Hjælp! kræsen 6-årig dreng!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2015

Anonym trådstarter

Pernilleh skriver:

Heldigvis er han altid flink til at smage,og hvis han så ikke kan lide det,jamen,så er der altid en masse frugt og grønt...og ellers må han få en rugbrød MED pålæg Sådan må det blive

Ja, jeg synes jo bare det er super godt at han smager - bare vores dog ville det! Det er målet nu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2015

Babilooo

Kom til at tænke på at når han lige er startet i skole er der rigtig mange krav. Og maden er så blot endnu et krav.

måske er vejen frem at han selv er med til at vælge menu og får det samme i nogle dage for tilvænningens skyld, som andre nævner.

det er nok ikke tidspunktet at presse rigtig hårdt. Og rigtig mange børn kan ikke lide mad hvor de ikke kan se hvad det er de spiser. ... Sammenkogt osv.

Anmeld Citér

31. august 2015

Leneur

Anonym skriver:

Ja, jeg synes jo bare det er super godt at han smager - bare vores dog ville det! Det er målet nu 

Jeg har en datter på 6 år, blev hun i weekenden... som både er småtspisende og kræsen. Jeg prøver så vidt muligt altid at lave noget mad hvor der bare er min. en ting hun kan lide. Om det er grøntsager, kartofler, pasta, ris eller kød er underordnet. Hun er også tit med i køkkenet og det gør helt klart en forskel at hun kan se hvordan det bliver lavet. Når vi så sidder ved bordet siger jeg ikke at hun SKAL smage på det men om hun har LYST til at smage, nogen gange siger hun ja og andre gange siger hun nej og så er det sådan det er. 

Jo mere i kan sige skidte pyt og være afslappede om det, jo bedre kommer det til at gå. Jeg lærte det på den hårde måde, for min datter var undervægtig i et års tid til halvanden, så der prøvede jeg mange ting men jo mere jeg pressede på, des værre gik det. Først da jeg stoppede med det, gik det bedre. Hvis hun så absolut ikke ville spise noget, ja så blev det en flad rugbrødsmad med leverpostej, aldrig andet, for det ved jeg bliver spist. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.