Pårørende flytning hvor ligger ansvaret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2015

Anonym trådstarter

FN skriver:

Jeg er desværre ret sikker på at i ikke kan hente nogen hjælp hos kommunen. Det er oftes sådan at ansvaret ligger hos personen selv ( altså betale flyttemænd ) og/eller hos pårørende. Det er rigtig svært ( nok nærmere umuligt ) at få tilskud el. Hjælp i sådanne situationer også selvom man eksempelvis er erklæret delvist eller helt handicappet. 

Måske i kunne spørge i vennegruppe, lave et opslag på Facebook der forklarer situationen? Håber i finder ud af det 

Tak for svar

som jeg har forstået det er det ikke økonomisk hjælp der er søgt, men støtte til at hjælpe ham med at flytte, han har ikke rigtig noget sprog og svært ved at kommunikere og går meget usikkert osv osv.

som Jeg skrev til en anden så har vi ikke økonomi til at betale og jeg kender ikke hans. Men det er heller ikke det der er søgt om hjælp til så vidt jeg forstår.

jeg har bedt min kæreste ringe til hans mor for at høre hvad præcis hun har bedt om hjælp til.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvad er der søgt hjælp til? 

Det forstår jeg ikke lige. Flytning, ja, men mere specifikt? Er det regningen for flyttefirmaet svigermor har forsøgt at få dækket, eller hvad er det helt præcist?

Faderen har jo selv taget beslutningen om at ville flytte. Så må han jo betale et flyttefirma for det praktiske arbejde med at få flyttet tingene, hvis I ikke vil eller kan hjælpe.

fuldstændigt som alle andre mennesker gør når de skal flytte.

Anmeld Citér

3. august 2015

alenemor42

Er han overhovedet selv i stand til at vare tage sin økonomi mere? For så er en økonomisk værge en mulighed eller han giver tilladelse til at en får en fuldmagt.

Flytning skal han selv betale og ansvaret ligger på pårørende. .. hvis i ikke har tid må man betale sig fra det.

Og ja det er hårdt arbejde ikke kun fysisk men også psykisk.

Hvis han ikke har økonomi til det kan der søges om hjælp hos kommunen.

Anmeld Citér

3. august 2015

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Hvad er der søgt hjælp til? 

Det forstår jeg ikke lige. Flytning, ja, men mere specifikt? Er det regningen for flyttefirmaet svigermor har forsøgt at få dækket, eller hvad er det helt præcist?

Faderen har jo selv taget beslutningen om at ville flytte. Så må han jo betale et flyttefirma for det praktiske arbejde med at få flyttet tingene, hvis I ikke vil eller kan hjælpe.

fuldstændigt som alle andre mennesker gør når de skal flytte.

Nej, det er ikke økonomisk. Det er praktisk hjælp, da han er handicappet og ikke kan noget selv.

Som skrevet er vi ikke særlig meget inde i sagen. Jeg er interesseret i svar fra nogen der rent faktisk ved noget om hvorvidt min kæreste som eneste pårørende står med ansvaret alene som han har fået brev om, ikke personlige meninger og holdninger.

vi er ikke ude på at udnytte systemet, men har svært ved at varetage opgaven at så alene med hans far og dennes flytning, grundet hans begrænsninger.

Anmeld Citér

3. august 2015

Sissel

Er der ikke noget hjemmepleje indover som I kan spørge til råds? De har med garanti stået en lignende situationer mange gange før.. 

Ansvaret ligger hos pårørende, ellers må man betale sig fra det.. 

Anmeld Citér

3. august 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Er han overhovedet selv i stand til at vare tage sin økonomi mere? For så er en økonomisk værge en mulighed eller han giver tilladelse til at en får en fuldmagt.

Flytning skal han selv betale og ansvaret ligger på pårørende. .. hvis i ikke har tid må man betale sig fra det.

Og ja det er hårdt arbejde ikke kun fysisk men også psykisk.

Hvis han ikke har økonomi til det kan der søges om hjælp hos kommunen.

