Mor1986 skriver:
Jeg er ikke i tvivl. Men jeg er også klart venstre mand. De har flere mærkesager der er gode. Men den der afgjorde det var at folk med kræft skulle hurtigere behandles og det skulle ikke være postnummer der afgjorde det.
Vi mistede en onkel sidste år tiæ kræft og det har taget rigtig hårdt på os.
Er ked af at høre om dit tab af din onkel
Men er lige nødt til at kommentere det med hurtigt behandling af kræft.. Nu arbejder jeg selv inden for området og har familie og venner der er/har været ramt af kræft..
Der er selvfølgelig undtagelse af reglerne, men hvor meget hurtigere skal det gå? Vi har kræftpakkerne nu, hvilket betyder at fra du bliver henvist til udredning af kræft må der gå maks 2-6 dage fra henvisningen er sendt til du står med en diagnose.. Maksen på de 2 dage er for de helt alvorlige tilfælde hvor manden på 6 dage er for de ikken så akutte tilfælde.. Og det fungere alt.
Min mor fik fx konstateres lungekræft midten af december 2013 og 24. jan 2014 var hun erklæret rask igen efter operation..
Min venindes mor gik til lægen i mellem jul og nytår med mistanke om lungecancer og hun blev erklæret rask her i maj.
Det er gode historier og de er begge heldige og har heldigvis flere gode historier..
Min pointe er bare at jeg tror altså ikke udredningen kan gå hurtigere me d mindre der kommer MANGE flere hænder på sygehusene.. De er allerede nu presset på de eksisterende kræftpakker med tiden.. Men der kæmpes konstant for at fristen overholdes.. Ellers er der konsekvenser..
Anmeld
Citér