Vores datter bliver udsat for nøgenhed i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
A&F skriver:

Jamen udfra en kommentar om at hun var flov, tænkte jeg umiddelbart på at hun måske ikke synes det var rart og derfor fik overtrådt en grænse.( måske jeg skulle have valgt et andet begreb ). Og ja som du siger,  skal hun lære at sige fra. Det skal alle børn lære, når der er noget de ikke bryder sig om

Jeg synes bare det var vildt at flov straks blev til at hun fik overtrådt grænser. Flovt kan også bare betyde at hun ved at det er noget "forbudt for de voksne", kærestens reaktion osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2015

Mor1986

Mor til Ella skriver:

Hvorfor er det desværre at de er nysgerrige?

Hvis man ikke bryder sig om det er det vel desværre. 

Anmeld Citér

20. august 2015

Mor til Ella

Kan godt forstå at du er splittet

Men må sige at jeg synes din mand reagere MEGET voldsomt, tissemænd og koner i den alder er til at tisse med og børn seksualisere ikke på samme måde som voksne.

jeg synes ingen af børnene har gjort noget galt, hun skal selvfølgelig accepteres HVIS hun ikke vil, men børn er nysgerrige, heldigvis

Anmeld Citér

20. august 2015

Mor til Ella

Mor1986 skriver:

Hvis man ikke bryder sig om det er det vel desværre. 

Ej det kan jeg desværre ikke følge, børn undersøger hvordan søren skal de ellers blive klogere. Kroppen er da super spændende.

Anmeld Citér

20. august 2015

Mor1986

Mor til Ella skriver:

Ej det kan jeg desværre ikke følge, børn undersøger hvordan søren skal de ellers blive klogere. Kroppen er da super spændende.

Jeg ved godt de gør det og fair nok så længe børnene ikke føler der er gået over deres grænse. Men derfor er der stadig forældre der ikke bryder sig om det og det synes jeg også er okay. 

Anmeld Citér

20. august 2015

Anonym skriver:

Tak, det kan nok være en mulighed 

Du kunne evt. høre pædagogen ift. samspillet mellem din pige og de involverede børn. Er der et ligeværdigt magtforhold eller plejer din datter at gøre som netop disse børn siger( altså når de ellers leger sammen)

og hvordan er aldersfordelingen. Altså er din datter tre og eksempelvis drengen 6 år,så er der også en uligevægt som måske kan betyde at din datter havde svært ved at sige fra.

Men hvis Hun var nysgerrig med børn hun ellers leger fint med, tror jeg ikke du behøver være bekymret. Dem burde hun godt kunne sige fra over for 

men pædagogerne burde jo kende til samspillet mellem din datter og de øvrige børn 

Anmeld Citér

20. august 2015

Mor1986 skriver:

Jeg ved godt de gør det og fair nok så længe børnene ikke føler der er gået over deres grænse. Men derfor er der stadig forældre der ikke bryder sig om det og det synes jeg også er okay. 

Synes også det er okay at der er forældre som ikke bryder sig om det sålænge de er bevidste om det og til trods for det skjuler deres holdninger og lader barnet bestemme hvad det vil være med til og hvad det ikke vil være med til 

Anmeld Citér

20. august 2015

Mor1986

mor:) skriver:

Synes også det er okay at der er forældre som ikke bryder sig om det sålænge de er bevidste om det og til trods for det skjuler deres holdninger og lader barnet bestemme hvad det vil være med til og hvad det ikke vil være med til 

Lige præcis. 

Jeg er da ikke selv speciel vild med tanken men ved jo det er en del af deres læring. Og det går jo nok også. 

Anmeld Citér

20. august 2015

A&F

mor:) skriver:

Jeg synes bare det var vildt at flov straks blev til at hun fik overtrådt grænser. Flovt kan også bare betyde at hun ved at det er noget "forbudt for de voksne", kærestens reaktion osv. 

Hvem ved, måske det var grænseoverskridende , måske det ikke var. Hun er altså et barn og ved ikke bedre, derfor kan hun da være blevet overrasket. Og hvis den form for lege er så natulig en ting at gøre med andre, forstår jeg ikke hvad der er galt med at jeg kom med mine tanker omkring emnet. Om jeg tager fejl eller ej.  Håber ihvertfald at TS finder ud af hvordan hendes datter har det med det. 

Anmeld Citér

20. august 2015

A&F skriver:

Hvem ved, måske det var grænseoverskridende , måske det ikke var. Hun er altså et barn og ved ikke bedre, derfor kan hun da være blevet overrasket. Og hvis den form for lege er så natulig en ting at gøre med andre, forstår jeg ikke hvad der er galt med at jeg kom med mine tanker omkring emnet. Om jeg tager fejl eller ej.  Håber ihvertfald at TS finder ud af hvordan hendes datter har det med det. 

Ved ikke bedre? Hvad mener du med det? Er det fordi du ser på legene med voksne briller? Hun ved vel om det føltes forkert, ubehageligt, om hun blev utilpas osv. Eller om hun syntes det var spændende, sjovt og stillede noget af hendes nysgerrighed.

Hun har nok svært ved at sætte ord på og derfor ville jeg (som pædagog) se på barnets genrelle trivsel, samspillet mellem de involverede børn samt magtforholdet. 

Du skriver "hvis" - jeg mener den slags lege ER naturlige (I Danmark). Du kan evt. google lidt og læse den smule forskning der er lavet i Danmark. Det er jo netop fordi jeg anser disse lege som naturlige at jeg reagerer på dine forhastede konklusioner af barnets "tilstand"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.