Anonym skriver:
Ja tænker du har helt ret
tak for svar. Problemet ligger nok i jeg ikke selv har et bånd til min mor, så måske det bare er sådan. Har hvis bare en drøm om hvordan det kunne være
min mor virker aldrig til at have tid, og førhen kom vi ofte derover. Men efter at være ned priotereret er det stoppet.
Billedet af den bløde søde mormor har vi nok alle, men hvis ikke det er realitet må man pakke det væk og tænke over: hvad er realistisk?
Du skriver om olde og mormor, og jeg ville så spørge; hvornår inviterede I sidst over bare til hygge og kun en af dem, ikke fødselsdag, ikke festivitas, bare hygge?
Hvornår dukkede I sidst op og spurgte om I kunne få en kop kaffe, om de skulle have hjælp til noget?
Hvornår ringede din søn sidst til en af dem for at fortælle en lille episode i hverdagen.
Jeg tror forholdet skabes i hverdagen og ikke i de ekstra ordinære dage. Og måske skal forholdet ikke skabes, for måske er der ikke grobund for det.
Hvem har ansvaret? Begge sider, men den der har drømmen må også forventes at være den der arbejder for den.
lyder hårdt, og det er det ikke. Og jeg ville sikkert selv være skuffet, jeg er bare en af de heldige for min mor siger ja til det hele, men det er primært mig de skal tage initiativ og det udlægger jeg som hun ikke vil være til besvær. Men bare i den her uge, har vi kørt impulsivt forbi i dag. Inviteret hende til torsdag og valgaften, fredag skal hun tage den store til at være statist og så har vi inviteret os selv hjem til hende lørdag fordi vi skal hjælpe med at skifte brædder i hendes terrasse. Men alt sammen noget vi har taget initiativ til.... Havde vi ikke havde vi ikke set hende i den her uge.
Anmeld
Citér