utro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2015

lineog4

Først kæmpe stort kram, hold op hvor må det gøre ondt ikke bare det han har været utro men også at fælles venner har vidst det.

Men når det er skrevet så vil jeg sige når man får børn sammen så skriver man under på en usynlig kontrakt om man er forældte sammen resten af livet og dermed også man er voksne og ansvarlige agtige  

faren til dine børn har ikke overholdt at man er ærlige overfor hinanden, men det kan du stadig være. Og du kan fortælle ham, at nej det her kan du ikke tilgive og jeres forhold som kærester er forbi, men jeres forhold som forældre er ikke. Og derfor skal I ikke bare løbe fra hinanden, men for økonomien på fode for børnenes skyld, I skal dele hjemmet på en god måde for børnenes skyld, I skal lave aftaler om samvær for børnenes skyld, I skal forsøge at kunne se hinanden i øjnene, være i samme lokale og kunne samarbejde om børnene for børnenes skyld.

Alt det kan starte nu ved du melder ærligt ud frem for også at leve med på en løgn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2015

modesty

Jeg ved ikk om mine forældre måske kan hjælpe, det er jo mange penge 8000 for barnedåb og de 2000x3 min konto er i underskud plus vi så også skal leve for noget de 3 mdr som også lynhurtigt kommer op i 10000. Men har tænkt tanken, har bare ikke fortalt min familie eller mine venner noget endnu. Og hvis jeg bad ham om at skride nu skal han jo stadig finde noget andet kan jo ikke bare smide ham på gaden når han har en søn. Det er satme svært der flyver så mange ting igennem mit hoved håber det bliver mere klart for mig om nogle dage når chokket har lagt sig lidt.

Hvorfor aflyser I ikke barnedåben? Det virker fuldstændigt absurd at gennemføre, efter min mening.

Det er en lortesituation du står i, men helt ærligt, så spiller du jo bare hans spil ved at lyve overfor ham (og alle andre) de næste 3 måneder.

Anmeld Citér

28. juli 2015

Vivienne

Anonym skriver:

Har lige fundet ud af igår at min mand er mig utro, og har aller mest lyst til at bede ham om at flytte lige nu, men bliver nødt til at vente til 1 okt, der siger jeg til ham at han har 3 uger til at finde noget andet at bo i. Vi har 2 fælles børn og så har han en der også bor hos os. Vi står og skal holde barnedåb om en måned. Så bliver nødt til økonomisk at vente med at smide ham ud til der kommer børnepenge næste gang ellers har jeg ikke råd til at blive, da jeg så vil køre børnepenge ind over budgetten det gør vi ikke nu. Men puha det bliver nogle lange mdr at skulle holde facaden. Konfronterede ham med utroskaben igår og vi blev jo selvfølgelig uvenner, han nægter men jeg har helt klare beviser. Han har sovet ude i campingvognen i nat. I dag har vi begge været hjemme og han må jo tro at jeg har accepteret det siden jeg ikke har smidt ham ud, men fuck det bliver hårdt at lade som om alt er godt. Men bliver nødt til det økonomisk og er bare så ked af at det skal være sådan, men lige nu må jeg bare udnytte ham han har jo gjort noget der er meget værre i mine øjne. Havde lige brug for luft, har ikke fortalt det til nogen.

Jeg kunne aldrig blive boende med en mand som har været mig utro, uanset min økonomiske situation. Han sku bare ud og det kunne ikke gå hurtigt nok. 

Desuden, hvad lærer du dine børn ved at gøre det her? At det er ok at far behandler mor (og os) sådan, så længe han betaler? At mor ingen respekt har for sig selv (og os)?  

Jeg forstår det ikke. 

Men ønsker dig og dine børn det bedste!

Anmeld Citér

29. juli 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Det er mig der står for hus og bil men han betaler jo halvdelen af alle regninger og derfor vil jeg være nødsaget til at sælge hvis jeg smider ham ud lige nu medmindre jeg kan låne 25000 ca et eller andet sted. 

Det gør det noget nemmere for dig, at du er tinglyst ejer af hus og bil, da du jo så selvfølgelig kan beholde begge dele og bede den kommende eksmand flytte ud. 

