Jeg er bare total uremelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Det er hvad min kæreste siger og han har sikkert osse helt ret 

Vil bare gerne lige høre andres meninger på det osse om det bare er mig der skal tage mug sammen. 

Min kæreste er 23år gammel arbejder som smed ca 35 minutters kørsel hjemmefra 

Jeg selv er 22 år gammel jeg har en kronisk sygdom som hedder fibromyalgi som giver daglige smerter oven i det er jeg gravid i uge 27+1 jeg går sygemeldt og har ellers Været igennem kommunen for at finde ud af hvad jeg kan og det er ikke meget desværre. 

Og vi har en fælles datter på 13 mdr 

Vi bor i et hus på landet og har begge bil 

Vores hverdag hænger sådan sammen at kæresten står op om morgnen og går på arbejde og jeg står op med vores datter giver hende tøj på og morgenmad og så Køre jeg hende i dagpleje hun er der typisk fra kl 8-9 stykker og så henter jeg hende kl 15 da det passer bedst med med mad og lur i dagplejen

Min kæreste får fri kl 15 så han er ofte hjemme kl 15.30-45 stykker og så hygger vi jo så lidt med vores datter som ofte er så træt hun må ud at sove kl 16 allerede.

Nu til vores dilemma min kæreste er kommet i tanke om han gerne vil træne 2 gange om ugen (han ville 3 gange men der har jeg sagt nej)

Han vil så træne efter arbejde så han er ved fitness centret ca kl 15.30 og så træner han 2 timer og er så først hjemme kl 18.15 ca

Mit dilemma ligger så i at jeg står alene med vores ofte trætte datter og aftensmaden oven i han mener det samme bare er at finde noget nemt mad at lave men lige meget hvordan jeg vender og drejer det er det altså ikke nemt at stå med et barn på armen samtidig med man står med varm mad og en højstol i køkkenet dur ikke da hun bare sidder og skriger til jeg tager hende op. .

Så jeg forslog at vis han kommer hjem efter arbejde hjælper med vores datter og mad kan han Køre op og træne efter aftensmaden kl 18.30 og så skulle jeg nok sørger for at ligge vores datter i seng kl 20 som osse tit er med skrig.

Men nej det duer åbenbart ikke da der er mange mennesker om aften og så skal man jo stå og vente på en maskine nogen gange.

Han siger jo at jeg jo går hjemme hele dagen så er det da kun remelig han får noget fritid osse.  

Hvor jeg prøvede at forklare at han skulle forstille sig en rigtig hård dag på jobbet hvor han kommer hjem og bare er træt og øm i hele kroppen

Det er sådan jeg har det 24/7 og graviditeten har gjort mig dobbelt så træt oven i så min dag fungere ikke med mindre jeg min sover 2 timer og selv der føler jeg mig ikke udhvilet men jeg Køre på og er der 100% for min datter tros smerter og jeg får stadig ordnet ting i huset i løbet af dagen.

Han siger han ikke kender nogen af hans kolleger der er lige så meget hjemme med kæreste og barn som han er og jeg over hovedet ikke er fleksibel og vil give mig med tiderne bla at vores datters aftenmad tid kl 18 men der er hun altså meget sulten. !  

Og syntes ikke jeg skal udsætte min datters behov for han kan få det som han vil.

Havde oven i købet givet mig og sagt fint træn 1 gang om ugen efter arbejde og så en gang efter aftensmaden men han får den alligevel rygget til efter arbejde hver gang.

Og jeg syntes virkelig jeg Gør hvad jeg kan men har altså bare brug for den ekstra hjælp med vores datter når jeg står og skal lave mad osse

Er jeg bare totalt uremelig og skal lade ham træne de 2 gange om ugen efter arbejde.

Og så lade ham være sammen med kammerater i weekenden osse som ofte er fra formiddag til aften da han ikke ligger mærke til tiden og så bare klare mig selv.

Det skal lige med ind over at jeg var på sygehuset den ene aften på grund af pluk veer som gjorder sindssyg ondt og blev bedt om det var vigtigt jeg fik hvilet og ikke bar for meget på vores datter og da jeg så kom hjem og fortale min kæreste det kom han ned han havde taget nem mad op så han kunne tage ind og træne efter arbejde og det blev self til en stor diskussion da jeg jo lige havde fået af vide af en læge og en jordemoder plus min egen læge at jeg jo ligesom skulle tage den meget med ro de næste dage.  

Så er det bare mig der bare er helt gal på den ?? 

Jeg kan jo ikke svare på om du er urimelig i forhold til din sygdom. Men samtidig tænker jeg at du har en del hjemmetimer, hvor du bl.a. skriver at du hviler dig et par timer. Jeg tænker om du evt. kan forberede noget af aftensmaden i løbet af dagtimerne, inden du skal hente din datter.

Du skriver, at hvis din kæreste skal træne, vil han være hjemme kl. 18.15. Og dette vil være for sent i forhold til jeres datters behov for at spise kl. 18. Det er altså kun et kvarters forskel - og jeg er sikker på at det sagtens vil kunne lade sig gøre for jeres datter at rykke aftensmaden 15 minutter. 

