Jeg forstår udemærket godt, hvorfor du sætter spørgsmålstegn ved omverdens reaktioner. Jeg har det på helt samme måde.
Min kæreste og jeg, prøver også at få et barn. Jeg er snart 20, og han er 25. Økonomien er stabil, og der er generelt styr på det hele, og det bliver skabt indenfor trygge ruammer. Jeg synes der er en super smart idé, at man har fået sine børn, inden man skal ud på arbejdsmarkedet som kvinde. Og ja- unge par går ofte fra hinanden når babyen er født- men ældre par går også ofte fra hinanden.
Da vi begyndte at overveje børn, var dette med i mine overvejelser:
1. Økonomi
-fastansat kæreste med god løn, jeg har en væsentlig lavere én som studerende, men jeg er økonomisk ansvarlig, og har styr på hvad, jeg laver.
2. Hvad hvis vi går fra hinanden, og jeg skal stå alene?
-så har barnet en overordentlig god og velfungerende far, som er et godt og stabilt menneske, som jeg trygt stoler på.
3. Uddannelse
- det er hårdt, men det er blevet gjort før, og der er mange der sagtens kan. Så kan jeg også. Det er jeg slet ikke i tvivl om.
Jeg tror den store tvivl skyldes samtlige realityserier etc., hvor unge mennesker bliver udstillet som om vi er inhabile idioter. Og sådan fungerer det jo ikke helt i praksis. ;-)
Anmeld
Citér