Jeg har ikke lyst til at stemme imorgen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.174 visninger
60 svar
65 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juni 2015

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften siger, så har jeg ikke lyst til det. 

Ville have stemt på nogen, som har tænkt sig at gøre noget ift. De minimumsnormeringer, men kan se at kun 3 af partierne ønsker at indføre dem. Kristendemokraterne, SF og Enhedslisten. 

Disse 3 partier har også deres andre mærkesager, som jeg ikke er enig i, hvilket gør det svært for mig at stemme. På den anden side føler jeg at min stemme går til spilde ift. minimumsnormeringerne, hvis jeg ikke stemmer.

Er der andre med samme dilemma? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2015

SandraXOXO

Kæmpe stemme dilemma her også. Føler jeg skal vælge mellem pest og kolera. :/ 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Anpau

Anonym skriver:

Ville have stemt på nogen, som har tænkt sig at gøre noget ift. De minimumsnormeringer, men kan se at kun 3 af partierne ønsker at indføre dem. Kristendemokraterne, SF og Enhedslisten. 

Disse 3 partier har også deres andre mærkesager, som jeg ikke er enig i, hvilket gør det svært for mig at stemme. På den anden side føler jeg at min stemme går til spilde ift. minimumsnormeringerne, hvis jeg ikke stemmer.

Jeg står ikke i samme dilemma, dog mener jeg, at det er vores pligt at stemme. Vi er så heldige at leve i et demokratisk land, hvor vores stemme altså betyder noget. Om man så stemmer blankt, det er en hel anden sag. Det viser jo bare, at man ikke synes nogen er værdige til ens stemme. Så jeg synes da helt klat du skal stemme, og så bare stemme blankt. 

Derudover, så vil jeg anbefale dig at tage denne test (eller en af de mange andre der findes på nettet):  http://politik.tv2.dk/valg2015/kandidattest

så kan man se, hvem man er mest enig med. Og ellers så er det jo bare at stemme blankt 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Anonym trådstarter

Anpau skriver:

Jeg står ikke i samme dilemma, dog mener jeg, at det er vores pligt at stemme. Vi er så heldige at leve i et demokratisk land, hvor vores stemme altså betyder noget. Om man så stemmer blankt, det er en hel anden sag. Det viser jo bare, at man ikke synes nogen er værdige til ens stemme. Så jeg synes da helt klat du skal stemme, og så bare stemme blankt. 

Derudover, så vil jeg anbefale dig at tage denne test (eller en af de mange andre der findes på nettet):  http://politik.tv2.dk/valg2015/kandidattest

så kan man se, hvem man er mest enig med. Og ellers så er det jo bare at stemme blankt 

Jeg har taget flere tests og de siger mig ikke så meget, desværre. der er masser af spørgsmål som ikke er relevante for mig, hvorfor jeg ikke kan se at resultatet kan bruges til noget. 

Muligvis ender det med at jeg stemmer blankt 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Anpau

Anonym skriver:

Jeg har taget flere tests og de siger mig ikke så meget, desværre. der er masser af spørgsmål som ikke er relevante for mig, hvorfor jeg ikke kan se at resultatet kan bruges til noget. 

Hvad mener du med, at de ikke er relevante for dig? De fleste omhandler jo rimelig generelle ting som skole, sundhed, ældre, indvandre, arbejde, dagpenge, miljø mv. 

Jeg tænker bare, at man må da vide om man er rød eller blå, og så vælge det parti der minder mest om ens egne holdninger og værdier. 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Alt er da relevant.

minimumsnormering skal finansieres på en eller anden måde. Derfor er da relevant hvad deres holdning er til andre ting 

men så må du ned og stemme blankt. Mennesker dør hver dag for at få et demokrati og når vi har et jamen så skal vi bruge det! 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Radikale vil også gerne minimumsnormering og

øremærket barsel, og skattelettelser i bund og top, og bekæmpelse af fremmedhad! 

Anmeld Citér

18. juni 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Radikale vil også gerne minimumsnormering og

øremærket barsel, og skattelettelser i bund og top, og bekæmpelse af fremmedhad! 

Nej de vil ikke minimumsnormeringer, de vil tilføre penge, men de vil ikke sætte på for det skal være op til kommunerne og fx en differentiering blandt institutioner. 

Deres mærkesag omkring institutioner handler om de børn der har udfordringer - kan lide ideen en del af vejen, men synes bare det lugter så meget afobligatorisk børnehave og mere læring, dokumentation, test osv i børnehaven.

det er kun Enhedslisten og SF der i går i partilederrunden ville have minimumsnormering, alle de andre ville bedre daginstitutioner, men ikke sætte tal eller lægge sig fast på normeringer.

ikke at jeg synes normeringer skal være alt afgørende....

Anmeld Citér

18. juni 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Jeg er ikke i tvivl. Men jeg er også klart venstre mand. De har flere mærkesager der er gode. Men den der afgjorde det var at folk med kræft skulle hurtigere behandles og det skulle ikke være postnummer der afgjorde det. 

Vi mistede en onkel sidste år tiæ kræft og det har taget rigtig hårdt på os. 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Carina:-)

Nu er det jo enormt nemt at sige at man går ind for nomenering .Og andre goder der skulle gavne f.ske vores børn. Papiret er taknemmligt især her op til et valg. 

Måske man skulle kigge på hvad de enkelte partier har været med til at indføre før man tror blankt på hvad de påstår de vil gøre. 

F.eks så har SF stemt for ,for både skolereformen og forringelse af dagpengene - Så runger det lidt hult at de har så travlt med at pege fingre af andre partier og skråler op om at vi må gøre noget NU 

Og LA var en af de eneste partier der protesterede imod reformen - det glemmer " de røde " her i kampens hede ;) 

Så hvis man er i tvivl tænker jeg en gang revurdereing fra sidste vlag til nu er en bedre ide end forskellige test. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.