Jeg tænker også at det jo må være din kærestes behov at få trænet, dette er der jo mange der gør og bruger til at koble fra efter arbejde. Hvis det var mig, ville jeg prioritere at min mand kom hjem kl. 18.15 efter træning og kunne spise aftensmad med os og vi så havde voksentid om aftenen når børn er puttet. 

Som du skriver, siger din kæreste at du giver ham for kort snor - og måske kan jeg godt forstå ham når det "kun" drejer sig om 2 timer og det kun er 15 minutter aftensmaden skal rykkes 2 gange om ugen. Så lidt urimelig synes jeg faktisk du er. Hvis jeg fx gerne ville løbe 2 gange om ugen, ville jeg da blive lidt træt af at min kæreste sagde nej til mig, eller jeg kunne gøre det når det passede ham. 

Her arbejder min kæreste 1 times kørsel fra hjemmet, dvs. han kører kl. 5.45 og er hjemme igen 17.15. Så her sørger jeg for madpakker, gøre børn klar, køre børn afsted, selv kører på arbejde, handler efter job, henter børn, ordner vasketøj, laver mad og hvad der nu ellers hører til. Dette når jeg fint. Godt nok er mine børn nu 5 og 6 år, men for 3 år siden, kørte det på samme måde. 

Det handler måske lidt om planlægning, så du ikke skal stresse rundt for at nå det hele. Måske du kunne lave nogle retter til fryseren, så du har nem mad til de 2 gange om ugen hvor din kæreste gerne vil træne, eller du dagen før han skal træne kan lave lidt ekstra mad og så enten spise rester eller lave det om til en anden ret, men hvor resterne stadig indgår. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min mand træner om aftenen, når vores barn er lagt i seng. 

Ellers fungerer vores dagligdag bare ikke.

Anmeld Citér

29. juli 2015

Anonym trådstarter

SofiaMik skriver:

Kunne i evt tilberede maden aftenen før?  Evt lave store portioner som kan fryses ned til de dage, hvor du er alene. 

Synes ikke, du er urimelig, men det med at barnet skriger, mens du laver mad,  bliver kun værre, når du får nr. 2. I har jo kun 4 hænder og kan ikke holde begge børn og lave mad osv. Så måske skulle du vænne nr 1 til at kunne sidde for sig selv? Børnetime, ramasjang eller lignende?  

Tv til min datter dur desværre ikke da hun ikke gider at se tv det interessere hende ikke. 

Ja vi må jo så bare lave ekstra mad dagen før. 

Mit problem er osse tit når jeg først giver mig overdriver han det tit og så skal det bare være oftere og oftere især vis han lige har Været ved kammeraterne en hel dag 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Bebe89

Nej, jeg synes ikke du er urimelig. Jeg synes I skal tage en snak om hvordan jeres familieliv skal være fremover - med snart to børn. For mig lyder det ikke som om han reelt er interesseret i at deltage aktivt i jeres familie. Han lyder lidt umoden synes jeg. Han skal hjælpe til og han er nødt til at aflaste dig. Jeg ville holde fast på at han kan træne om aftenen og på den måde "holde fri". Hvornår tænker han at du skal holde fri? Og hvornår har I to voksentid sammen? Selvfølgeligt må han se sine venner i weekenden, engang i mellem. Nu skriver du ikke hvor tit det er, men hvis det er hver weekend ville jeg sige nej. Man må altså acceptere at ens liv ændrer sig når man får barn (børn). Det tror jeg han skal arbejde lidt på. 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Det er hvad min kæreste siger og han har sikkert osse helt ret 

Vil bare gerne lige høre andres meninger på det osse om det bare er mig der skal tage mug sammen. 

Min kæreste er 23år gammel arbejder som smed ca 35 minutters kørsel hjemmefra 

Jeg selv er 22 år gammel jeg har en kronisk sygdom som hedder fibromyalgi som giver daglige smerter oven i det er jeg gravid i uge 27+1 jeg går sygemeldt og har ellers Været igennem kommunen for at finde ud af hvad jeg kan og det er ikke meget desværre. 

Og vi har en fælles datter på 13 mdr 

Vi bor i et hus på landet og har begge bil 

Vores hverdag hænger sådan sammen at kæresten står op om morgnen og går på arbejde og jeg står op med vores datter giver hende tøj på og morgenmad og så Køre jeg hende i dagpleje hun er der typisk fra kl 8-9 stykker og så henter jeg hende kl 15 da det passer bedst med med mad og lur i dagplejen

Min kæreste får fri kl 15 så han er ofte hjemme kl 15.30-45 stykker og så hygger vi jo så lidt med vores datter som ofte er så træt hun må ud at sove kl 16 allerede.

