Jeg har ikke lyst til at stemme imorgen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2015

Lunae

Sandratoft skriver:

Ville du så mere kunne acceptere at man stemte på socialdemokratiet?

Jeg forstår ik helt spørgsmålet

Jeg er klar over, at der selvfølgelig kan være en masse grunde til at stemme DF, men jeg må sige at nogle af deres udtalelser gør mig flov over at være dansker. - Når jeg diskutere med nogle af de mennesker, som jeg kender, der stemmer DF, så er vores menneskesyn forskelligt. Det kan jeg have svært ved at forstå, men jeg må respektere det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2015

Sandratoft

Lunae skriver:

Jeg forstår ik helt spørgsmålet

Jeg er klar over, at der selvfølgelig kan være en masse grunde til at stemme DF, men jeg må sige at nogle af deres udtalelser gør mig flov over at være dansker. - Når jeg diskutere med nogle af de mennesker, som jeg kender, der stemmer DF, så er vores menneskesyn forskelligt. Det kan jeg have svært ved at forstå, men jeg må respektere det.

Men hvad er det ved DF's politik du ikke kan lide?

Anmeld Citér

21. juni 2015

Lunae

Sandratoft skriver:

Men hvad er det ved DF's politik du ikke kan lide?

Det er deres syn på mennesker af anden etnisk baggrund end dansk. De taler meget generaliserende og viser tydeligt, at velfærd og sociale ydelser kun burde være for nogen - det bryder jeg mig ikke om.

Jeg synes også at socialdemokratiets retorik i forhold til flygtninge og indvandrerpolitikken ved dette valg, har været skæv og at det nærmest har været en konkurrence om, hvem der kunne give flygtningene den sværeste start osv. Det har jeg heller ikke brudt mig om.

Anmeld Citér

21. juni 2015

alenemor42

Jeg har for første gang stemt blåt.... og ærligt det har været ret angst provokerende efter mange år i den røde ende.

Jeg tror aldrig man finder et parti man er 100% enig med, man må tage det der ligger tætteste på ens værdier og holdninger.

Jeg har arbejdet med mennesker i en menneskealder og det er minoritets grupper jeg har arbejdet med... jeg syntes helt ind i knoglerne at vi skal tage os af og hjælpe dem der ikke kan selv.

Men... jeg er også blevet lidt voksen (tror jeg) hvis vi på nogen måde skal bevare vores velfærdssamfund  (og helst effektivisere det) så har vi brug for vækst, private arbejdspladser og investorer i Danmark der kan skabe dem. 

Men hold da op ... det var lange mange overvejelser om min stemme denne gang. Og især fordi en blå regering hvor Lars Lykke er statsminister bestemt ikke passer mig. Den mand mener jeg bare burde trække sig Især efter hans valg nederlag.

Anmeld Citér

21. juni 2015

Mor1986

FamilenStorm skriver:

Er ked af at høre om dit tab af din onkel

Men er lige nødt til at kommentere det med hurtigt behandling af kræft.. Nu arbejder jeg selv inden for området og har familie og venner der er/har været ramt af kræft.. 

Der er selvfølgelig undtagelse af reglerne, men hvor meget hurtigere skal det gå? Vi har kræftpakkerne nu, hvilket betyder  at fra du bliver henvist til udredning af kræft må der gå maks 2-6 dage fra henvisningen er sendt til du står med en diagnose.. Maksen på de 2 dage er for de helt alvorlige tilfælde hvor manden på 6 dage er for de ikken så akutte tilfælde.. Og det fungere alt. 

Min mor fik fx konstateres lungekræft midten af december 2013 og 24. jan 2014 var hun erklæret rask igen efter operation.. 

Min venindes mor gik til lægen i mellem jul og nytår med mistanke om lungecancer og hun blev erklæret rask her i maj.

Det er gode historier og de er begge heldige og har heldigvis flere gode historier.. 

Min pointe er bare at jeg tror altså ikke udredningen kan gå hurtigere me d mindre der kommer MANGE flere hænder på sygehusene.. De er allerede nu presset på de eksisterende kræftpakker med tiden.. Men der kæmpes konstant for at fristen overholdes.. Ellers er der konsekvenser.. 

Er helt enig med dig i at det går stærkt, men jeg har også hørt nogle hvor det ikke gør. Ved ikke om man kan sige de bor forkert, da det jo er lægen der skal sende dem videre, men hvor lægen ikke har gjort det, så det faktisk bliver opdaget sent. 

I de tilfælde er det jo så lægens fejl og ikke det at de ikke kommer hurtig nok videre.

