Godaften
jeg håber der er nogen herinde der har lidt forstand på denne problematik.
min kærestes far har har haft en blødning i hjerne og er delvis lam i den ene side af kroppen og ramt på hans talecenter. Han står nu og skal flyttet fra en kommune til en anden(eget valg).
ham og min kærestes mor er ikke længere gift, da de ikke kunne få det til at fungere efterfølgende. De er dog gode og tætte venner og hun plejer at hjælpe ham med de forskellige praktiske ting og ellers har han også en støtteperson via kommunen.
Min svigermor har søgt om hjælp via hans nuværende kommune til flytningen, da hun er en ældre dame og ikke rigtig kan overskue det hele selv.
kommunen har sendt et fælles svar retur til min kæreste og svigermor hvor de skriver at min kæreste er nærmeste pårørende og det er hans problem/opgave/ansvar at tage sig af hans fars flytning.
Min kæreste har bare hverken tid eller mulighed for at smide alt og stå for nedpakning og flytning for hans far og jeg er i tvivl om det er korrekt. Det er ikke fordi vi ikke vil hjælpe, men jeg er gravid og sengeliggende grundet blødninger, vi har også et barn mere og min kæreste et Job og studie han ikke bare kan løbe fra og han kan slet ikke overskue det( fik mailen fredag eftermiddag) og har intet hørt om det før det og flytningen er om 14 dage. Jeg ville så gerne kunne hjælpe ham, da jeg kan mærke han slet ikke kan overskue hvordan han skal få det hele til at hænge sammen.
Er der nogen love/regler omkring det eller er det bare sådan det er?
undskyld hvis det hele blev lidt rodet.
Anmeld
Citér