utro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Der er vist sagt rigeligt om din mands opførsel, så det vil jeg ikke gentage, men forstår godt at du ikke længere vil være sammen med ham, og de mange der skriver at han skal smides ud. Nu er det heldigvis ikke mig, der står i situationen, så jeg tænker også lidt praktisk og så kommer juristen op i mig, når jeg læser beretninger som din. 

Du skriver om hus, bil og mand, og så er det ikke altid bare så let at smide manden ud og "ribbe ham", som en skriver. Skilsmissen er jo nem nok på papiret, da det kan klares med nem ID, hvis man er enige, men der er også lige en bodeling (og en samværsordning når der er børn), man skal være enige om, og står manden registreret som ejer/medejer af bil og bolig kan han ikke bare smides ud og bilen tages fra ham. Uanset hvor stort et svin en person har været, så ændrer det ikke noget på personens juridiske rettigheder. Moralsk jo men ikke juridisk. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2015

Sprit25

SandraXOXO skriver:

forstår jeg godt. Hvor ville jeg føle mig krænket! Ens børn er hellige! Hvad er det også for en klam sæk der er sammen med en hun ved er optaget?  Håber karma får fat i både hende og din ja, eks er han vel! Føj nogle lave eksistenser de er. 

Hov hov! Elskerinden har INTET ansvar i det her. Det er 100% eksens ansvar. Så kan vi stille os udenforstående og undrende men det er eksen der er en nar

Anmeld Citér

28. juli 2015

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Der er vist sagt rigeligt om din mands opførsel, så det vil jeg ikke gentage, men forstår godt at du ikke længere vil være sammen med ham, og de mange der skriver at han skal smides ud. Nu er det heldigvis ikke mig, der står i situationen, så jeg tænker også lidt praktisk og så kommer juristen op i mig, når jeg læser beretninger som din. 

Du skriver om hus, bil og mand, og så er det ikke altid bare så let at smide manden ud og "ribbe ham", som en skriver. Skilsmissen er jo nem nok på papiret, da det kan klares med nem ID, hvis man er enige, men der er også lige en bodeling (og en samværsordning når der er børn), man skal være enige om, og står manden registreret som ejer/medejer af bil og bolig kan han ikke bare smides ud og bilen tages fra ham. Uanset hvor stort et svin en person har været, så ændrer det ikke noget på personens juridiske rettigheder. Moralsk jo men ikke juridisk. 

Det er mig der står for hus og bil men han betaler jo halvdelen af alle regninger og derfor vil jeg være nødsaget til at sælge hvis jeg smider ham ud lige nu medmindre jeg kan låne 25000 ca et eller andet sted. 

Anmeld Citér

28. juli 2015

Benjamins'mor

Kan du ikke spare på dåben? 

Fx tage i kirken men så kun invitere på kage og kaffe bagefter? Det er der jo mange mennesker der gør.

Tænker lidt at når du allerede ved nu at han skal flytte, så er det dumt at bruge så mange penge på en barnedåb. Du skal jo også tænke på at din mand jo også skal skaffe penge til et nyt sted at bo, og selvom du er sur på ham, må det da være i din interesse at han får et sted hvor han kan have børnene. Du siger jo selv i har hans barn boende, og han skal jo flytte med sin far. 

Anmeld Citér

28. juli 2015

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Som det 1. Er det jo sindsygt at ville fyre 8000kr af på en dåb der ene pg alene er for din skyld,når du står og mangler så mange penge.

Drop dåben bettefisen er lige glad.

Der ud over skal hans adresse være flyttet inden d.1/10 for at du får de ekstra tilskud d.20/10 lige som at han skal have godkendt at du får bopælspligt over børnene,og er du sikker på han bare gør det?

