Anonym skriver:
Jeg har brug for at høre fra pædagoger herinde fra og fra forældre der har oplevet det samme som os.
For nogle måneder siden kom vores datter og sagde til os at der var 2 piger der pillede ved hende forneden. Vi fik fortalt det til pædagogerne og de snakkede med pigerne og deres forældre om det og sagde at de nok skulle holde øje med vores datter og gav os ret i at sådan noget ikke hører sig hjemme.
For nogle dage siden kom vores datter igen og sagde at en dreng havde taget hans bukser og underbukser af og bedt vores datter om at røre ved hans tissemand. Jeg nævnte det for pædagogerne og udtrykkede vores utilfredshed da de jo havde sagt at de nok skulle holde øje med hende. De siger at de tjekker de rum hvor de nu kan lukke dørene af ca hvert 10 min. Men hvordan kan sådan noget ske på under 10 min??? Pædagogen jeg snakkede med sagde at hin nok skulle tage det op på et møde. Hun kom så idag og sagde at de kan ikke gøre mere end hvad de gør nu. Det vil være synd hvis en pædagog skal sidde ved børnene under leg hele tiden og det kræver flere voksne hvilket de ikke har, og det vil være synd at have dørene åbne hele tiden. Disse 2 ting havde jeg nævnt om de ikke kunne gøre for at forebygge at vires datter bliver udsat for sådan noget igen. Jeg fik at vide at børn er nysgerrige og det sker i alle instuationer, og at børn ikke altid ved hvad de gør og at det de gør nogen gange er forkert. Drengen sagde desuden at han ikke havde gjort det som vores datter sagde.
Hvad mer I om det?? Jeg ved godt hvad jeg mener og det gør min kæreste også og vi er uenige. Så vil lige høre jeres mening.
Vi havde en lignende situation da min bonus gik i børnehave hvor hun kom hjem og sagde en dreng havde kysset hende på hendes private sted.. Og jeg fløj op igennem loftet fordi hun ikke kunne lide det.. Det blev taget til børnehaven, men som du fik vi afvide at de holdt øje så der ikke skete noget hvor de begyndte at putte ting ind i hinanden, men det kan bare gå rigtig hurtigt og børn kan gemme sig mange steder..
Så vi måtte lære bonus at hun aldrig skulle gøre noget hun ikke kunne lide, for de kan ikke sidde en voksen ved hvert barn det er der simpelthen ikke nok personale til.. Og man skal forvente at børn er nysgerrige og alle børn kommer igennem sådan en situation i den alder, nogen oplever blot mere end andre.. Men i må lære hende at sige fra overfor de andre børn.. 
Min mand er pædagog så han tog det ikke så tungt ud over at hun ikke brød sig om det, for han havde taget børn i lignende helt op i en alder hvor de gik i SFH.. 
Anmeld
Citér