er det helt forkert af mig?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.417 visninger
52 svar
110 synes godt om
1. september 2015

Anonym trådstarter

jeg studerer pt. på fjernundervisning. Det vil sige jeg sidder derhjemme og læser for mig selv.

da jeg stadig bare gik herhjemme kunne jeg jo selvfølgelig godt vaske tøj, gøre rent og handle ind, men nu er vi blevet uenige om hvor meget jeg kan ordne herhjemme.

Jeg sætter mig ved computeren når jeg kommer hjem efter at have afleveret vores barn i institution og arbejder så med skoleopgaverne indtil jeg igen skal køre for at hente vores barn. Min mand blev sur/skuffet/trist flere gange når han kom hjem og så at jeg ikke havde ordnet noget, eller i hvert fald ikke meget. Vi tog en snak hvor jeg spurgte om han så ikke kunne sige til sig selv at jeg ikke var hjemme fra jeg tog afsted for at aflevere til at jeg havde hentet.

min sviger mor sagde så til mig at jeg jo skal have nogle pauser fra skoleopgaverne ind i mellem og der kunne jeg jo sagtens sætte vasketøj over eller hænge det ud. Jeg skal jo ikke tro at jeg kan ligge alt over på min kæreste, for han arbejder jo 37 timer om ugen mens mit kun er 18 timer. 

Jeg prøvede at bruge argumentet at hvis han nu sagde til sig selv at jeg ikke var hjemme så der ikke var ordnet noget, så ville han jo blive glædeligt overrasket - men det var som om de begge havde lukket af.

Er jeg helt forkert på den? og hvad kan jeg gøre for at det ikke skal blive et stressende punkt at jeg skal ordne de huslige pligter samtidig med at passe skolen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2015

mortilfreja

Anonym skriver:

jeg studerer pt. på fjernundervisning. Det vil sige jeg sidder derhjemme og læser for mig selv.

da jeg stadig bare gik herhjemme kunne jeg jo selvfølgelig godt vaske tøj, gøre rent og handle ind, men nu er vi blevet uenige om hvor meget jeg kan ordne herhjemme.

Jeg sætter mig ved computeren når jeg kommer hjem efter at have afleveret vores barn i institution og arbejder så med skoleopgaverne indtil jeg igen skal køre for at hente vores barn. Min mand blev sur/skuffet/trist flere gange når han kom hjem og så at jeg ikke havde ordnet noget, eller i hvert fald ikke meget. Vi tog en snak hvor jeg spurgte om han så ikke kunne sige til sig selv at jeg ikke var hjemme fra jeg tog afsted for at aflevere til at jeg havde hentet.

min sviger mor sagde så til mig at jeg jo skal have nogle pauser fra skoleopgaverne ind i mellem og der kunne jeg jo sagtens sætte vasketøj over eller hænge det ud. Jeg skal jo ikke tro at jeg kan ligge alt over på min kæreste, for han arbejder jo 37 timer om ugen mens mit kun er 18 timer. 

Jeg prøvede at bruge argumentet at hvis han nu sagde til sig selv at jeg ikke var hjemme så der ikke var ordnet noget, så ville han jo blive glædeligt overrasket - men det var som om de begge havde lukket af.

Er jeg helt forkert på den? og hvad kan jeg gøre for at det ikke skal blive et stressende punkt at jeg skal ordne de huslige pligter samtidig med at passe skolen?

Nu har jeg selv prøvet at studere på fjernundervisning og der kunne jeg sagtens få presset tøjvask, opvask osv ind i hverdagen.

Det handler om planlægning af din dag. Hvis du lige er startet så kan man i starten godt føle sig presset men efter et par uger så lærer man at disponere over sin tid.

Jeg nød at få en pause fra lektier og lige lavet lidt andet og så er det jo bare skønt når hjemmet er rent og det hele kører rundt.

Sæt dig nogle mål fra dag til dag, så er jeg sikker på at det hele nok skal gå op i en højere enhed

Anmeld Citér

1. september 2015

anonym12

Anonym skriver:

Jeg synes ikke du er forkert på den. De timer du er hjemme uden barn bruger du På at studere og sikre din fremtid. Har du tid/overskud til at lave lidt husligt, så er det et plus, men altså man kan hurtigt bruge en masse tid på det huslige. Hvis han ikke kan forstå at din skole skal prioriteres, så synes jeg at du skal overveje at sætte dig på et bibliotek eller lignende, for så er du jo ikke hjemme og dermed er der ikke nogen det kan forvente at du ordner en masse husligt. 

jeg går hjemme og er arbejdsløs.......jeg laver det jeg kan overskue, men forsøger at prioritere mit forsvar og min jobsøgning. Det er svært da jeg ofte falder i fælden og bruger en del tid på det huslige. Heldigvis forstår min mand godt når jeg ikke får lavet noget og at min uddannelse/jobsøgning skal prioriteres. Havde han ikke haft den indstilling, så var jeg godt nok blevet tosset. 

Anmeld Citér

1. september 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nu ved jeg self ikke hvordan i bor, men at sætte en tøjvask over og tage opvasken kan da maks tage 30min, det burde man måske godt lige kunne overskue inden man sætter sig foran computeren - og så er der skoletid resten af dagen. 

Dagen efter kunne man så sige det var tøjvask og støvsugning og igen næste dag noget andet der tager ca 30min. Så bliver der lavet lidt undervejs, men ikke så meget at det går udover skolen  

og så kan i være fælles om resten om eftermiddagen, aftenen og i weekenden  

Anmeld Citér

1. september 2015

Anonym trådstarter

mortilfreja skriver:

Nu har jeg selv prøvet at studere på fjernundervisning og der kunne jeg sagtens få presset tøjvask, opvask osv ind i hverdagen.

