er det helt forkert af mig?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

jeg studerer pt. på fjernundervisning. Det vil sige jeg sidder derhjemme og læser for mig selv.

da jeg stadig bare gik herhjemme kunne jeg jo selvfølgelig godt vaske tøj, gøre rent og handle ind, men nu er vi blevet uenige om hvor meget jeg kan ordne herhjemme.

Jeg sætter mig ved computeren når jeg kommer hjem efter at have afleveret vores barn i institution og arbejder så med skoleopgaverne indtil jeg igen skal køre for at hente vores barn. Min mand blev sur/skuffet/trist flere gange når han kom hjem og så at jeg ikke havde ordnet noget, eller i hvert fald ikke meget. Vi tog en snak hvor jeg spurgte om han så ikke kunne sige til sig selv at jeg ikke var hjemme fra jeg tog afsted for at aflevere til at jeg havde hentet.

min sviger mor sagde så til mig at jeg jo skal have nogle pauser fra skoleopgaverne ind i mellem og der kunne jeg jo sagtens sætte vasketøj over eller hænge det ud. Jeg skal jo ikke tro at jeg kan ligge alt over på min kæreste, for han arbejder jo 37 timer om ugen mens mit kun er 18 timer. 

Jeg prøvede at bruge argumentet at hvis han nu sagde til sig selv at jeg ikke var hjemme så der ikke var ordnet noget, så ville han jo blive glædeligt overrasket - men det var som om de begge havde lukket af.

Er jeg helt forkert på den? og hvad kan jeg gøre for at det ikke skal blive et stressende punkt at jeg skal ordne de huslige pligter samtidig med at passe skolen?

Hej.

Vores hverdags liv ser ud som jeres. Jeg har 17 timer på fjernstudie om ugen og min mand arbejder 37 timer i ugen.

Han aflevere vores datter, fordi det passer ind og jeg henter.

Jeg står for det huslige. Hvilket vil sige at det er mig der generelt ved hvornår der trænger til at blive vasket tøj, handlet ind etc. min mand gør hvad jeg beder ham om og hvad han lige ser der mangler.

men generelt står jeg for det og jeg synes det er fair. Han arbejder gennemsnitligt 7,5 time om dagen hvor han er ude og blive stimuleret af andre mennesker. jeg har 3 og de foregår derhjemme. Synes det ville være helt unfair hvis jeg ikke lavede noget hele dagen og så forventede han gjorde det efter at have haft dobbelt så mange timer som jeg. og det gælder jo så også i dit tilfælde.

Selvfølgelig skal der være plads til dage hvor man slapper af og dage hvor man har travlt pga. afleveringer eller lignende. men generelt.. kan jeg ikke se det er fair at din mand komme hjem efter en dobbelt så lang dag som dig og så også skal stå for rengøringen.

MEN.. han skal selvfølgelig også lave noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2015

Anonym trådstarter

vi har fået talt sammen herhjemme. Vi er blevet enige om at jeg skal tømme og fylde opvaskemaskinen hver morgen når jeg kommer tilbage inden jeg sætter mig til at lave skoleopgaver. Aftensmaden finder vi i fællesskab aftenen før.

Vasketøj og rengøring er noget jeg kan putte ind i dagen når jeg har brug for at komme lidt væk fra opgaverne.

Tak for jeres hjælp/mening. 

Anmeld Citér

3. september 2015

Lykkelig-95

Jeg er på fjernundervisning lige nu- jeg vasker tøj, gør rent, handler ind, laver aftensmad, reder senge og når at se 2 episoder af Desperate housewifes hver eneste dag, samtidig med jeg laver opgaver. Så slemt er fjernundervisning ikke, og jeg har A-fag i det meste. Så rolig nu du klarer den nok.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.