Vores datter bliver udsat for nøgenhed i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Det har jeg ikke sagt til ham for han vil ikke tro mig.... Men tænker at hvis han virkelig er så utilfreds så må han hellere selv tage op i børnehaven og snakke med dem eller ringe til en bekendt der er pædagog og høre ham af. Vil nødig tage hende ud af børnehaven da hun jo har gode legekammerater deroppe 

Tror Du har ret. Så må han snakke med pædagogerne. Det ville godt nok være synd at tage hende ud af børnehaven. Jeg håber, at din mand vil lytte til dig og pædagogerne..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Tror Du har ret. Så må han snakke med pædagogerne. Det ville godt nok være synd at tage hende ud af børnehaven. Jeg håber, at din mand vil lytte til dig og pædagogerne..

Ja, også nu hvor lillebror nok skal gå der i deres vuggestuegruppe  Men det er ikke nemt da hans forældre er på hans side.... Hans mor blev meget vred da hun hørte hvad de 2 piger havde gjort ved vores datter.

Anmeld Citér

20. august 2015

mpr

Anonym skriver:

Jeg har brug for at høre fra pædagoger herinde fra og fra forældre der har oplevet det samme som os.

For nogle måneder siden kom vores datter og sagde til os at der var 2 piger der pillede ved hende forneden. Vi fik fortalt det til pædagogerne og de snakkede med pigerne og deres forældre om det og sagde at de nok skulle holde øje med vores datter og gav os ret i at sådan noget ikke hører sig hjemme. 

For nogle dage siden kom vores datter igen og sagde at en dreng havde taget hans bukser og underbukser af og bedt vores datter om at røre ved hans tissemand. Jeg nævnte det for pædagogerne og udtrykkede vores utilfredshed da de jo havde sagt at de nok skulle holde øje med hende. De siger at de tjekker de rum hvor de nu kan lukke dørene af ca hvert 10 min. Men hvordan kan sådan noget ske på under 10 min??? Pædagogen jeg snakkede med sagde at hin nok skulle tage det op på et møde. Hun kom så idag og sagde at de kan ikke gøre mere end hvad de gør nu. Det vil være synd hvis en pædagog skal sidde ved børnene under leg hele tiden og det kræver flere voksne hvilket de ikke har, og det vil være synd at have dørene åbne hele tiden. Disse 2 ting havde jeg nævnt om de ikke kunne gøre for at forebygge at vires datter bliver udsat for sådan noget igen. Jeg fik at vide at børn er nysgerrige og det sker i alle instuationer, og at børn ikke altid ved hvad de gør og at det de gør nogen gange er forkert. Drengen sagde desuden at han ikke havde gjort det som vores datter sagde. 

Hvad mer I om det?? Jeg ved godt hvad jeg mener og det gør min kæreste også og vi er uenige. Så vil lige høre jeres mening.

Vi havde en lignende situation da min bonus gik i børnehave hvor hun kom hjem og sagde en dreng havde kysset hende på hendes private sted.. Og jeg fløj op igennem loftet fordi hun ikke kunne lide det.. Det blev taget til børnehaven, men som du fik vi afvide at de holdt øje så der ikke skete noget hvor de begyndte at putte ting ind i hinanden, men det kan bare gå rigtig hurtigt og børn kan gemme sig mange steder..

Så vi måtte lære bonus at hun aldrig skulle gøre noget hun ikke kunne lide, for de kan ikke sidde en voksen ved hvert barn det er der simpelthen ikke nok personale til.. Og man skal forvente at børn er nysgerrige og alle børn kommer igennem sådan en situation i den alder, nogen oplever blot mere end andre.. Men i må lære hende at sige fra overfor de andre børn.. 

Min mand er pædagog så han tog det ikke så tungt ud over at hun ikke brød sig om det, for han havde taget børn i lignende helt op i en alder hvor de gik i SFH.. 

Anmeld Citér

20. august 2015

A&F

Nu spørger jeg måske dumt men hvordan kan du se/vide/læse at hendes grænse bliver overskredet??? For jeg er faktisk i tvivl om det...

Jamen børn har da også grænser for hvad de synes er okay. De siger fra på deres måde , og har tillid til os som forældre at handle på det og italesætte det. Du skriver i en anden kommentar, at hun er flov, allerede der har hun en vished om at der bliver gjort noget hun (måske) ikke bryder sig om, men ikke kan lægge ord på det. Og så er der den uenighed mellem jer som forældre,fx faren der siger det er forkert, og dig der ikke helt ved hvor du står.