Det handler om planlægning af din dag. Hvis du lige er startet så kan man i starten godt føle sig presset men efter et par uger så lærer man at disponere over sin tid.

Jeg nød at få en pause fra lektier og lige lavet lidt andet og så er det jo bare skønt når hjemmet er rent og det hele kører rundt.

Sæt dig nogle mål fra dag til dag, så er jeg sikker på at det hele nok skal gå op i en højere enhed

jeg kan da også godt få presset lidt af det huslige ind, men jeg er på et intenst forløb hvor vi stort set dagligt har afleveringer og når de fleste af dem er i et system jeg ikke er bekendt med, så er det svært at få det til at hænge sammen og jeg føler mig nogle dage stresset, for så har jeg en opgave der skal afleveres men samtidig kører tankerne omkring "åh nej, nu har jeg ikke fået ordnet noget herhjemme - og de dage frygter jeg faktisk når manden kommer hjem.

de gange jeg har sagt at jeg ikke føler der er tid til at jeg kan have egotid, så får jeg kommentaren at det kan man ikke som småbørnsforælder - men hvis det er sådan jeg skal leve de næste mange år, så er jeg ikke sikker på at jeg kommer hel igennem. 

Anmeld Citér

1. september 2015

Julemusen

Anonym skriver:

Er dit studie fuldtids eller normeret til 18 timer, som du skriver et sted?

Jeg kan godt forstå din mand. Det er synd at når i endelig alle er hjemme om eftermiddagen, så skal der vaskes tøj, handles, gøres rent mm. Da jeg læste var jeg på universitetet 2-4 dage om ugen mens de resterende dage gik med forberedelserne til næste undervisning. Jeg har de dage jeg var hjemme sørget for al rengøring, indkøb, vasketøj mm., så når jeg hentede børnene kl 14 kunne jeg bare hygge med dem, og ligeså min mand når han kom fra arbejde.  

Anmeld Citér

1. september 2015

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Nu ved jeg self ikke hvordan i bor, men at sætte en tøjvask over og tage opvasken kan da maks tage 30min, det burde man måske godt lige kunne overskue inden man sætter sig foran computeren - og så er der skoletid resten af dagen. 

Dagen efter kunne man så sige det var tøjvask og støvsugning og igen næste dag noget andet der tager ca 30min. Så bliver der lavet lidt undervejs, men ikke så meget at det går udover skolen  

og så kan i være fælles om resten om eftermiddagen, aftenen og i weekenden  

min kæreste har skiftende arbejdstider. Desuden er han slem til at ligge sig på sofaen når han kommer hjem så jeg ender med at stå med madlavning og/eller putning selv.

Anmeld Citér

1. september 2015

Julemusen

Anonym skriver:

min kæreste har skiftende arbejdstider. Desuden er han slem til at ligge sig på sofaen når han kommer hjem så jeg ender med at stå med madlavning og/eller putning selv.

Så trænger han da til en røvfuld. Ej undskyld mit dansk.

Jeg tænkte at han var træt af at tingene ikke blev gjort da han gerne vil have tid med børnene! og kan forstå at du har lidt svært ved systemet du bruget til studiet. Det gør det selvfølgelig sværere her i starten, hvor du må bruge al din tid på at komme ind i det. Men det skal nok blive nemmere. Og så får du måske også lidt overskud til noget husligt ved siden af.  

Anmeld Citér

1. september 2015

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Er dit studie fuldtids eller normeret til 18 timer, som du skriver et sted?

Jeg kan godt forstå din mand. Det er synd at når i endelig alle er hjemme om eftermiddagen, så skal der vaskes tøj, handles, gøres rent mm. Da jeg læste var jeg på universitetet 2-4 dage om ugen mens de resterende dage gik med forberedelserne til næste undervisning. Jeg har de dage jeg var hjemme sørget for al rengøring, indkøb, vasketøj mm., så når jeg hentede børnene kl 14 kunne jeg bare hygge med dem, og ligeså min mand når han kom fra arbejde.  

I forhold til ansøgning om SU, så var det 18 timer.

jeg ved godt det ikke er mange i forhold til min kærestes 37 timer, men jeg synes ikke det er rart at de forventer at jeg kan finde tid til at tage mad op af fryseren, gøre rent, vaske tøj og lave mad - og så putte om aftenen, for h*n vil ikke sove når far putter.

min kæreste kan finde tid til at se Netflix og/eller spille Playstation, men hvis jeg sidder og ser/læser noget der ikke er skolerelateret får jeg altid en kommentar om jeg har lavet mine lektier eller om jeg ikke kunne ordne vasketøj/rydde op/støvsuge i stedet.

Anmeld Citér

1. september 2015

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Så trænger han da til en røvfuld. Ej undskyld mit dansk.

Jeg tænkte at han var træt af at tingene ikke blev gjort da han gerne vil have tid med børnene! og kan forstå at du har lidt svært ved systemet du bruget til studiet. Det gør det selvfølgelig sværere her i starten, hvor du må bruge al din tid på at komme ind i det. Men det skal nok blive nemmere. Og så får du måske også lidt overskud til noget husligt ved siden af.  

det er godt nok "kun" en ½-1 time og oftest sammen med vores barn da det er deres tid, men det er ikke altid h*n gider ligge der.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.