Organdonation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2015

Annemette07

Blop2 skriver:

Har set, at der bliver snakket en del om organdonation i fjernsynet i denne uge.

Jeg har aldrig selv sådan tænkt over dette emne før, og har derfor heller ikke taget stilling til det endnu.

Men blev nysgerrige på hvad andre har valgt og hvorfor, hvis der er nogen der vil dele det?

Nogen som vil dele deres valg og tanker omkring dette emne?

Jeg ville gerne, men da jeg har en kronisk sygdom må jeg ikke :-(

jeg ville gøre det, for kunne ikke forstille mig den frygt man render med hvis det var ens egne kære der stod i den situation at mangle noget. Jeg ville dog ikke donere min ydre legemsdele mm. Men de indre man ikke kan se ville jeg gerne :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2015

MorTil3+

Sprit25 skriver:

Nej. Det sker kun hvis der er som matcher mig. Det er ikke som bloddonation. Men det skulle ikke være værre end et slag mod hoften

Et slag mod hoften?? Puha det er et hårdt slag så. Har fået taget en rygmarvsprøve engang, dog ikk til donation. Men for satan et smertehelvede, og efterfølgende da jeg kom hjem blev jeg hentet af ambulance få timer efter pga væskemangel i hjernen og var indlagt i en uge hvor jeg kastede op hele tiden. Selvom det er 15 år siden kan jeg stadig mærke smerten når jeg tænker på det. For at svare på tråden så har jeg ikke taget stilling til det endnu men burde nok snart gøre det. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Sprit25

MorTil3+ skriver:

Et slag mod hoften?? Puha det er et hårdt slag så. Har fået taget en rygmarvsprøve engang, dog ikk til donation. Men for satan et smertehelvede, og efterfølgende da jeg kom hjem blev jeg hentet af ambulance få timer efter pga væskemangel i hjernen og var indlagt i en uge hvor jeg kastede op hele tiden. Selvom det er 15 år siden kan jeg stadig mærke smerten når jeg tænker på det. For at svare på tråden så har jeg ikke taget stilling til det endnu men burde nok snart gøre det. 

Det var hvad hun sagde det bliver også taget fra hoften og ikke direkte ryggen i donor tilfælde

Anmeld Citér

29. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anpau skriver:

Må jeg være fræk at spørge, hvilke ting du ikke vil have de tager? Du behøver selvfølgelig ikke svare, er bare nysgerrig

Har hørt om mange der ikke vil have taget hornhindene, for hvis der nu skulle være noget på den anden side, så ville de gerne kunne se det Det synes jeg egentlig er en meget sød tanke, selvom jeg ikke er specielt troende.

Det må du da. Det er min hud (som alligevel er fuld af psoriasis og ikke rigtig tåler sol ) og så mine hornhinder. Netop for at bevare synet i efterlivet. 

Anmeld Citér

29. juni 2015

Anpau

MummiT skriver:

Det må du da. Det er min hud (som alligevel er fuld af psoriasis og ikke rigtig tåler sol ) og så mine hornhinder. Netop for at bevare synet i efterlivet. 

Mange tak for svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.