I forhold til din økonomiske situation har du så råd til at betale manden hans andel af boet, når I skal have foretaget en bodeling? Her går jeg ud fra, at I ikke har særeje og, at I ikke ejer andre store værdier end dit hus og din bil. Har I særeje eller har manden f.eks. en stor opsparing, virksomhed eller lignende, er det en anden situation. Ejer din mand intet af værdi, har han jo krav på halvdelen af dine værdier, når boet skal gøres op efter en skilsmisse. I helt særlige tilfælde kan han også have kompensationskrav, hvis han har været med til at betale dit hus og bil. 

Der er mange ting at få styr på i forbindelse med skilsmisse, men det lyder som om, du er godt på vej med at få et overblik over de praktiske og økonomiske ting efter en skilsmisse.

Anmeld Citér

29. juli 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Vivienne skriver:

Jeg kunne aldrig blive boende med en mand som har været mig utro, uanset min økonomiske situation. Han sku bare ud og det kunne ikke gå hurtigt nok. 

Desuden, hvad lærer du dine børn ved at gøre det her? At det er ok at far behandler mor (og os) sådan, så længe han betaler? At mor ingen respekt har for sig selv (og os)?  

Jeg forstår det ikke. 

Men ønsker dig og dine børn det bedste!

Det er svært at sige, hvad man vil gøre, før man står i situationen, men jeg tror også, at jeg ville sige farvel til manden med det samme. Jeg tænker dog ikke, at TS lærer børnene, at man skal finde sig i sådan en behandling, da jeg går ud fra, at hun og manden ikke har involveret børnene i det her. Det er efter min mening, noget der foregår mellem mand og kone, og børnene kan på et tidspunkt få at vide, at mor og far skal skilles uden at blive involveret i detaljerne. 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Vivienne

Janey skriver:

Det er svært at sige, hvad man vil gøre, før man står i situationen, men jeg tror også, at jeg ville sige farvel til manden med det samme. Jeg tænker dog ikke, at TS lærer børnene, at man skal finde sig i sådan en behandling, da jeg går ud fra, at hun og manden ikke har involveret børnene i det her. Det er efter min mening, noget der foregår mellem mand og kone, og børnene kan på et tidspunkt få at vide, at mor og far skal skilles uden at blive involveret i detaljerne. 

Nej, børnene er ikke involveret nu men det bliver de når de bliver ældre og finder ud af hvad der er foregået

Anmeld Citér

29. juli 2015

mortilnoahogmelina

Vil bare sende dig en krammer ... 

Og fortælle dog at for at få enlig ydelser skal de bære søgt senest den 30 september for at du kan få dem i oktober , der er derudover os behandlingstid på det ca 4 uger ... 

Hans Adr skal være flyttet før su kan søge noget .... 

Sagt i bedste mening for at hjælpe dig 

Anmeld Citér

6. august 2015

gladmortilto

Kære ts

sikke en historie�� Hvordan går det med dig og er du kommet din beslutning nærmere?

håber du er ok (i det omfang det er muligt i sådan en situation)��

knus

Anmeld Citér

23. september 2015

Anonym trådstarter

Hej ville lige give en opdatering. Bad min mand igår om at pakke sine ting og smutte efter et større skænderi hvor han kastede med glas og kaffekanden og råbte og skreg af mig foran ungerne. Og ved at han er på kommunen lige nu. Så han er nok ved at få en akutbolig. Ved mere senere når jeg har snakket med hans bror som er med ham. Håber lidt at han får flyttet sin adresse også så jeg kan begynde at søge tillæg men gør han jo nok ikke før han får en bolig. 

Anmeld Citér

23. september 2015

Vivienne

Anonym skriver:

Hej ville lige give en opdatering. Bad min mand igår om at pakke sine ting og smutte efter et større skænderi hvor han kastede med glas og kaffekanden og råbte og skreg af mig foran ungerne. Og ved at han er på kommunen lige nu. Så han er nok ved at få en akutbolig. Ved mere senere når jeg har snakket med hans bror som er med ham. Håber lidt at han får flyttet sin adresse også så jeg kan begynde at søge tillæg men gør han jo nok ikke før han får en bolig. 

Endeligt!

Sender dig en masse kræfter til at komme igennem den kommende periode. Den bliver hård, men det bliver bedre med tiden. Dine børn har ikke behov for at opleve episoder, som den du beskriver, og du har ikke brug for en mand, som behandler dig sådan.

Du fortjener bedre

Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.