Jeres ærlig mening.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2015

mortilsilke

Altså, jeg ved ikke om jeg er ung i dine øjne. Jeg fyldte 23 år 5 dage før jeg fødte min datter, og skal jeg være HELT ærlig, og sige - at hvis jeg var sikret den helt samme datter og mand som jeg har nu, så havde jeg ventet 5 år mere. Selvom jeg har udlevet mit vilde liv, så ville jeg stadig have ventet. Det ligger sig muligvis i at min datter blev født før tid, og har været indlagt ret meget, har været meget syg, og jeg ligger ikke låg på at det har været rigtig hårdt! Jeg troede alt skulle gå helt fint, og havde slet ikke overvejet alle de ting som kan ske ud over den "normale graviditet", som gjorde at jeg måske skulle have været lidt ældre, og måske havde jeg været lidt bedre til at håndtere de situationer vi kom igennem. 

Men jeg havde fået afvide af en læge at jeg aldrig kunne blive mor, så da hun pludselig var i maven, var jeg aldrig i tvivl - og jeg elsker hende, mere end noget andet, jeg er MEGET stolt over en så dejlig lille fighter jeg har fået, den smukkeste lille pige, som nu (næsten 1 år gammel) nærmest er helt rask, og afsluttede sit forløb med sundhedsplejersken med ren ros (også os forældre, vi var virkelig gode "unge forældre" synes hun

Men hun måtte godt ha' kommet som 28-årig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2015

Lykkelig-95

Jeg forstår udemærket godt, hvorfor du sætter spørgsmålstegn ved omverdens reaktioner. Jeg har det på helt samme måde. 

Min kæreste og jeg, prøver også at få et barn. Jeg er snart 20, og han er 25. Økonomien er stabil, og der er generelt styr på det hele, og det bliver skabt indenfor trygge ruammer. Jeg synes der er en super smart idé, at man har fået sine børn, inden man skal ud på arbejdsmarkedet som kvinde. Og ja- unge par går ofte fra hinanden når babyen er født- men ældre par går også ofte fra hinanden. 

Da vi begyndte at overveje børn, var dette med i mine overvejelser:

1. Økonomi 

-fastansat kæreste med god løn, jeg har en væsentlig lavere én som studerende, men jeg er økonomisk ansvarlig, og har styr på hvad,  jeg laver. 

2. Hvad hvis vi går fra hinanden, og jeg skal stå alene? 

-så har barnet en overordentlig god og velfungerende far, som er et godt og stabilt menneske, som jeg trygt stoler på.

3. Uddannelse

- det er hårdt, men det er blevet gjort før, og der er mange der sagtens kan. Så kan jeg også. Det er jeg slet ikke i tvivl om. 

Jeg tror den store tvivl skyldes samtlige realityserier etc., hvor unge mennesker bliver udstillet som om vi er inhabile idioter. Og sådan fungerer det jo ikke helt i praksis. ;-) 

Anmeld Citér

27. juli 2015

modesty

Sandratoft skriver:

Jeg tror, at der det går galt for mange, er at de begynder at tænke tilbage på hvordan de selv var i den alder, og det er ikke alle der var lige fornuftige og ansvarlige dengang, mig selv inklusiv  

Men med det du beskriver, så ser jeg ingen grund til at i ikke skulle få et barn, synets nærmest det er ærgerligt at du føler grund til at skulle forsvare sig. Tror det er noget du må forberede dig på, da du unægteligt vil møde mere eller mindre modstand, men så sørg for at have jeres på det rene  

Held og lykke med det hele  

Det er i hvert fald ikke dér det går galt for mig. Jeg var super moden som 20-årig, i fast, godt job, med egen ejerlejlighed. Det er nogle helt andre ting det handler om imo.

Anmeld Citér

27. juli 2015

SofiaMik

Er jeg den eneste, der synes, det er underligt, at folk farer i flint og beskylder diverse debattører for fordomme, når trådstarter rent faktisk bedre om vores ærlige mening?? 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Sandratoft

modesty skriver:

Det er i hvert fald ikke dér det går galt for mig. Jeg var super moden som 20-årig, i fast, godt job, med egen ejerlejlighed. Det er nogle helt andre ting det handler om imo.

Jeg skrev heller ikke alle, men mange  

Anmeld Citér

27. juli 2015

Anonym

Sandratoft skriver:

https://www.baby.dk/debat/266839pi11/ordet-er-frit/jeg-skal-vaere-storesoester.aspx 

Den her er nu også tankevækkende: https://www.baby.dk/debat/234721pi1/ordet-er-frit/hvorfor-saa-mange-anonyme.aspx

Anmeld Citér

27. juli 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Den her er nu også tankevækkende: https://www.baby.dk/debat/234721pi1/ordet-er-frit/hvorfor-saa-mange-anonyme.aspx

Jeg undrer mig over at folk opretter anonyme oplæg som i mine øjne er ret ligegyldige og ikke specielt "følsomme", jeg siger ikke at dem der svarer anonymt , i oplæg der meget handler om følelser og meninger er mindre værd end dem der svarer med deres profil (som i mange tilfælde også er anonym) 

det var udelukkende en undren, da jeg havde læst at anonymiteten ikke skulle bruges til at spørge om kogetiden på et æg (skrevet af baby.dk selv) 

Anmeld Citér

27. juli 2015

TNBC

Sandratoft skriver:

https://www.baby.dk/debat/266839pi11/ordet-er-frit/jeg-skal-vaere-storesoester.aspx 

så to gange har jeg skrevet det. i den her nævnte jeg det bare. Slap dog af.. Og så vælger du at tilsvine mig. Gør det dig bedre?

I den anden, var jeg gal, fordi at forældre over 40 blev kaldt navne.. Og at dem der kommer med nogen af de værste gemte sig bag ano. og man kan ikke melde en ano, hvis man føler sig trådt på eller der bliver sagt noget rigtigt grimt til en. Så ja jeg nævnte at jeg i det mindste turde sige min mening, og så måtte folk blive sure på mig.. Og svare mig.

Det er ikke for at sætte mig selv højere end andre, men synes  det er synd at folk ikke står ved deres meninger(Ja, jeg ved godt at ens mening ikke er anderledes om man skriver ano eller ej..) men stadigvæk synes jeg at den bliver brugt så meget, og hvorfor? (ved godt man ikke må spørge) men hvorfor bruge den så meget? om ganske almindelige spørgsmål.

Men hvis du synes det gør at jeg sætter mig højere, så må du synes det. Jeg synes bare det er synd at omkring halvdelen af indlæg i hver debat er ano.

Anmeld Citér

27. juli 2015

TNBC

Sandratoft skriver:

Så du undre mig, ligesom jeg gør. Men jeg påpeger og jeg er galt på den(ja, jeg tog den måske lidt langt, men hun irriterende og jeg havde nok en dårlig dag) Jeg skrev det bare anderledes, at folk ikke står ved deres mening, men gemmer sig bag ano, omkring ting som ikke burde gøre at man har brug for at være ano.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.