jeg studerer pt. på fjernundervisning. Det vil sige jeg sidder derhjemme og læser for mig selv.
da jeg stadig bare gik herhjemme kunne jeg jo selvfølgelig godt vaske tøj, gøre rent og handle ind, men nu er vi blevet uenige om hvor meget jeg kan ordne herhjemme.
Jeg sætter mig ved computeren når jeg kommer hjem efter at have afleveret vores barn i institution og arbejder så med skoleopgaverne indtil jeg igen skal køre for at hente vores barn. Min mand blev sur/skuffet/trist flere gange når han kom hjem og så at jeg ikke havde ordnet noget, eller i hvert fald ikke meget. Vi tog en snak hvor jeg spurgte om han så ikke kunne sige til sig selv at jeg ikke var hjemme fra jeg tog afsted for at aflevere til at jeg havde hentet.
min sviger mor sagde så til mig at jeg jo skal have nogle pauser fra skoleopgaverne ind i mellem og der kunne jeg jo sagtens sætte vasketøj over eller hænge det ud. Jeg skal jo ikke tro at jeg kan ligge alt over på min kæreste, for han arbejder jo 37 timer om ugen mens mit kun er 18 timer.
Jeg prøvede at bruge argumentet at hvis han nu sagde til sig selv at jeg ikke var hjemme så der ikke var ordnet noget, så ville han jo blive glædeligt overrasket - men det var som om de begge havde lukket af.
Er jeg helt forkert på den? og hvad kan jeg gøre for at det ikke skal blive et stressende punkt at jeg skal ordne de huslige pligter samtidig med at passe skolen?
Anmeld
Citér