Pårørende flytning hvor ligger ansvaret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Det er nærmeste pårørende der står for at må bestille flytte bil og flytte folk hvis der ingen er til at hjælpe... Der kan søges økonomiske hjælp til det, men tit med afslag...

Så skal det gøres billigere end flyttefolk må pårørende ind og gøre det...

Vi har pige været møllen igennem....

Tak for svar, det er dog ikke flyttemænd osv der er vores problem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2015

Julemusen

Anonym skriver:

Økonomisk værger er svigermor, som har meldt fra denne gang 14 dage inden.

igen er problemet ikke et flyttefirma, men alt andet når der er tale om med et menneske der ikke kan noget selv

tak for svar tror ikke jeg kan få det svar jeg søger her eller hjælp til at blive klogere på hvordan vi griber det an.

Nej, gætter på det er alt fra adresseændring, søgning efter boligstøtte, komme på plads det nye sted, navn på postkassen, handle mad, søge tilskud til medicin osv., som du mener? Og nej sådan hjælp kan man ikke få fra kommunen. Det er din mands ansvar.

Anmeld Citér

3. august 2015

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Nej, gætter på det er alt fra adresseændring, søgning efter boligstøtte, komme på plads det nye sted, navn på postkassen, handle mad, søge tilskud til medicin osv., som du mener? Og nej sådan hjælp kan man ikke få fra kommunen. Det er din mands ansvar.

Alt det du nævner der får han så vidt jeg ved hjælp til via sin støtteperson, som Han har fået bevilliget af kommunen, det er nu meget normalt at få hjælp til det, det får min bror også som er psykisk syg.

Anmeld Citér

3. august 2015

Studerendemor

Anonym skriver:

Tak for svar, det er dog ikke flyttemænd osv der er vores problem.

Det er uklart, hvad du søger råd om. Prøv at skrive de præcise spørgsmål. Ellers famler folk i blinde, og de får ikke de svar, du søger 

Anmeld Citér

3. august 2015

Anonym trådstarter

Studerendemor skriver:

Det er uklart, hvad du søger råd om. Prøv at skrive de præcise spørgsmål. Ellers famler folk i blinde, og de får ikke de svar, du søger 

Jeg søger svar på om hvor vidt det er min kærestes ansvar at tage sig af sin fars flytning med alt hvad det indebære.

ikke alene det økonomiske aspekt, men det hele.

Hjælp og støtte til alt hvad det kræver for en svært handicappet mand og flytte.

Anmeld Citér

3. august 2015

LBK

Anonym skriver:

Godaften

jeg håber der er nogen herinde der har lidt forstand på denne problematik.

min kærestes far har har haft en blødning i hjerne og er delvis lam i den ene side af kroppen og ramt på hans talecenter. Han står nu og skal flyttet fra en kommune til en anden(eget valg).

ham og min kærestes mor er ikke længere gift, da de ikke kunne få det til at fungere efterfølgende. De er dog gode og tætte venner og hun plejer at hjælpe ham med de forskellige praktiske ting og ellers har han også en støtteperson via kommunen.

Min svigermor har søgt om hjælp via hans nuværende kommune til flytningen, da hun er en ældre dame og ikke rigtig kan overskue det hele selv.

kommunen har sendt et fælles svar retur til min kæreste og svigermor hvor de skriver at min kæreste er nærmeste pårørende og det er hans problem/opgave/ansvar at tage sig af hans fars flytning. 

Min kæreste har bare hverken tid eller mulighed for at smide alt og stå for nedpakning og flytning for hans far og jeg er i tvivl om det er korrekt. Det er ikke fordi vi ikke vil hjælpe, men jeg er gravid og sengeliggende grundet blødninger, vi har også et barn mere og min kæreste et Job og studie han ikke bare kan løbe fra og han kan slet ikke overskue det( fik mailen fredag eftermiddag) og har intet hørt om det før det og flytningen er om 14 dage. Jeg ville så gerne kunne hjælpe ham, da jeg kan mærke han slet ikke kan overskue hvordan han skal få det hele til at hænge sammen.

Er der nogen love/regler omkring det eller er det bare sådan det er?

undskyld hvis det hele blev lidt rodet.