En ting er sikkert, herhjemme ville vi ikke acceptere , at vores datter blev udsat for det. Men sådan er vi jo så forskellige 

Anmeld Citér

20. august 2015

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Jamen børn har da også grænser for hvad de synes er okay. De siger fra på deres måde , og har tillid til os som forældre at handle på det og italesætte det. Du skriver i en anden kommentar, at hun er flov, allerede der har hun en vished om at der bliver gjort noget hun (måske) ikke bryder sig om, men ikke kan lægge ord på det. Og så er der den uenighed mellem jer som forældre,fx faren der siger det er forkert, og dig der ikke helt ved hvor du står.

En ting er sikkert, herhjemme ville vi ikke acceptere , at vores datter blev udsat for det. Men sådan er vi jo så forskellige 

Ok. Jeg må indrømme at jeg er splittet da jeg netop ikke helt kan blive klar over om hun ikke bryder sig om det eller ej... For hvis hun ikke gør så skal det selvfølgelig stoppes.

Anmeld Citér

20. august 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Fortæller din datter det som en ting der er sket i børnehaven på luge fod med "vi var ud at bade idag" eller er hun ked af at nogle piger rørte ved hende, er hun ked af at en dreng viste sin tissemand? 

Eller er det mere dig det føler at hun bliver "udsat" (som du skriver) fornoget slemt? 

Jeg er pædagog og har skrevet om emnet til min bachelor. 

Anmeld Citér

20. august 2015

Frk_Louise

Anonym skriver:

Ok. Jeg må indrømme at jeg er splittet da jeg netop ikke helt kan blive klar over om hun ikke bryder sig om det eller ej... For hvis hun ikke gør så skal det selvfølgelig stoppes.

Hvad med at prøve at tage en snak med hende? Spørg hende om hun synes det var en okay leg eller om den var træls?

Pas på ikke at ligge ordene i munden på hende... 

Jeg er helt enig med de andre - det er naturligt, at børn er nysgerrige og de lege her foregår alle steder. Arbejder i en børnehave, så jeg har også både set og hørt om "doktor-lege".. Så det ville ikke "hjælpe" at flytte børnehave. Så længe din datter ved hvornår og hvordan hun skal sige fra, så er der jo ingen ko på isen. 

Fint at de voksne er OBS på det. Hvis de opdager det, hvad gør de så?

Anmeld Citér

20. august 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

At hun bliver flov er ikke nødvendigvis tegn på brudte grænser. 

Mange børn synes det er spændende at tale om det der giver dem røde kinder og endnu mere spændende når de kan fornemme at det er noget "forbudt" i de voksnes øjne. Derfor foregår de fleste af den slags lege i det skjulte. 

Anmeld Citér

20. august 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Fortæller din datter det som en ting der er sket i børnehaven på luge fod med "vi var ud at bade idag" eller er hun ked af at nogle piger rørte ved hende, er hun ked af at en dreng viste sin tissemand? 

Eller er det mere dig det føler at hun bliver "udsat" (som du skriver) fornoget slemt? 

Jeg er pædagog og har skrevet om emnet til min bachelor. 

Det er det jeg ikke helt kan blive klog på. For tænker at hun jo siger det til os forældre af en grund. Men måske hun bliver flov da hun kan se på os forældre at vi bliver lidt chokeret. Det er faderen der har det sværere med det end mig.

Anmeld Citér

20. august 2015

Anonym trådstarter

Frk_Louise skriver:

Hvad med at prøve at tage en snak med hende? Spørg hende om hun synes det var en okay leg eller om den var træls?

Pas på ikke at ligge ordene i munden på hende... 

Jeg er helt enig med de andre - det er naturligt, at børn er nysgerrige og de lege her foregår alle steder. Arbejder i en børnehave, så jeg har også både set og hørt om "doktor-lege".. Så det ville ikke "hjælpe" at flytte børnehave. Så længe din datter ved hvornår og hvordan hun skal sige fra, så er der jo ingen ko på isen. 

Fint at de voksne er OBS på det. Hvis de opdager det, hvad gør de så?

Pædagogerne har sagt til hende at hun skal komme med det samme til dem når det er sket... Men det gør hun desværre ikke... Hun kan ellers fint sige hvis der er andre ting siger pædagogerne. Jeg ved faktisk ikke hvad de vil gøre eller sige hvis de opdager det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.