Nu til vores dilemma min kæreste er kommet i tanke om han gerne vil træne 2 gange om ugen (han ville 3 gange men der har jeg sagt nej)

Han vil så træne efter arbejde så han er ved fitness centret ca kl 15.30 og så træner han 2 timer og er så først hjemme kl 18.15 ca

Mit dilemma ligger så i at jeg står alene med vores ofte trætte datter og aftensmaden oven i han mener det samme bare er at finde noget nemt mad at lave men lige meget hvordan jeg vender og drejer det er det altså ikke nemt at stå med et barn på armen samtidig med man står med varm mad og en højstol i køkkenet dur ikke da hun bare sidder og skriger til jeg tager hende op. .

Så jeg forslog at vis han kommer hjem efter arbejde hjælper med vores datter og mad kan han Køre op og træne efter aftensmaden kl 18.30 og så skulle jeg nok sørger for at ligge vores datter i seng kl 20 som osse tit er med skrig.

Men nej det duer åbenbart ikke da der er mange mennesker om aften og så skal man jo stå og vente på en maskine nogen gange.

Han siger jo at jeg jo går hjemme hele dagen så er det da kun remelig han får noget fritid osse.  

Hvor jeg prøvede at forklare at han skulle forstille sig en rigtig hård dag på jobbet hvor han kommer hjem og bare er træt og øm i hele kroppen

Det er sådan jeg har det 24/7 og graviditeten har gjort mig dobbelt så træt oven i så min dag fungere ikke med mindre jeg min sover 2 timer og selv der føler jeg mig ikke udhvilet men jeg Køre på og er der 100% for min datter tros smerter og jeg får stadig ordnet ting i huset i løbet af dagen.

Han siger han ikke kender nogen af hans kolleger der er lige så meget hjemme med kæreste og barn som han er og jeg over hovedet ikke er fleksibel og vil give mig med tiderne bla at vores datters aftenmad tid kl 18 men der er hun altså meget sulten. !  

Og syntes ikke jeg skal udsætte min datters behov for han kan få det som han vil.

Havde oven i købet givet mig og sagt fint træn 1 gang om ugen efter arbejde og så en gang efter aftensmaden men han får den alligevel rygget til efter arbejde hver gang.

Og jeg syntes virkelig jeg Gør hvad jeg kan men har altså bare brug for den ekstra hjælp med vores datter når jeg står og skal lave mad osse

Er jeg bare totalt uremelig og skal lade ham træne de 2 gange om ugen efter arbejde.

Og så lade ham være sammen med kammerater i weekenden osse som ofte er fra formiddag til aften da han ikke ligger mærke til tiden og så bare klare mig selv.

Det skal lige med ind over at jeg var på sygehuset den ene aften på grund af pluk veer som gjorder sindssyg ondt og blev bedt om det var vigtigt jeg fik hvilet og ikke bar for meget på vores datter og da jeg så kom hjem og fortale min kæreste det kom han ned han havde taget nem mad op så han kunne tage ind og træne efter arbejde og det blev self til en stor diskussion da jeg jo lige havde fået af vide af en læge og en jordemoder plus min egen læge at jeg jo ligesom skulle tage den meget med ro de næste dage.  

Så er det bare mig der bare er helt gal på den ?? 

Synes slet ikk du er urimelig. Jeg synes derimod at han lyder meget umoden. 

Kan ikke lide sætningen "at lade ham træne og se venner osv" du er ikke hans mor og kan ikke bestemme over ham på nogen måde. 

Anmeld Citér

29. juli 2015

SandraXOXO

Synes i og for sig ikke nogle af jer er urimelige, men i bliver nødt til at gå på kompromis og finde noget der fungere for jer begge. I kunne jo feks nøjes med rugbrød med pålæg de to dage han træner? Så skal du ikke tænke på mad. Og så kunne han jo stå for at hygge med barn Og putte hende og rydde op imens du hviler dig, de dage han har været til træning? 

Anmeld Citér

29. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvorfor laver du ikke aftensmad med hun er i dp? 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Hvis jeg helt kort skal svare på dit spørgsmål, så ja, synes jeg faktisk at du er lidt urimlig 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Ja jeg syntes du er urimelig. Ja du har fibromyalgi - det har jeg selv - og ærligt talt så har du HELE dagen til at forberede aftensmaden 2 x ugentligt, det er altså ikke for meget forlangt!

Din mand har brug for pauser, til sig selv, en pause som du har hver dag i mange timer. Så lad ham da træne 2 x ugenligt efter job, og få en glad og tilfreds mand hjem..

Hvordan vil du klare 2 børn, hvor du skal på i 24 timer i 1 år imens du er på barsel med den mindste, hvis du ik kan klare at lave aftensmad og være alene med 1 barn 2 gange om ugen?

Det kan jeg ved ikke at være gravid med mange pluk veer 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Synes i og for sig ikke nogle af jer er urimelige, men i bliver nødt til at gå på kompromis og finde noget der fungere for jer begge. I kunne jo feks nøjes med rugbrød med pålæg de to dage han træner? Så skal du ikke tænke på mad. Og så kunne han jo stå for at hygge med barn Og putte hende og rydde op imens du hviler dig, de dage han har været til træning? 

Problemet er han ikke gider hjælpe mere til efter træning da han jo er træt. 

Vis han bare ville det var det en helt anden sag 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.