Børnene's forhold til bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Jeg giver ikke udtryk for noget , nærmere det modsatte.Hvorfor er det kun mit ansvar ?? Har bedsteforældre ikke et " ansvar " 

At du gir udtryk for at i ik har noget behov for hende i forhold til sammenværd med jeres barn, er jo netop med til at gi hende en følelse af at der ik er brug for hende.

Deraf kommer forslaget med at du ku komme med nogle forslag til ting de ku lave sammen, som ikke bare er af et behov for pasning, men et udtryk for at i har lyst til at de ska ha et forhold.

Ku så også se i dit svar til en anden at du ik rigtig selv har et forhold til din mor, men tænker da at du gir udtryk for at du gerne vil have det, og der er børnebørn jo et fantastisk bindeled.. Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2015

modesty

Anonym skriver:

Så ville hun sige ja. " problemet " er at jeg ikke har et behov for pasning som sådan. Og da hun heller ikke efterspørger hygge ja så ser de bare ikke hinanden. Har det bare svært ved at spørge efter pasning når jeg ikke skal noget . 

Spørg om pasning når du ikke skal noget, hvis du gerne vil have at de får et tættere forhold. Og brug så tiden til at gøre noget.  Se veninder, tag en tur i biffen, ud og shoppe. Lad op som du bedst kan lide.

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

At du gir udtryk for at i ik har noget behov for hende i forhold til sammenværd med jeres barn, er jo netop med til at gi hende en følelse af at der ik er brug for hende.

Deraf kommer forslaget med at du ku komme med nogle forslag til ting de ku lave sammen, som ikke bare er af et behov for pasning, men et udtryk for at i har lyst til at de ska ha et forhold.

Ku så også se i dit svar til en anden at du ik rigtig selv har et forhold til din mor, men tænker da at du gir udtryk for at du gerne vil have det, og der er børnebørn jo et fantastisk bindeled.. Vh stine

Forstår ikke lige hvad du mener. Ved ikke om du læser det som om jeg giver udtryk for jeg ikke har et behov. Jeg har ikke et behov for pasning da jeg sjældent står i en situation hvor pasning er nødvendigt  og er ikke lige typen der får mit barn passet bare for at blive passet . Men det hindre da ikke hende i at have lyst til at se sit barnebarn 

det med behov for pasning er noget jeg skriver her . Men ikke noget jeg siger til hende. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Hvad svarer hun så når du siger at du gerne ville, at dit barn har et nært forhold til sin mormor?

har du prøvet at invitere til hygge uden at der er en anledning? Og hvor det ikke handler om pasning men samvær?

Ikke noget vi har snakket om før. Har bare accepteret det er sådan. Den anden dag blev vi uenig og det kom på banen. Hun mener det er min skyld

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

2721 skriver:

Min søn har hverken et tæt forhold til det ene eller det andet hold.

det er fint med mig. Jeg har heller ikke et super tæt forhold til hverken det ene eller det andet hold og pasning er meget sjældent et behov og hvis det sker bruger jeg mit netværk tæt på

det forekommer nok sært for de fleste men fungere fint for os

lyder til du har accepteret at deres forhold er sådan  og fungere det på anden vis er det jo fint

Anmeld Citér

14. juni 2015

2721

Anonym skriver:

lyder til du har accepteret at deres forhold er sådan  og fungere det på anden vis er det jo fint

Ja, det passer mig udemærket

men jeg forstår godt det må være svært hvis ikke det er noget du ønsker og at der samtidig er forskels behandling.

her er der kun vores søn på begge sider, så der er ingen forskel.

Anmeld Citér

14. juni 2015

jenny4

Anonym skriver:

Ikke noget vi har snakket om før. Har bare accepteret det er sådan. Den anden dag blev vi uenig og det kom på banen. Hun mener det er min skyld

Nu kender jeg jo ikke dit forhold til din mor, men hvis jeg var dig ville jrg tage skeen i den anden hånd og så invitere hende noget mere (uden anledning) og også besøge hende noget oftere, så de (og måske også du og din mor) kunne lære hinanden bedre at kende.

Det rykker ikke noget at pege fingre og placere skyld - en af jer er nødt til at vælge at gøre det anderledes end I plejer og det ser ud til at kunne være dig. Go for it!

Anmeld Citér

14. juni 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvorfor skal der være anledning til samvær, at overnatte ved bedste er i mine øjne ikke altid pasning da det er et behov og måde for mit barn at nyde "" alene tid ". 

Er selv grøn af misundelse over dem der får hentet børn af bedsteforældre på mig barns vejne. Men afstand er desværre en kedelig faktor her :-S

Anmeld Citér

14. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Så ville hun sige ja. " problemet " er at jeg ikke har et behov for pasning som sådan. Og da hun heller ikke efterspørger hygge ja så ser de bare ikke hinanden. Har det bare svært ved at spørge efter pasning når jeg ikke skal noget . 

Så lav vær med at kald det pasning.

Sig; Har du ikke lyst til en eftermiddag eller aften med XX?

Bare fordi de er sammen, behøver det ikke være fordi det skal være pasning.

Hvornår har i sidst inviteret hende til noget? Børnehave/skoleting, en tur i skoven/stranden, i tivoli(eller hvad er er omkring jer), til at klippe julepynt, osv.. ??? Noget der ikke er jul, fødselsdag, andet hvor hun jo bliver inviteret.

Som sagt, ja begge bør gør noget, men det er dig der har en drøm om det skønne forhold, og hvis du ikke give udtryk for det(og når I ikke har det tætte forhold), så ved din mor det jo ikke..

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Så lav vær med at kald det pasning.

Sig; Har du ikke lyst til en eftermiddag eller aften med XX?

Bare fordi de er sammen, behøver det ikke være fordi det skal være pasning.

Hvornår har i sidst inviteret hende til noget? Børnehave/skoleting, en tur i skoven/stranden, i tivoli(eller hvad er er omkring jer), til at klippe julepynt, osv.. ??? Noget der ikke er jul, fødselsdag, andet hvor hun jo bliver inviteret.

Som sagt, ja begge bør gør noget, men det er dig der har en drøm om det skønne forhold, og hvis du ikke give udtryk for det(og når I ikke har det tætte forhold), så ved din mor det jo ikke..

Lige så meget som den anden vej  min dreng spurgte hende sidst om hun ville med på stranden men nej det havde hun ikke tid tid. Hun er aldrig kommet hos os frivilligt trods massive besøg hos hende og jo det ved hun udemærket godt . At vi ikke er tætte betyder ikke der ikke er ting som bliver vendt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.