Kommunen kan/skal ikke hjælpe. Det er eget ansvar lige som en hvilken som helst anden flytning. Pårørende skal tage sig af flytningen og hvis man er en af de mange der ikke HAR en pårørende så er reglerne at man skal bestille flyttefirma.

beklager ! 

Anmeld Citér

3. august 2015

Anonym trådstarter

LBK skriver:

Kommunen kan/skal ikke hjælpe. Det er eget ansvar lige som en hvilken som helst anden flytning. Pårørende skal tage sig af flytningen og hvis man er en af de mange der ikke HAR en pårørende så er reglerne at man skal bestille flyttefirma.

beklager ! 

Tak for svar. Det der er brug for hjælp til som jeg har forstået det kan bare ikke klares af et flytte firma. Jeg er nok farvet og frustreret over at vi skal stå med ansvaret for ham og hans valg om at flytte. Vi er brugt op og er selv presset på egen front. Vi står allerede for når han vil på ferie, hans sommerhus han ikke magter men nægter at sælge og vi kan ikke m ere. Han kan intet og vil alt. Vi orker ikke mere og et eller andet sted forstår jeg simpelhen ikke at vi skal vedblive med at tvinges til at stå for alt dette. At vi ikke kan sige nej. Jeg ved det er hans far, men vi kan ikke mere.

et flyttefirma kan jo ikke hjælpe, med at forstå ham, de kan ikke støtte ham ind og ud, hjælpe ham med at komme på plads osv osv de kan rykke ting fra a til b men ikke alt det andet.

undskyld, er bare så frustreret over det hele og sider bare her og kan og må intet og presset er så stort

Lige nu syntes jeg det er dybt uretfærdigt at man ikke har mulighed for at sige det kan vi ikke.

Anmeld Citér

3. august 2015

Hectar

Økonomisk værger er svigermor, som har meldt fra denne gang 14 dage inden.

igen er problemet ikke et flyttefirma, men alt andet når der er tale om med et menneske der ikke kan noget selv

tak for svar tror ikke jeg kan få det svar jeg søger her eller hjælp til at blive klogere på hvordan vi griber det an.

Men et flyttefirma kan også hjælpe med at pakke indbo i flyttekasse. Faktisk er de som regel rigtig hurtige og effektive  Derudover stiller de også tingene ind, hvor de skal stå og så skal I bare selv pakke ud. Når I er færdige ringer I efter dem igen og så kommer de og henter flyttekasserne.

Anmeld Citér

3. august 2015

Anonym trådstarter

Katafalk skriver:

Men et flyttefirma kan også hjælpe med at pakke indbo i flyttekasse. Faktisk er de som regel rigtig hurtige og effektive  Derudover stiller de også tingene ind, hvor de skal stå og så skal I bare selv pakke ud. Når I er færdige ringer I efter dem igen og så kommer de og henter flyttekasserne.

Det vil jeg forslå

dog er problemet stadig han skal have en hos sig hele tiden der kan hjælpe med at tale for ham da han ikke selv kan og vi har bare ikke tiden overskuddet osv.

Anmeld Citér

3. august 2015

TNBC

Anonym skriver:

Tak for svar. Det der er brug for hjælp til som jeg har forstået det kan bare ikke klares af et flytte firma. Jeg er nok farvet og frustreret over at vi skal stå med ansvaret for ham og hans valg om at flytte. Vi er brugt op og er selv presset på egen front. Vi står allerede for når han vil på ferie, hans sommerhus han ikke magter men nægter at sælge og vi kan ikke m ere. Han kan intet og vil alt. Vi orker ikke mere og et eller andet sted forstår jeg simpelhen ikke at vi skal vedblive med at tvinges til at stå for alt dette. At vi ikke kan sige nej. Jeg ved det er hans far, men vi kan ikke mere.

et flyttefirma kan jo ikke hjælpe, med at forstå ham, de kan ikke støtte ham ind og ud, hjælpe ham med at komme på plads osv osv de kan rykke ting fra a til b men ikke alt det andet.

undskyld, er bare så frustreret over det hele og sider bare her og kan og må intet og presset er så stort

Lige nu syntes jeg det er dybt uretfærdigt at man ikke har mulighed for at sige det kan vi ikke.

Kan hans støtteperson ikke Være der den dag, hvis i bare sørge for flyttemænd og vogn? (Som faren selv betaler) han forstår ham vel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.