Anmeld Citér

28. juli 2015

mortilsilke

Sprit25 skriver:

Hov hov! Elskerinden har INTET ansvar i det her. Det er 100% eksens ansvar. Så kan vi stille os udenforstående og undrende men det er eksen der er en nar

Hvorfor synes du ikk at hun har det? Han har en baby med, som hun har stået for at skifte og pusle. Så hun ved udemærket at han næsten lige er blevet far igen, og er sammen med en anden! Det er sku ret forkert, at hun så ikke kan tænke lidt, og sætte sig i trådstarters situation, og finde en anden mand! 

Jeg synes sku det er helt normalt at man har respekt for andre kvinders mænd. 

Anmeld Citér

28. juli 2015

SandraXOXO

Sprit25 skriver:

Jeg forventer en vis moral fra mine medmennesker, at du ikke gør, ændre ikke min mening. Måske lige bortset fra min mening om dig - hvilket menneske er man mon, hvis man mener at vi ikke alle har et vist ansvar overfor hinanden??? stopper du heller ikke og hjælper ved trafikuheld? Du er jo ikke skyld i dem så hvorfor skulle du? Stopper du ikke børn i at mobbe hinanden på legepladsen? Det går jo ikke udover dig så hvorfor skulle du? Stopper du ikke op og siger nej tak hvis manden er gift? Næ nej du kan jo være ligeglad med andre mennesker. Den der Enhver er sig selv nærmest, og må gerne træde på andre for at opnå egen lykke, mentalitet der er i verden finder jeg meget ucharmerende. Ts mand er et dumt svin. Og det er kvinden der knepper med en mand hun ved er optaget - også. Vi har alle et ansvar overfor hinanden. 

Anmeld Citér

28. juli 2015

Anonym trådstarter

Mor_til_3_unger skriver:

Som det 1. Er det jo sindsygt at ville fyre 8000kr af på en dåb der ene pg alene er for din skyld,når du står og mangler så mange penge.

Drop dåben bettefisen er lige glad.

Der ud over skal hans adresse være flyttet inden d.1/10 for at du får de ekstra tilskud d.20/10 lige som at han skal have godkendt at du får bopælspligt over børnene,og er du sikker på han bare gør det?

Ja ved at han ikke tager børnene med, det kan han slet ikke magte han kan dårligt magte sin egen søn det er mig der sørger for alt med ham også. Så det er jeg slet ikke nervøs for. 

Anmeld Citér

28. juli 2015

Sprit25

SandraXOXO skriver:

Jeg forventer en vis moral fra mine medmennesker, at du ikke gør, ændre ikke min mening. Måske lige bortset fra min mening om dig - hvilket menneske er man mon, hvis man mener at vi ikke alle har et vist ansvar overfor hinanden??? stopper du heller ikke og hjælper ved trafikuheld? Du er jo ikke skyld i dem så hvorfor skulle du? Stopper du ikke børn i at mobbe hinanden på legepladsen? Det går jo ikke udover dig så hvorfor skulle du? Stopper du ikke op og siger nej tak hvis manden er gift? Næ nej du kan jo være ligeglad med andre mennesker. Den der Enhver er sig selv nærmest, og må gerne træde på andre for at opnå egen lykke, mentalitet der er i verden finder jeg meget ucharmerende. Ts mand er et dumt svin. Og det er kvinden der knepper med en mand hun ved er optaget - også. Vi har alle et ansvar overfor hinanden. 

Jo jeg stopper op. Men det ændre ikke at den her kvinde har en anden moral. Jeg er bare af den holdning det altid er manden ansvar. Altid

Anmeld Citér

28. juli 2015

TNBC

mortilsilke skriver:

Hvorfor synes du ikk at hun har det? Han har en baby med, som hun har stået for at skifte og pusle. Så hun ved udemærket at han næsten lige er blevet far igen, og er sammen med en anden! Det er sku ret forkert, at hun så ikke kan tænke lidt, og sætte sig i trådstarters situation, og finde en anden mand! 

Jeg synes sku det er helt normalt at man har respekt for andre kvinders mænd. 

Ikke fordi jeg forsvarer men baby er ikke ensbetydende  med at man har en kæreste eller kone.

Men hvis hun ved det, fy for satan.. at lege familie med en andens barn sammen med en gift mænd..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.