jeg igen skal køre for at hente vores barn. Min mand blev sur/skuffet/trist flere gange når han kom hjem og så at jeg ikke havde ordnet noget, eller i hvert fald ikke meget. Vi tog en snak hvor jeg spurgte om han så ikke kunne sige til sig selv at jeg ikke var hjemme fra jeg tog afsted for at aflevere til at jeg havde hentet.

min sviger mor sagde så til mig at jeg jo skal have nogle pauser fra skoleopgaverne ind i mellem og der kunne jeg jo sagtens sætte vasketøj over eller hænge det ud. Jeg skal jo ikke tro at jeg kan ligge alt over på min kæreste, for han arbejder jo 37 timer om ugen mens mit kun er 18 timer. 

Jeg prøvede at bruge argumentet at hvis han nu sagde til sig selv at jeg ikke var hjemme så der ikke var ordnet noget, så ville han jo blive glædeligt overrasket - men det var som om de begge havde lukket af.

Er jeg helt forkert på den? og hvad kan jeg gøre for at det ikke skal blive et stressende punkt at jeg skal ordne de huslige pligter samtidig med at passe skolen?

Jeg tror I alle er noget forkert på den.
Kan ikke forstå at man ikke lige kan sætte en vask over, og så gå ud og få noget frisk luft(hvis man har have), mens man hænger det op, som en lille pause fra skærmen.
Eller lige tømme opvaskemaskinen, før man sætter sig ned.

Men når han så kommer hjem om eftermiddagen må han lave aftensmaden, ja du kan tage det op, men han kan godt lave den.

Din svigermor, ved ikke hvor meget hun er hjemme, hvis  hun både arbejder og passe bedsterne.

Betaler I husleje og sådan noget?

Synes da det er fair nok, at når man bor hos en, at man lige giver et nap, når man er hjemme og er den der arbejder mindst.
Du siger at du skal aflevere opgaver, at det opgaver du får samme dag eller skal aflevere senere?

Men I må sætte jer ned, og planlægger det, hvem der gør hvad og hvilke dag? For I skal kunne bo under samme tag, så nytter det ikke noget at husarbejde giver dårlig luft i mellem jer.

Anmeld Citér

1. september 2015

loop

jenny4 skriver:

Jeg har ikke lige set "tage kød op af fryseren". Men igen, det kunne han jo lige så godt gøre, inden han tog afsted, eller hun kunne gøre det. Essensen er, at de ikke har en aftale om de basale ting, og derfor diskuterer dagligt, lyder det til.

Yderligere lyder det som om at ts ikke føler sig taget seriøst, men det er bare min fortolkning af det skrevne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.