Han har en økonomisk værger, da han ikke selv kan.

vi kan og vil ikke påtage os det ansvar, da vi ikke har tiden eller overskuddet(så må alle mene hvad de vil om det)(væger/fuldmagt menes der her)

jeg forstår ikke hvordan det kan være min kærestes økonomiske byrde at betale for hans far?(nu er det ikke økonomi, pt men kan stadig ikke forstå hvordan det kan være vores ansvar økonomisk)

ja, det er psykisk hårdt. Nu er det dog praktisk hjælp og ikke økonomisk der søges her. Vi kan ikke bare smide alt 14 dage inden og er i tvivl om hvor vidt det er rigtig at vi skal det.

jeg forstår godt det kan virke forkert og støde folk, men vi er pt som familie helt ophængt og har ikke overskud/tid osv til

pludselig også at skulle stå med hele dette ansvar.

Anmeld Citér

3. august 2015

Anonym trådstarter

Sissel skriver:

Er der ikke noget hjemmepleje indover som I kan spørge til råds? De har med garanti stået en lignende situationer mange gange før.. 

Ansvaret ligger hos pårørende, ellers må man betale sig fra det.. 

Hvad er det du mener vi skal betale os fra?

vi har ikke midlerne til at betale nogen som helst.

Han har kun en støtteperson da han ikke vil have hjælp. Selvom det ville være det bedste for ham.

han flytte dog fra den ene ældrebolig til en anden

Anmeld Citér

3. august 2015

Julemusen

Anonym skriver:

Han har en økonomisk værger, da han ikke selv kan.

vi kan og vil ikke påtage os det ansvar, da vi ikke har tiden eller overskuddet(så må alle mene hvad de vil om det)(væger/fuldmagt menes der her)

jeg forstår ikke hvordan det kan være min kærestes økonomiske byrde at betale for hans far?(nu er det ikke økonomi, pt men kan stadig ikke forstå hvordan det kan være vores ansvar økonomisk)

ja, det er psykisk hårdt. Nu er det dog praktisk hjælp og ikke økonomisk der søges her. Vi kan ikke bare smide alt 14 dage inden og er i tvivl om hvor vidt det er rigtig at vi skal det.

jeg forstår godt det kan virke forkert og støde folk, men vi er pt som familie helt ophængt og har ikke overskud/tid osv til

pludselig også at skulle stå med hele dette ansvar.

Hvid han har økonomisk værge så kontakter i vedkommende og beder om at få hyret et flyttefirma for svigerfars egen regning. Så er i ude af det. Men ja det er desværre din mands ansvar når han er nærmeste pårørende. Jeg har stået der med min oldemor der skulle på plejehjem. Kommunen kan ikke give praktisk hjælp men økonomiske støtte til et flyttefirma. I hvert fald ikke i min kommune. 

Anmeld Citér

3. august 2015

Fremad

Det er nærmeste pårørende der står for at må bestille flytte bil og flytte folk hvis der ingen er til at hjælpe... Der kan søges økonomiske hjælp til det, men tit med afslag...

Så skal det gøres billigere end flyttefolk må pårørende ind og gøre det...

Vi har pige været møllen igennem....

Anmeld Citér

3. august 2015

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Hvid han har økonomisk værge så kontakter i vedkommende og beder om at få hyret et flyttefirma for svigerfars egen regning. Så er i ude af det. Men ja det er desværre din mands ansvar når han er nærmeste pårørende. Jeg har stået der med min oldemor der skulle på plejehjem. Kommunen kan ikke give praktisk hjælp men økonomiske støtte til et flyttefirma. I hvert fald ikke i min kommune. 

Økonomisk værger er svigermor, som har meldt fra denne gang 14 dage inden.

igen er problemet ikke et flyttefirma, men alt andet når der er tale om med et menneske der ikke kan noget selv

tak for svar tror ikke jeg kan få det svar jeg søger her eller hjælp til at blive klogere på hvordan vi griber det an.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.