er det helt forkert af mig?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2015

Julemusen

Anonym skriver:

I forhold til ansøgning om SU, så var det 18 timer.

jeg ved godt det ikke er mange i forhold til min kærestes 37 timer, men jeg synes ikke det er rart at de forventer at jeg kan finde tid til at tage mad op af fryseren, gøre rent, vaske tøj og lave mad - og så putte om aftenen, for h*n vil ikke sove når far putter.

min kæreste kan finde tid til at se Netflix og/eller spille Playstation, men hvis jeg sidder og ser/læser noget der ikke er skolerelateret får jeg altid en kommentar om jeg har lavet mine lektier eller om jeg ikke kunne ordne vasketøj/rydde op/støvsuge i stedet.

IHH en klaphat! Der vil mit temperament være eksoloderet. Hvis jeg var dig så vil jeg sende det retur. Så når han ser Netflix så spørg om han har vasket tøj? Og hvis han mener det er dit job, så må du sige at han jo også smider tøj til vask og det ikke er dit job alene men en fælles huslig ting. Og hvis han bliver tvær så vil jeg lade være med at vaske hans tøj!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

min kæreste har skiftende arbejdstider. Desuden er han slem til at ligge sig på sofaen når han kommer hjem så jeg ender med at stå med madlavning og/eller putning selv.

så synes jeg i skal tale om fordelingen af arbejde. Fx at hvis du skal være bedre til at tage lidt i løbet af dagen, så skal han også blive bedre til at gøre lidt når han kommer hjem i stedet for at smide sig på sofaen! Det er et fælles ansvar og det er ok at du skal lave noget, men ikke det hele  

Anmeld Citér

1. september 2015

Morjanne76

Jeg kan ikke se, hvorfor svigermor lige skal blande sig i, hvad/ hvordan det foregår ved jer. 

Kæresten og dig skal vist have lavet en aftale om, hvem der gør hvad. Selv om han arbejder, er han jo stadig en del af jeres familie, og må hjælpe til, måske i lidt mindre grad, da han som du skriver er afsted i flere timer. 

Anmeld Citér

1. september 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Jeg kan ikke se, hvorfor svigermor lige skal blande sig i, hvad/ hvordan det foregår ved jer. 

Kæresten og dig skal vist have lavet en aftale om, hvem der gør hvad. Selv om han arbejder, er han jo stadig en del af jeres familie, og må hjælpe til, måske i lidt mindre grad, da han som du skriver er afsted i flere timer. 

åh, ja. Det har jeg ikke lige fået skrevet med; hun bor sammen med os. 

Anmeld Citér

1. september 2015

lineog4

er du forkert på den - hmm det kan man vel ikke sige, for du gør det på den måde som du synes er bedst for dig og for din familie.

Jeg personligt ville, har og gør det på en anden måde, men det er min prioritering. I dag fx skal jeg læse til eksamen i næste uge. Jeg afleverede en bunke børn (vi har også udvekslingsstuderende fra Grønland). Valgte at gå en tur på en time der inkluderede indkøb til i aften - der var så min egotid, og en tid min bedre halvdel forstår for han ved jeg gerne vil slide nogle kilo af og så skal jeg ikke gøre det med huset fyldt af børn. 

Så ved jeg der skal ordnes lidt vasketøj og den daglige oprydning, det har jeg sat de næste 50 min af til. Og så står den på læsning en time til min gruppe kommer og vi skal læse til kl 15, hvor børn og mand begynder at strømme ind og jeg har lovet de grønlandske piger amerikanske pandekager og en tur ud og købe tøj. Bare at skrive det og jeg taber vejret - men det er også ekstremt fordi vi nu har 5 børn og det er de sidste par dage så alt skal nåes og i morgen er jeg på arbejde fra 7.30 til 17.30

Men I må jo have en snak om at det her en intens periode så den er formodentlig også kort og derefter ka du bedre overskue også ar lave mere hjemme. Men ærligt forstår godt lidt din bedre halvdel hvis det er normeret til 18 timer der hjemme og du fx ikke kan tage mad op af fryseren 

Anmeld Citér

1. september 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jesus dog... Så må i sgu lave en liste over hvem der gør hvad, alle 3! Det er ikke ok at de går 2 mod 1! 

Anmeld Citér

1. september 2015

jenny4

Anonym skriver:

Nu er jeg bare nysgerrig. Hvorfor bor hun hos jer? Og hvad er hendes del i opgaverne så? Arbejder hun?

