Anonym skriver:
Hej alle!
Åhhh! Jeg er ret frustreret! Min dreng på 6 år er simpelthen SÅ kræsen - eller selektiv hvis man skal være lidt mere korrekt
Vores aftenmåltider kan gå op i hat og briller, OG skrig, når vi beder ham smage på nyt. Han spiser KUN pølser og frikadeller som kød (og bacon)! Han er begyndt med lidt kartofler - ellers er det pasta (alle slags) og grønt! HELDIGVIS elsker han grønt i mange afskygninger! Vi kan ikke fx lave lasange, sødsovs, sammenkogte retter og alt det almindelige mad! Hvor starter vi? Vi har prøvet mange forskellige teknikker uden held!
- Han får en tallerken med det vi andre skal spise - han vil ikke smage det - får rugbrød og grønt
-Han får en tallerken med det vi andre skal spise - han vil ikke smage det, vi opfordrer KRAFTIGT - han bliver stiktosset og skriger
- Han får særskilt mad
Vi PRØVER virkelig at være optimistiske og ikke have for meget fokus på det ved bordet, men ser han noget han ikke kan li´, ja, så starter det! HJÆLP!!! Kan VIRKELIG godt bruge råd og vejledning til snart at få brudt den onde cirkel! Vh. en frustreret (og desperat) mor!
Ps. Jeg ved godt, at mange måske vil sige: "Slap af og det skal nok komme"! Men nu er han 6 år og er startet i skole, synes godt vi kan begynde at stille krav!
Jeg har en dreng på knap 6 år som er meget sensitiv bl.a med maden . Han spiser ikke varmt mad , slet ikke noget der er blandet ( lasagne ) ikke kartofler - ja kunne blive ved .
Han har heller ikke siddet med ved bords før nu her ( anden historie )
han har nægtet at smage vores mad - han er blevet tilbudt men et nej er blevet accepteret . Han har så fået en grov bolle i stedet .
har på intet tidspunkt presset ham til at spise. Og det lønner sig nu , han er begyndt at smage på forskellige ting , kød mm. Han har smagt lasagne , og andre ting han har nægtet. Han har fået tiden og er nu klar til at prøve.
Jeg ved vi har grebet tingene anderledes an, men jeg valgte at kikke på min dreng og tror det var det rigtig.
Han har fortsat dage han ikke vil smage og det er ok . Han bliver tilbudt vores mad men siger han nej er det ok .
Jeg tror simpelthen ikke på det lønner sig at tvinge / presse børn til at spise. Er sikker på det nok skal komme hvis bare man ikke presset og gør spisning til en negativ situation