loop skriver:
Jeg ved det ikke.
Men helt enig i, at de ikke har en fordeling af de basale opgaver. Tingene skal jo gøres uanset om man gider eller ej. Og de skal begge to sådan ca lige meget, også afhængigt af hvem der er bedst til hvad, og hvordan det passer bedst. Eks giver det ingen mening at hun bruger 1,5 time på at hente børn, hvis han kører lige forbi. Så kan hun bedre starte støvsugen imens.
Jeg mener bare at studietid er studietid, når hun arbejder bedst sådan. Og hvis det kun er 5 timer hver dag, og de kun har et barn, som de er to om, han kun arbejder 37 timer pr uge, mon så dog ikke det går
Der er mange der er alene med flere børn og fuldtidsjob, og det går også. Det handler kun om planlægning. I deres tilfælde også fordeling mellem 3, men mest 2. Vi har 2 voksne, der får lov at bo ved farmor. Så synes jeg godt de lige kan lade hende nyde lidt godt af, at de har "invaderet" hendes hjem for en periode. Om det så er en ekstra vinduespudsning, maling af plankeværk, eller hvad det er. Hun skal i hvert fald ikke have gene ud af de bor der, så de tror hun laver mad, vasker ekstra tøj m.v. Men det melder historien jo ingenting om.
Absolut og man skal tage sit studie alvorlig og arbejde seriøst med det. Og måske er man en af dem det ikke lige kan klare at sætte vasketøjet over men kun kan lave studie i de timer der er sat af til det osv.
Men de opgaver der er skal laves, og som du skriver synes jeg egentlig ikke 1/3 hænger på farmor, da hun jo sådan set ikke er blevet forældre og jo i realiteten kunne leve af rugbrødsmadder hver aften - de har fået lov at bo der og det viser man en form for taknemmelighed for ved fx lige at give det ekstra.
Derudover har man jo kun de timer i døgnet der er, og studiet/arbejdet og opgaverne kommer så før at læse avisen, kigge på facebook eller hvad man nu lyster. Egotiden eller hvad man vil kalde den er den der er i rest på døgnet og egentlig ikke noget man hver dag har krav på - men optimalt får man lavet en rutine og en rytme i en familie hvor der er plads, for ja selv med 3 børn, to stks arbejde, frivilligt arbejde mm. Så har vi faktisk også tid til egotid - dog kan jeg sagtens opleve tid med ungerne som egotid så synes jeg har meget 
selv da jeg stod alene med det i 3 mnd, blev der vasket tøj, ryddet op, lavet hjemmelavet mad, ungerne kom til alle fritidsinteresser osv. Og jeg fik også læst bøger, set netflix, syet, sovet, nå ja og arbejdet