Jeg har lidt svært ved at bedømme hvor meget du tager fra derhjemme og dermed også om din mand er forkert på den.. For hvis du "kun" bruger 18 timer om ugen på studie så mener jeg også godt at du kan lave mere end ham. Men derfor skal han selvfølgelig også hjælpe til - ligesom din svigermor også skal det når hun bor hos jer.

mht egotid, så er der desværre ikke ret meget af det når man har børn, især ikke mens de er små. Men igen, hvis dit studie er 18 timer så burde du også (i hvert fald når du er kommet ind i tingene) kunne få tid til både list husligt og en halv time for dig selv. Alternativt kunne du måske aflevere jeres barn lidt tidligere eller hente lidt senere (nu ved jeg ikke hvornår du gør det?) og så have overstået lidt husligt og klargjort til aftensmad?

Anmeld Citér

1. september 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Nu er jeg bare nysgerrig. Hvorfor bor hun hos jer? Og hvad er hendes del i opgaverne så? Arbejder hun?

Jeg har lidt svært ved at bedømme hvor meget du tager fra derhjemme og dermed også om din mand er forkert på den.. For hvis du "kun" bruger 18 timer om ugen på studie så mener jeg også godt at du kan lave mere end ham. Men derfor skal han selvfølgelig også hjælpe til - ligesom din svigermor også skal det når hun bor hos jer.

mht egotid, så er der desværre ikke ret meget af det når man har børn, især ikke mens de er små. Men igen, hvis dit studie er 18 timer så burde du også (i hvert fald når du er kommet ind i tingene) kunne få tid til både list husligt og en halv time for dig selv. Alternativt kunne du måske aflevere jeres barn lidt tidligere eller hente lidt senere (nu ved jeg ikke hvornår du gør det?) og så have overstået lidt husligt og klargjort til aftensmad?

min svigermor arbejder også 37 timer + hun tager sig af min kærestes bedsteforældre.

Jeg tager afsted tidligt om morgenen og henter midt på eftermiddagen. Det tager 1½ time fra jeg tager hjemmefra til jeg er tilbage igen, så jeg har ca. 5 timer til at læse i mandag til fredag.

Anmeld Citér

1. september 2015

jenny4

Anonym skriver:

min svigermor arbejder også 37 timer + hun tager sig af min kærestes bedsteforældre.

Jeg tager afsted tidligt om morgenen og henter midt på eftermiddagen. Det tager 1½ time fra jeg tager hjemmefra til jeg er tilbage igen, så jeg har ca. 5 timer til at læse i mandag til fredag.

Okay det var sørme også en lang transport.. Jamen så er der jo nok ikke så meget andet at gøre end at få forventningsafstemt med din mand og herefter med svigermor på hvem der gør hvad og hvad der er rimeligt..

Anmeld Citér

1. september 2015

loop

Er hun så hjemme hver dag? Eller er hun på arbejde? Hvorfor bor hun hos jer? Hun skal i hvert fald ikke blande sig i jeres indbydes fordeling. Det kan kun gå galt. Det er også helt skævt, at du skal sidde og forklare og forsvare dig. De burde begge være stolte af, at du tager dit studie seriøst. Jeg synes faktisk, at du besidder en rigtig god egenskab. -Og det er, at du ikke laver overspringshandlinger, men arbejder seriøst med dit studie. Så klap dig selv på skulderen.

Min mening: du skal prioritere dit studie. Hvis du har overskud til noget husligt, så gør det. Hvis du ikke har, så skal du ikke have dårlig samvittighed over det. Jeg mener lige som dig, at din kæreste skal betragte det som at du er på arbejde fra du har afleveret børn, og hentet børn. Og se, det hjælper han heller ikke med, så også der er han priviligeret. Det kan jo være du for overskud til huslige ting, når du er kommet godt ind i tingene med studiet, men indtil da skal han bakke op om at du uddanner dig. Det kommer jo jer begge til gode.

I må jo have lavet en arbejdsfordeling, hvor der ikke er tvivl om, hvem der gør hvad, når nu det skal være så krakilskt.

Jeg synes det er ærgeligt, hvis du bliver nødt til, at fjerne dig fysisk fra hjemmet, og således eks sidde på biblioteket. Det kunne være en god løsning, hvis nu du var slem til at lave overspringshandlinger. Men det er jo slet ikke tilfældet, tværtimod.

Når du er kommet godt ind i dit studie, er det stadig i orden, hvis du ikke laver huslige ting. Det er bare ikke alle der har evnen til at multitaske, og det er helt ok. Så du må ikke stresse dig selv ved at tænke, når nu jeg er kommet godt ind i tingene så.. ..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.