Anmeld Citér

21. juni 2015

FamilenStorm

Mor1986 skriver:

Er helt enig med dig i at det går stærkt, men jeg har også hørt nogle hvor det ikke gør. Ved ikke om man kan sige de bor forkert, da det jo er lægen der skal sende dem videre, men hvor lægen ikke har gjort det, så det faktisk bliver opdaget sent. 

I de tilfælde er det jo så lægens fejl og ikke det at de ikke kommer hurtig nok videre.

Som jeg også skrev er det helt sikkert undtagelser.. Desværre... 

Min mor bor i udkantsdanmark, og hun kom hurtigt afsted alligevel.. 

Tror her det er lægernes vurdering den kan knibe med og det tror jeg desværre ikke nogen regering kan gøre noget ved :-(

Anmeld Citér

21. juni 2015

Sandratoft

Lunae skriver:

Det er deres syn på mennesker af anden etnisk baggrund end dansk. De taler meget generaliserende og viser tydeligt, at velfærd og sociale ydelser kun burde være for nogen - det bryder jeg mig ikke om.

Jeg synes også at socialdemokratiets retorik i forhold til flygtninge og indvandrerpolitikken ved dette valg, har været skæv og at det nærmest har været en konkurrence om, hvem der kunne give flygtningene den sværeste start osv. Det har jeg heller ikke brudt mig om.

Okey, for hvis du sammenligner DF's udlændingepolitik med socialdemokraternes udlændingepolitik, så er de stort set ens. Derfor kan det godt undre mig at der er mest fokus på at længe ud efter DF's vælgere, og ikke det største parti i Danmark, nemlig socialdemokraternes vælgere. 

Der er selvfølgelig stor forskel på medlemmerne i DF og socialdemokratiet, men rent politisk, så er det det samme de går ud fra. 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Mor1986

FamilenStorm skriver:

Som jeg også skrev er det helt sikkert undtagelser.. Desværre... 

Min mor bor i udkantsdanmark, og hun kom hurtigt afsted alligevel.. 

Tror her det er lægernes vurdering den kan knibe med og det tror jeg desværre ikke nogen regering kan gøre noget ved :-(

Ja det tror jeg også. Og det er så ring at der skal være sådan en forskel på læger. Vi bor på Djursland og har et meget ring lægehus der laver den ene fejl efter den anden. Og ved de har sendt folk for sent afsted tiæ sygehuset med forskellige ting der haster og det er bare ikke okay når det kan koste menneskeliv. Men nej det kan regeringen desværre ikke gøre noget ved

Anmeld Citér

21. juni 2015

FamilenStorm

Mor1986 skriver:

Ja det tror jeg også. Og det er så ring at der skal være sådan en forskel på læger. Vi bor på Djursland og har et meget ring lægehus der laver den ene fejl efter den anden. Og ved de har sendt folk for sent afsted tiæ sygehuset med forskellige ting der haster og det er bare ikke okay når det kan koste menneskeliv. Men nej det kan regeringen desværre ikke gøre noget ved

Ja det er lidt foruroligende at læger kan tage sig meget fejl.. Selvfølgelige er de bare mennesker, men der er bare nogle ting de ikke må misse!! For lige netop, det kan handle om liv eller død., 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Carina:-)

alenemor42 skriver:

Jeg har for første gang stemt blåt.... og ærligt det har været ret angst provokerende efter mange år i den røde ende.

Jeg tror aldrig man finder et parti man er 100% enig med, man må tage det der ligger tætteste på ens værdier og holdninger.

Jeg har arbejdet med mennesker i en menneskealder og det er minoritets grupper jeg har arbejdet med... jeg syntes helt ind i knoglerne at vi skal tage os af og hjælpe dem der ikke kan selv.

Men... jeg er også blevet lidt voksen (tror jeg) hvis vi på nogen måde skal bevare vores velfærdssamfund  (og helst effektivisere det) så har vi brug for vækst, private arbejdspladser og investorer i Danmark der kan skabe dem. 

Men hold da op ... det var lange mange overvejelser om min stemme denne gang. Og især fordi en blå regering hvor Lars Lykke er statsminister bestemt ikke passer mig. Den mand mener jeg bare burde trække sig Især efter hans valg nederlag.

Jeg er så blå som man kan blive ,men jeg er enig med dig i at Lars Løkke burde trække sig og håber han gør det inden næste valg.

Tænker at valgresultatet burde give ham bare et lille hint i at nu er det smart at gå imes man har bare en lille smule værdighed. 

Men ja har ellers stemt blå pga de samme overvejelser som du - at hvis der skal være noget til vores børn så skal der ikke bare hæves ved kasse 1 men der skal også penge i kassen og det kommer der ikke hvis vi ingen private arbejdsplader har. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.