Organdonation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2015

dorthemus

Diosa85 skriver:

Det er noget nyt så. Da min stedfar døde pludseligt for snart 10 år siden. Der skulle hans søster tage stilling til om de måtte bruge hans organer til donation. Det samme skulle min farmor da min farfar døde for 4 år siden. 

Der var flere svarmuligheder. Jeg valgte dét jeg mener er det bedste, så fritager det min familie for det valg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg er donor, fuldt ud, og der skal ikke bruges accept fra min familie.

Men jeg er også af den holdning, at man skal være villig til at give for at kunne modtage.

Anmeld Citér

25. juni 2015

Diosa85

dorthemus skriver:

Der var flere svarmuligheder. Jeg valgte dét jeg mener er det bedste, så fritager det min familie for det valg.

Ja det gjorde jeg også. Men det jeg mente med at jeg valgte donation for at min familie ikke skal tage stilling til det er at hvis jeg nu ikke valgte donation på nogen måde. Som min stedfar og farfar ikke havde gjort. Så er det familiens beslutning. 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Troldemommi

De må tage det hele, hvis jeg er død skal jeg ikke bruge det, og så håber jeg at mine organer kan hjælpe et andet menneske, jeg er også bloddonor, jeg modtog selv blod under min sidste fødsel, og jeg er så glad for at have fået det, så kunne jeg hurtigt blive frisk igen og  være den mor jeg gerne vil være

Anmeld Citér

25. juni 2015

2721

Jeg tog valget da jeg var 18 år og er organdonor.

jeg har selv haft behovet for organdonation tæt inde på livet og har altid vidst at det var noget jeg ønskede.

Anmeld Citér

25. juni 2015

MorDk

Jeg har taget stilling og JA jeg er organdonor

Anmeld Citér

25. juni 2015

MorDk

Jeg har den holdning at det burde være obligatorisk. Fra den dag du bliver født er du organdonor. Og ønsker man det ikke kan man vælge det fra. der findes rigtig mange som ikke er organdonorere. Ikke fordi De ikke vil, men fordi De ikke har taget stilling. Hvis det var obligatorisk så var man jo TVUNGET til at tage stilling (på en anden måde) 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Jeg har sagt delvist ja. Har undladt hud og hornhinder, svært at forklare men det er for tæt på de efterladte, noget der er næsten synligt! Ej svært at forklare..håber i forstår. Men som andre siger så mener jeg osgå at vil have - må man give hvis man kan. Har endnu ikke tilmeldt mig som bloddoner - men har tænkte det i mange år...har det bare svært med nåle!!!

Anmeld Citér

25. juni 2015

modesty

Blop2 skriver:

Har set, at der bliver snakket en del om organdonation i fjernsynet i denne uge.

Jeg har aldrig selv sådan tænkt over dette emne før, og har derfor heller ikke taget stilling til det endnu.

Men blev nysgerrige på hvad andre har valgt og hvorfor, hvis der er nogen der vil dele det?

Nogen som vil dele deres valg og tanker omkring dette emne?

Jeg har sagt ja for omtrent 15 år siden. De må tage det hele. 

Hvorfor? Hmm, hvorfor ikke? 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Lisbeth1985

Hvis man vil modtage,så må man også give!! Jeg har sagt JA!! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.