Skouboe skriver:
Hvad får han ellers af hjælp? Han må have en sagsbehandler, eller lignende - hvad siger han/hun? Hvad med hjerneskadekoordinatoren i hans kommune? Eller den kommune han flytter til? Det er nok der han skal starte, tænker jeg, og ikke hos den kommune han flytter fra.
Har han en bostøtte eller en personlig hjælper? Der ER mulighed for hjælp efter forskellige paragraffer, men kommunen kan nogle gange være svære at navigere. Som jeg ser det, så gør I det enten for ham, eller også hjælper I svigermor med at tage fat i kommunen og får fundet en løsning. Det lyder som om der er flere ting, der skal på plads, og din svigermor lyder til at have brug for hjælp og støtte her også. Start med hans sagsbehandler.
Hvorfor flytter han?
Og jeg ved godt at I har jeres eget liv, og han sandsynligvis er gnaven og krævende og meget andet... Men prøv at forestille dig et øjeblik at det skete for dig, at du pga. en hjerneblødning endte som fange i din egen krop, med et sprog der er svært at forstå og ikke længere i stand til noget så simpelt som at koordinere en flytning, eller styre din egen økonomi? For slet ikke at snakke om de fysiske begrænsninger. Og sikkert heller ikke noget håb om at det ændrer sig.
Forestil dig - bare et øjeblik - ydmygelsen, frustrationerne og vreden og afmagten som han føler....
og så åbn øjnene og kig på dit eget liv... Og så tag en dyb indånding, skub irritationen til side og find tiden/overskuddet til at hjælpe ham.
Tusind tak for et brugbart indlæg.
jeg er meget lidt inde over og det samme er min kæreste. Det har været svigermor og Svigerfar det har styret det hele og det hele er kommet lidt som et chok for os. I sidste uge havde han en aftale med dem om At mødes og tale om hvordan og hvorledes, da de spurgte om han havde tid til at hjælpe 1 bestem dag, det sagde han selfølgelig ja til og på den aftalte dag(torsdag) kørte han afsted for at tale med dem, men hans mor ringede og aflyste. Dagen efter (fredag) modtog han mailen fra kommunen.
Vi ved ærlig talt ikke særlig meget da vi aldrig har været inde over de praktiske ting efter deres ønske.
Jeg har forstår godt han må have det enormt svært og jeg ved han er frustreret og vi prøver så godt vi kan at være der, men det er ikke let.
Jeg ville super gerne have super overskud, men det har vi bare ikke pt. Kigger jeg på mit eget liv kan jeg ikke en gang overskue det, da vi bare pt sidder i en svær situation, som jeg ikke lige kan se mig ud af og har en kæreste der er ved og falde fra hinanden af bekymringer og stress.
jeg blev selv udskrevet fra sygehuset igår og er i fare for at miste vores ufødte datter.
jeg er ikke ufølsom, men jeg kan ikke give mere end jeg har og min kæreste lukker helt ned fordi han ikke magter mere