Pårørende flytning hvor ligger ansvaret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess
Anonym skriver:

Tak for svar.

jeg vil prøve at få ham til det.

han skal ikke på et rigtigt plejehjem, men i ældrebolig med tilknyttet personale og en fællesbygning.

årh jeg syntes det er svært og finde rundt i det hele og da jeg jo kun er kæresten er der ikke meget jeg kan gøre i forhold til kommunen, blot prøve at hjælpe på sidelinjen. Det virker til de alle sammen er kørt helt døde i denne flytning min svigermor har haft forsøgt at søge hjælp hos ældresagen med det fik hun ikke noget ud af

Som du beskriver ham, har han brug for meget hjælp. der må være en hjemmepleje indover, som kan bistå med råd ,vejledning og hjælp. bevar fokus, søg hjælpen og husk der er hjælp at hente et  eller andet sted. men det kommer kun når I beder om den.

Pøj pøj.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2015

Fremad

Anonym skriver:

Jeg søger svar på om hvor vidt det er min kærestes ansvar at tage sig af sin fars flytning med alt hvad det indebære.

ikke alene det økonomiske aspekt, men det hele.

Hjælp og støtte til alt hvad det kræver for en svært handicappet mand og flytte.

Hvis vedkommende der er tale om nægter at få en værge...ikke økonomisk men en alm værge vil det desværre være nærmeste pårørende....

Men i skal være obs på at i ikke må bruge nem id osv uden en rigtig fuldmagt.

Hvis ham der er tale om nægter at en værge selvom han ikke kan selv,må i som pårørende værde hårde... Og sige ikke kan hjælpe, kommunen kan tvinge en værge gennem amtet, men det tager lang tid og er ikke nemt... Men det lyder til en personlig værge til alt det praktiske i hans hverdag som papir, læge osv ikke hviler på jer for det er ikke psykisk til at holde til...

Åh hvor jeg føler med jer, stod helvedet selv sidste år både praktisk og økonomisk med en pludselig syg far, der nægtede at hjælpe eller få hjælp selv og et hus der skulle sælges osv...

Pyyyyyh...jeg ved godt at det som pårørende er virkelig svært, men sig til ham OG kommunen at i ganske enkelt ikke kan ellee vil stå for det...

Anmeld Citér

3. august 2015

Mamalou

Anonym skriver:

Hej Louise.

tak for et brugbart svar. Han er handicappet og kan nærmest intet selv, han er de seneste år skræntet mere og mere og vælter ofte. Han har ikke rigtig noget netværk tilbage, andet end elskonen, samt støtteperson og så min kæreste. Jeg ved at min kæreste meget gerne vil hjælpe hvor han kan men at stå for heleflytningen, ned pakning, alt praktisk osv(ved ikke præcis hvad det indebære, da vi slet ikke har været inde over før nu) er ikke engang helt sikker på hvad afslaget dækker, da vi blot har modtaget en mail, hvor der står at ansvaret ligger på ham.

Ved du hvordan man griber at sådan opkald an?

jeg er slet ikke god til sådan noget men kan mærke at vores lille familie ikke kan klare meget mere Press og et flyttefirma ville ikke løse noget, da han jo ikke kan kommunikere med dem/tale med dem, så der er nød til hele tiden at være en hos ham der  kan tale for ham/forstå ham og på alle måde guide, mægle og vejlede.

Det er ikke så let som andre her i tråden tror.

Jeg vil tage kontakt til afsenderen af mailen og sætte dem ind i situationen. Alternativt kan faderens støtteperson hjælpe, alt efter hvilken typen støtte han giver, altså hvilke "arbejdsopgaver" han varetager. Hvilken kommune bor i I? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.