Organdonation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2015

Hck

Profilbillede for Hck

I princippet kommer det ikke så meget mig ved om folk har sagt ja eller nej, alle har forskellige holdninger til det, men jeg aynes at det er enormt vigtigt at folk har taget et valg

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2015

Sprit25

Anpau skriver:

Har du prøvet at donere rygmarv endnu? Jeg blev også spurgt da jeg tilmeldte mig som organdonor, om jeg ville donere noget rygmarv. Men jeg må ærligt indrømme, at jeg sagde nej, da tanken om smerten skræmte mig

Bloddoner har jeg været, men så kom jeg på adhdmedicin, og så må man ikke donere blod, desværre

Nej. Det sker kun hvis der er som matcher mig. Det er ikke som bloddonation. Men det skulle ikke være værre end et slag mod hoften

Anmeld Citér

25. juni 2015

Diosa85

Anpau skriver:

Så misforstod jeg dig

Uanset had, synes jeg bare det er vigtigt man tager stilling. Så ens pårørende ikke står med det svære valg 

Sådan kan det gå. 

Men er helt enig. Og med samme holdning som dig. Hvis man ikke vil af med dem. Så kan skal man heller ikke have dem 

Anmeld Citér

25. juni 2015

SandraXOXO

De må ta det hele. Jeg går pt og prøver at få min mand til at ta stilling. Det tar to sek på sundhed.dk men han nægter. Nogle har svært ved at tænke på det. 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har sagt JA - de må tage det der kan bruges...

Det var det første, jeg gjorde, da jeg fyldte 18...

Jeg synes, det er så sindssygt vigtigt at tage stilling til....

Anmeld Citér

25. juni 2015

esioul

Blop2 skriver:

Har set, at der bliver snakket en del om organdonation i fjernsynet i denne uge.

Jeg har aldrig selv sådan tænkt over dette emne før, og har derfor heller ikke taget stilling til det endnu.

Men blev nysgerrige på hvad andre har valgt og hvorfor, hvis der er nogen der vil dele det?

Nogen som vil dele deres valg og tanker omkring dette emne?

Min bedstemor er her kun idag, fordi der var en fantastisk person der havde sagt ja til at donere. 

Derfor er jeg også donor 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Rockertand

Blop2 skriver:

Har set, at der bliver snakket en del om organdonation i fjernsynet i denne uge.

Jeg har aldrig selv sådan tænkt over dette emne før, og har derfor heller ikke taget stilling til det endnu.

Men blev nysgerrige på hvad andre har valgt og hvorfor, hvis der er nogen der vil dele det?

Nogen som vil dele deres valg og tanker omkring dette emne?

Har taget stilling og er tilmeldt for nok 12 år siden.

Jeg er af den holdning, at man skal tvinges til at tage stilling som 18- årig, man kan simpelthen ikke blive myndig, før man har krydset af det ene eller det andet sted.

Anmeld Citér

25. juni 2015

Dinna88

Herhjemme har vi altid donorkort på os, og de må tage absolut alt

Anmeld Citér

25. juni 2015

Frk.Jakobsen

Jeg har sagt ja til organdonation og at de må bruge alt, for hvad skal jeg med det når jeg ligger i jorden når jeg kan redde andre menneskers liv? 

Jeg synes det er utrolig egoistisk at sige nej til organdonation. Især fordi man jo selv gerne vil modtage noget hvis man stod i en sådan situation.

Anmeld Citér

25. juni 2015

loop

Jeg har sagt nej.

Jeg ønsker på nuværende tidspunkt heller ikke at modtage.

Men hvis man har sagt nej, og gerne vil modtage, ser jeg ikke noget problem i det. Jeg går ikke ind for noget-for-noget princippet. Dem der siger ja, regner jeg med gør det af en grund, og grunden bør for mig ikke være, at andre gør tilsvarende til gengæld.

Jeg mener heller ikke man skal tvinges til at tage stilling. Ens egen krop, den må man da stadig beholde for sig selv, både som levende og død. Der er rigeligt med regler i samfundet i forvejen. Lad dem der vil donere gøre det, og lad resten være i fred.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.